וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר אטינגר נעצר במהלך סיקור הפגנה

1.6.2015 / 12:00

הכתב לענייני חרדים של "הארץ", יאיר אטינגר, נעצר במהלך הפגנה בקבר דוד בירושלים. הוא שוחרר זמן קצר לאחר מכן. יניב קובוביץ': "כמו בצפון קוריאה משטרת ישראל ממשיכה בכל הפגנה לפגוע שוב ושוב בעיתונאים כדי למנוע סיקור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"לאחר מכן ניגש אלי מיוזמתו קצין המשטרה שהיה מעורב בעניין והתנצל. הדם שלי רתח, עדיין רותח (גם על משקפי השמש החדשים שנשברו, קיבינימט), אבל לחצנו יד"

עיתונאי עיתון "הארץ" יאיר איטינגר נעצר היום במהלך הפגנה בקבר דוד בירושלים, ושוחרר לאחר זמן קצר. כ-100 חרדים הפגינו בקבר דוד לאחר שהמשטרה ניסתה לפנות מתפללים יהודים לטובת מתפללים נוצרים. במהלך ההפגנה התפתחו עימותים בין הצדדים.

אטינגר מסקר את החברה החרדית במשך שנים, ונחשב לאחד העיתונאים המוערכים בהארץ. היום במהלך עבודתו הוא נעצר בטענה שתקף שוטרים והפריע למילוי תפקידם. גורמים שנכחו באזור סיפרו לוואלה ברנז'ה כי למרות כל הניסיונות להסביר למשטרה שמדובר בעיתונאי, הוא נלקח הכוח לתחנת המשטרה.

גורמים בענף מתחו היום ביקורת על התנהגות המשטרה ועל כך שעצרה עיתונאי במהלך ביצוע תפקידו. חברו לעיתון, כתב הפלילים יניב קובוביץ', כתב בקבוצת הוואצאפ המשטרתית של המטה הארצי: "כמו בצפון קוריאה משטרת ישראל ממשיכה בכל הפגנה לפגוע שוב ושוב בעיתונאים שמגיעים לסקר את האירועים כדי למנוע סיקור. למרות כל ההבטחות של יוחנן דנינו להפסיק את הפגיעה בעיתונאים, מדיניות המעצרים והאלימות כלפי אנשי התקשורת ממשיכה והגיע הזמן לעשות מעשה בנושא הזה".

"אני לא הסיפור"

אטינגר עצמו התייחס למקרה, ופרסם את גרסתו בדף הפייסבוק שלו. "אני לא הסיפור", כתב אטינגר, "הבוקר קצין משטרה דחף אותי בכוח בהר ציון, מנע ממני לעשות את עבודתי, ובסוף גם עיכב אותי לחקירה בתחנת הקישלה בטענה לתקיפת שוטר. זה סיפור חמור, הוא קורה המון לעיתונאים. מה שחמור בו במיוחד, זה ששוטרים תוקפנים הופכים עוד יותר תוקפנים, וזה כדי לכסתח את עצמם כלפי המפקדים שלהם או כלפי האפשרות של חקירת מח"ש בעתיד, ואז מאשימים כביכול ב'תקיפת שוטר', דבר שלא היה ולא נברא.
אבל: אני בסדר, תודה".

"עוד לפני שהסיפור פורסם ברשתות החברתיות, דובר המשטרה התערב ודאג לשחרר אותי מתחנת הקישלה. זה לקח רבע שעה. לא היתה חקירה. לאחר מכן ניגש אלי מיוזמתו קצין המשטרה שהיה מעורב בעניין והתנצל. הדם שלי רתח, עדיין רותח (גם על משקפי השמש החדשים שנשברו, קיבינימט), אבל לחצנו יד. גם השוטר שליווה אותי לקישלה, שהיה בסך הכל די נחמד, התנצל בפני. שניהם, בנפרד, הבהירו שזה היה תוך כדי ההתלהמות הכללית במקום, ושבעצם הם טעו. סיפור חמור, שיצא החוצה ברעש גדול, אולי בצדק, ועדיין הוא גורם לי להתלבטות איך להגיב. תקראו לי פראייר, אבל אני די מאמין להתנצלות של הקצין והשוטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully