וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם עידן: "במחנה" ישיק אתר, נשקלת הפיכתו לירחון

8.6.2015 / 9:13

בימים הקרובים אמור להשיק העיתון הצבאי "במחנה" אתר אינטרנט, שיחליף את המהדורה המודפסת המוכרת שהפצתה תיפסק. מי שיוביל את המעבר הוא העורך רס"ן צחי בירן, שמונה לתפקיד לפני כשנתיים

לוחמים בשטח קוראים עיתון במחנה, במלחמת שלום הגליל, יוני 2012. ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
לוחמים בשטח קוראים עיתון במחנה, במלחמת שלום הגליל, יוני 2012/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה

בימים הקרובים ישיק העיתון הצבאי "במחנה" אתר אינטרנט, שיחליף את המהדורה המודפסת המוכרת שהפצתה תיפסק. בשלב זה לא ברור האם יופצו גיליונות מודפסים ובאיזו תדירות. בימים אלו נערכים דיונים סביב השאלה האם להפיץ פעם בשבוע מהדורה דיגיטלית או להסתפק בניוזלטר, ומהי התדירות שבה תופק ותופץ מהדורה מודפסת מהודרת. ככול הנראה תופץ המהדורה אחת לחודשיים.

עיתון "במחנה", חגג השנה 80 להיווסדו. הוא יצא לאור לראשונה בשנת 1934 כעלון של ההגנה, שנה לאחר הקמת המדינה הפך לעיתון של חיילי צה"ל. כיום מופץ השבועון הצבאי בכ-20,000 עותקים, שמפוזרים ביחידות צה"ל שונות ובתיבות הדואר, כאשר שליש מהמינויים הם חיילים המקבלים את העיתון חינם ביחידות שבהן הם משרתים והיתר הם אנשי צבא קבע, גמלאי צה"ל ואנשי מילואים שמקבלים את העיתון תמורת מנוי חודשי של 13 שקלים.

בשבועון הצבאי משרתים כיום כ-50 חיילים בתפקידים שונים, בהם כתבים, עורכים, צלמים וגרפיקאים. על אף עלויות ההפקה וההפצה בבסיס ההחלטה להיפרד מהפרינט ולעבור למהדורות דיגיטליות, לא עומדים שיקולים כלכליים בלבד אלא ניסיון לשמור על המותג הוותיק ולהגדיל את קהל היעד ואת החשיפה גם בקרב מתגייסים וחיילים צעירים. זאת, כאשר במקביל למעבר למדיה הדיגיטלית ימשיך העיתון להפיק בטאונים וחוברות מיוחדות ליחידות צה"ל השונות. כמו כן, מכוונים במערכת להפיק ולהפיץ גיליונות מודפסים במקרים חריגים, כפי שבמהלך מבצע "צוק איתן" הופקו 10 גיליונות מיוחדים לחיילים שמהם נלקחו הטלפונים הניידים והעיתון הפך לכלי היחיד להעברת מידע.

מי שיוביל את המעבר מהגיליון המודפס לאתר האינטרנט הוא העורך רס"ן צחי בירן, שמונה לתפקיד לפני כשנתיים. רס"ן בירן מכיר מקרוב את המדיה הדיגיטלית, ולפני שקיבל את תפקיד עורך "במחנה", שימש עורך ראשי של אתר צה"ל במסגרת חטיבת דובר צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully