וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורשבסקי: "עשינו את זה. יש הסכם לרישיון"

2.6.2015 / 9:26

(עדכון) אחרי שהרשות השנייה העניקה שתי ארכות של 24 שעות - נסגר סוף סוף ההסכם שיוגש ויסלול את דרכו של הערוץ לקבלת רישיון שידורים ל-15 שנים. גם סוגיית החוב של 16.8 מיליון שקלים עבור דמי הביד לקראת פתרון: הערוץ משך את העתירה לבג"ץ

הקרנת הרצוג של ערוץ 10. ניב אהרונסון
מגיע לנו לשמוח. יוסי ורשבסקי/ניב אהרונסון

(עדכון: 16:57)

הושלמה עסקת רכישת ערוץ 10: לפני שעה קלה חתמו אנשי RGE ואנשי הערוץ על הסכם הערבויות עם בנק לאומי, וסכומי הערבות הנדרשים מועברים בהקדם לידי הרשות השנייה. הבוקר (שלישי), לאחר שני לילות מורטי עצבים ומאמצים רבים, בישר מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי לעובדי הערוץ, כי חתמה העסקה עם RGE, שתובא עוד היום לאישור הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לצורך קבלת רישיון: "עשינו את זה! בשעה טובה נחתם לפנות בוקר הסכם השקעה עם קבוצת RGE. ההסכם מסדיר את עתיד ערוץ עשר ל 15 השנים הבאות. עם כל האחריות, לצופינו, לבעלי המניות החדשים ולעצמנו, מגיע לנו לשמוח שמחה גדולה!", כתב ורשבסקי.

אמש, סמוך לחצות, לאחר שכבר קיבל ארכה של 24 שעות, אישרה הרשות השנייה להעניק לערוץ 24 שעות נוספות להצגת ההסכם, והמסמכים הנדרשים לצורך קבלת רישיון לשידורים. כעת יוכל הערוץ הגיש לבחינה את האסמכתאות המצביעות על הסדרת הבעלות ועל העמדת הערבויות – התנאים ההכרחיים לצורך קבלת רישיון ב-1 ביולי.

בתוך כך משך אתמול (שני) הערוץ את העתירה לבג"ץ. זאת, לאחר שהיועץ המשפטי במשרד האוצר הורה לבחון מחדש את הדרישה לתשלום של 16.8 מיליון שקלים, עבור דמי הביד. הנושא הועבר לשולחנו של שר האוצר משה כחלון, ולערוץ תינתן אפשרות לשימוע.

אוה מדז'יבוז. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
נתנה ארכה. אוה מדז'יבוז/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

העסקה לא נחתמה בשל דרישות בנק לאומי

רק בסוף השבוע, לאחר משא ומתן ארוך ופתלתל, הגישה קבוצת RGE את הצעתה להשקעה בערוץ. על פי ההסכם, הקבוצה שבבעלות לן בלווטניק, אביב גלעדי ומשפחת רקנטי, תחזיק ב-51% ממניות הערוץ, לאחר שתשלם כ-200 מיליון שקלים, לכיסוי חובות הערוץ ולבעלי המניות יוסי מימן וארנון מילצ'ן.

ביום ראשון, ב-31 במאי, אמור היה הערוץ להציג את ההסכם עם RGE, המבהיר כי הוסדרה הבעלות, כולל 25% מהמניות שהוחזקו בנאמנות, הוסדר נושא החובות והערבויות וכן החוב על הביד, שההחלטה על היקפו נמצאת בימים אלו על שולחנו של שר האוצר משה כחלון.

ואולם, העסקה לא נחתמה בשל דרישות בנק לאומי, המממן בעסקה, בנוגע לגובה הערבויות. ביום ראשון, לקראת חצות, סמוך למועד האחרון שהוצב לערוץ, נערך משאל טלפוני בין חברי מועצת הרשות השנייה, שהסכימו להעניק אורכה של 24 שעות. אתמול בשעות הצהריים גורמים בכירים בערוץ ומחוצה לו, כולל בקבוצת RGE, הביעו אופטימיות, והסבירו כי מדובר בסחבת שלא תעצור את מימוש העסקה. ואכן, במהלך הלילה נסגר ההסכם.

בחודשים האחרונים פעלה הרשות השנייה להכנת הקרקע, לצורך מעבר הדרגתי למתווה של רישיונות. בין היתר, הוחלט על הפחתת הערבויות מ-67.5 מיליון שקלים ל-45 מיליון שקלים. כמו כן, הפחיתה הרשות את הדרישה לכתבי התחייבות מטעם בעלי יכולת בעת הגשת הבקשה לרישיון אשר עמדו קודם על סך 100 מיליון שקלים ל-10 מיליון שקלים בלבד. בנוסף, הופחתו מחויבויות התוכן מ-280 מיליון שקלים ל-130 מיליון שקלים.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', התייחסה הבוקר להסכם ובירכה: "שוק הטלוויזיה צועד צעד דרמטי לקראת שיפור בתחרות ובאיכות. באמצעות צעדי מיקוד הרגולציה לצד הפחתת מחויבויות התוכן והערבויות לבעלי רישיון הסרנו חסמים משמעותיים בדרכו של ערוץ 10 למציאת משקיע חדש ויציאה לרישיון. הרשות השנייה פעלה בחודשים האחרונים באופן אינטנסיבי על מנת לעמוד בלוחות הזמנים ולהבטיח וודאות מקסימלית שתאפשר את תחילת התהליך ההדרגתי של הסדרת שוק הטלוויזיה המסחרית באופן שיבטיח את האינטרס הציבורי לטלוויזיה יציבה ומגוונת".

מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שוויקי, הוסיף: "אנו מברכים על כניסת המשקיע החדש לערוץ 10 ומקווים כי בכך ימצא פתרון ארוך טווח להמשך פועלו של הערוץ. עם קבלת האסמכתאות הדרושות תחל ברשות השנייה הבדיקה הדרושה על מנת לבדוק כי הערוץ עומד בתנאים לקבלת הרישיון במגבלות הזמן הקיימות. אין לי ספק כי היכולת של הרשות השנייה הפעם להציב תנאים ברורים לצד מהלכי הערוץ בתקופה האחרונה הם שאפשרו לנו להגיע לנקודת זמן זו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אילן שילוח. צלם: עידו איז'ק,
ביבי נתן אישור? אילן שילוח/צלם: עידו איז'ק

שילוח מזהיר: "דרוש חופש ביטוי"

גם אילן שילוח, שהגיש הצעה להשקעה בערוץ ובעל זכות הסירוב הראשונית, בירך על העסקה, ויחד עם זאת מתח ביקורת. שילוח צייץ היום בחשבון הטוויטר שלו: "כל הכבוד ליוסי ורשבסקי שביחד עם עובדי הערוץ העמידו את ערוץ 10 על הרגליים למרות הבעלים שלו והפכו את הערוץ לאטרקטיבי ולחוף מבטחים עם רישיון".

לאחר מכן הוסיף שילוח: "קיומם של 2 ערוצי טלוויזיה עצמאיים, ולא של הממשלה, שיהיו כלבי שמירה עם שיניים חדות ונושכות, היא קריטית לקיומה של הדמוקרטיה".

והייתה עוד התייחסות של שילוח, באותו החשבון, בציוץ נוסף: "נקווה שהבעלים החדשים של ערוץ 10 שקיבלו 'אישור והקלות מביבי' לרכישת הערוץ לא יתבלבלו ויחשבו שביום של אחרי הם עובדים אצלו. דרוש חופש ביטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully