חיוך של מנצח: ביהמ"ש דחה תביעת לשון הרע נגד "המקור"

לפני שלוש שנים, בעקבות כתבת תחקיר ששודרה ב"המקור", הגיש ניצב רוני עטיה תביעה בסך 400 אלף שקלים נגד דרוקר והמנחה שהיה לצדו, מיקי רוזנטל. דרוקר: "חבל שניצב עטיה בחר לבזבז את זמנו של בית המשפט וזמננו שלנו"

מיה מנע
(צילום: ראובן קסטרו)

תוכנית "המקור" של ערוץ 10 ניצחה: בית המשפט דחה את התביעה על לשון הרע שהגיש ניצב רוני עטיה, נגד חדשות 10, תוכנית "המקור" ורביב דרוקר, בעקבות תחקיר ששודר בתוכנית. התביעה בסכום של 400 אלף שקלים של עטיה הוגשה גם נגד מיקי רוזנטל, שבאותה העת ישב על כיסא המגיש לצד דרוקר, לפני שהפך לחבר כנסת.

לפני שלוש שנים שודרה ב"המקור" כתבת תחקיר של דרוקר על המתרחש בלשכת תביעות של מרחב חוף במשטרה. הכתבה חשף דרוקר כי ראש לשכת התביעות, מאיר אורניק, סגר תיקי תעבורה או הקל בעונשם של נאשמים ללא הסבר שמניח את הדעת. כן צוין בכתבה כי לא פעם, באותם תיקים טיפלו עורכי דין המקורבים לאורניק. בין השאר עסקה הכתבה בתיק תעבורה, שיוצג על ידי עו"ד בת-אל עטיה, בתו של ניצב עטיה. גם התיק הזה בא לסיום מקל במיוחד בלי הסבר מניח את הדעת.

לאחר שידור הכתבה תבע ניצב עטיה את "המקור" ואת דרוקר בסכום של 400,000 שקלים, בטענה שהכתבה ייחסה לו שחיתות. אולם היום קבע שופט בית משפט השלום בחיפה, יעקב וגנר, דחה את התביעה וקבע כי הכתבה נעשתה במקצועיות ובזהירות, שהיה מקום להעלות את ההשערה שאורניק סגר את אותו תיק בגלל רצונו להתחבב על ניצב עטיה, וכן שלתוכנית ולכתב עומדות הגנת תום הלב.
את חדשות 10, "המקור" ורביב דרוקר ייצגו עו"ד עודד רביבו ועו"ד עיינה נוימן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות' בפיקוחה של היועצת המשפטית של חדשות 10, עו"ד איילת בן-חיים.

רביב דרוקר מסר בתגובה: "זו הייתה תביעה מופרכת מלכתחילה, כי אנחנו לא ייחסנו לניצב עטיה איזשהו מעשה פסול. חבל שניצב עטיה בחר לבזבז את זמנו של בית המשפט וזמננו שלנו בתביעה חסרת היסוד הזאת וטוב שבית המשפט דחה אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully