וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: "הארץ" יפרסם זמני כניסת ויציאת צום רמדאן

12.6.2015 / 9:13

"הארץ" נענה ליוזמת ארגון "יוזמות קרן אברהם", ויוסיף את זמני כניסת ויציאת צום הרמדאן, כשם שמציינים לוחות זמנים בשבתות ובחגים יהודיים - כך נודע לוואלה ברנז'ה. ב"ידיעות אחרונות" נענו חלקית ליוזמה וב"ישראל היום" העדיפו להתעלם

בניין הארץ. ראובן קסטרו
בניין הארץ/ראובן קסטרו

לראשונה, בעיתון "הארץ" יפרסמו את זמני כניסת צום הרמדאן, כשם שמתפרסמים בעיתון זמני כניסת ויציאת השבתות והחגים. ב"ידיעות אחרונות" יתייחסו גם הם לזמנים בידיעה חד פעמית שתפנה את הקוראים לזמני הזריחה והשקיעה, המקבילים לזמני הצום, המתפרסמים מדי יום במדור מזג האוויר, המופיע בשער האחורי של העיתון.

מי שעומד מאחורי היוזמה הוא ארגון "יוזמות קרן אברהם", לקידום שוויון ושיתוף פעולה בין יהודים לערבים בישראל. בארגון פנו אל מערכות העיתונים בבקשה לציין את זמני כניסת צום הרמדאן, שיחול ב-17 ביוני, כפי שמצוינים הזמנים בחגים יהודיים. "אזכור שעות תחילת ויציאת הצום במהלך חודש הרמדאן הוא בעל חשיבות רבה עבור ציבור המאזינים והצופים הערבים-המוסלמים, הן ברמה המעשית והן מבחינת המסר המכליל והחיובי שטמון בפעולה כזו", כתבו בארגון במכתב שמשלח אל המערכות השונות. "כמו כן, אזכור שעות כניסת ויציאת הצום במהדורות ומבזקים בעברית המכוונים לציבור הרחב יעלה את המודעות בקרב הציבור היהודי לקיומו של חודש הרמדאן". ב"ישראל היום" התעלמו מהפנייה בכתב ומהפניות הנוספות שנעשו בעקבותיה, ולא נענו ליוזמה.

בארגון לא הסתפקו רק במכתב וקיימו שיחות לא פורמליות עם גורמים ממערכות העיתונים והחדשות בערוצים 2 ו-10. אולם במערכות החדשות בשני הערוצים הסבירו לנציגי הארגון כי אין להם כל נוהל מסודר של ציון מועדי כניסת השבת והחגים ולכן לא יוכלו לשלב גם את צום הרמדאן. ברשות השידור, בקול ישראל ברדיו ובטלוויזיה מציינים את זמני כניסת הרמדאן מזה שלוש שנים.

ב"ידיעות אחרונות", "הארץ" ו"ישראל היום" בחרו שלא להתייחס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully