וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מועצת הכבלים והלווין: מרוצים מהפקות המקור, מסתפקים ב-5 ערוצים

2.6.2015 / 16:31

מהסקר עולה כי מנויי חברות הכבלים והלווין מעדיפים הפקות מקור ישראליות, ומאוד מרוצים מ"פאודה" ו"זגורי אימפריה". ואיפה ממתינים פחות למענה קולי ומקבלים תמורה גבוהה יותר למחיר?

פאודה. אוהד רומנו,
פאודה/אוהד רומנו

הצופים בכבלים ובלווין מעדיפים הפקות מקור ישראליות, מסתפקים בחמישה ערוצים בלבד וצורכים בעיקר חדשות ואקטואליה - כך עולה מסקר שנערך עבור המועצה לשידורי הכבלים והלווין, שקבע כי חברת yes מצליחה להעניק מענה מהיר יותר ללקוחותיה, ותמורה גדולה יותר.

אחד הממצאים הבולטים בסקר הוא שביעות הרצון של מינויי חברת הכבלים HOT וחברת הלווין YES מהפקות המקור. הנשאלים העניקו ציון איכות גבוה להפקות המקור של החברות. הסדרה האיכותית ביותר לדעת צופי YES היא "פאודה" ואחריה "סרוגים", והסדרות שצופי HOT בחרו כאיכותיות ביותר הן "זגורי אימפריה" ו"הבורר".

מהסקר עולה כי 49% מהנשאלים סבורים שיש להפיק יותר סדרות מקור בעברית, 31% טענו כי יש מספיק הפקות מקור ישראליות ואילו רק 6% סבורים שיש להפיק פחות.

עוד עולה מהסקר כי למרות מבחר הערוצים הרב, רוב הצופים מסתפקים במספר ערוצים מצומצם. כ-67% צופים באופן קבוע בחמישה ערוצים ומטה, כ-27% צופים בחמישה עד עשרה ערוצים, ורק 6% צופים באופן קבוע ביותר מעשרה ערוצים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גם הציבור מכיר בערכה ובחשיבותה של החובה להפקות מקור". ד"ר יפעת בן חי-שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

46% מלקוחות HOT לעומת 16% מלקוחות YES טענו כי המתינו פרק זמן ארוך מדי

גם נושא הרגולציה עלה בסקר. 54% מהנשאלים אמרו כי הם תומכים באסדרה ופיקוח של המועצה על שידורי טלוויזיה באינטרנט, כמו אלו שמספקת סלקום. השיעור הגבוה ביותר מהתומכים, בשיעור של 71% נמצא בגילאי הביניים (35-49 שנים).

כמו כן עולה מהסקר כי לא פחות מ-82% מבני 30-49 צופים באופן קבוע בצפייה נדחית ב- VOD (רובם צופים במקביל גם בערוצים הרגילים), לצד 79% מהצעירים (בני 18-29) – רק שליש מהנשאלים צופים רק בתכניות המועברות בערוצים השונים.

ומה בנוגע לשירות ולמענה ללקוחות? גם הסוגיה הזו נבדקה בסקר שבדק גם את זמני המענה במוקדי השירות בקרב לקוחות HOT ו-YES. נושא שהעסיק את המועצה בחודשים האחרונים ועומד בראש סדרי הפיקוח והאכיפה שלה. הנסקרים נשאלו האם הם פנו למוקד הלקוחות, ובמקרה שכן - האם הם המתינו לדעתם פרק זמן סביר. 46% מלקוחות HOT לעומת 16% מלקוחות YES טענו כי הם המתינו פרק זמן ארוך מדי למענה. 19% מלקוחות HOT ו-38% מלקוחות YES טענו כי זמן המענה היה סביר, ואילו 8% מלקוחות HOT ו-12% מלקוחות YES טענו כי זמן המענה במוקד שירות הלקוחות היה מהיר.

עורכי הסקר ציינו כי YES מצליחה להעניק יותר תמורה למחיר וגם לתת מענה מהיר יותר ללקוחותיה במוקד.

ד"ר יפעת בן חי-שגב, יו"ר המועצה, מסרה בעקבות הממצאים: "ממצאי הסקר מלמדים כי גם הציבור מכיר בערכה ובחשיבותה של החובה להפקות מקור, שלתפיסתה מהווה את קוד הקודשים של הרגולציה החדשה, ומחייבת את כל השחקנים בשוק, כולל המשדרים החדשים על גבי האינטרנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully