וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימין או שמאל: בכולם שולט נתניהו

15.6.2015 / 14:32

רביב דרוקר: "נתניהו מאיים על ערוץ 10 וערוץ 2. כלי התקשורת מוחלשים ונמצאים על סף התהום". עמית סגל: "הלחץ של רה"מ על התקשורת הוא נוראי, בולשיוויקי". שני הפרשנים נפגשו היום בכנס יש"ע להסברה ותקשורת, ולפחות על דבר אחד הם הסכימו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הלחץ של ראש הממשלה על התקשורת: לחץ נוראי, בולשיוויקי, לא ראוי וראוי שייפסק". כך אמר היום (שני) כתב חדשות ערוץ 2, עמית סגל בפאנל שנערך במסגרת כנס מועצת יש"ע להסברה ותקשורת, שבו לקח חלק גם רביב דרוקר מערוץ 10.

שני הפרשנים הבכירים התייחסו להבדלים בין אנשי התקשורת המזוהים עם השמאל לבין אילו המזוהים עם הימין, והסכימו על דבר אחד: הלחץ שמפעיל על כלי התקשורת ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו. במהלך הפאנל, כשהשניים דנו על ייצוג מחנה הימין בתקשורת, אמר סגל לדרוקר: "כשיש נתק ארוך שנים שמתקיים במשך עשרות שונים, בין מה שקורה בציבור למה שקורה בתקשורת - יש לזה נזק הרסני לדמוקרטיה. אם זה נתפס ככלי שרת שנועד לרמוס ציבור שלם - בוא לא נתפלא. תביא דוגמא אחת שבה השבט הלבן מופלה לרעה בתקשורת הישראלית. למה רק הציבור שלא חבר במערכות החדשות - רק הוא נרמס?".

על כך השיב לו דרוקר: "הציבור הזה אכן מיוצג יותר ולא נרמס, אבל הימין בשלטון וזה מראה משהו על ההשפעה שלנו. נתניהו דיבר המון בתקשורת בשבוע שלפני הבחירות, הרצוג דיבר חצי ממנו. הסיבה היא שנתניהו הוא ראש ממשלה והוא ניוז מייקר מספר אחד. הסיבה השנייה היא, שרוב כלי התקשורת נמצאים בתוך הידיים של נתניהו: הוא מאיים על ערוץ 10, הוא מאיים על ערוץ 2, ועוד. כלי התקשורת מראש מוחלשים ונמצאים על סף התהום". סגל הסכים לדברים.

"זמביש השפיע יותר מאמנון אברמוביץ' על ישראל"

דרוקר: "הסיבה היא שנתניהו הוא ראש ממשלה והוא ניוז מייקר מספר אחד. הסיבה השנייה היא, שרוב כלי התקשורת נמצאים בתוך הידיים שלו"

דרוקר מתח ביקורת גם על העיתונאי חנוך דאום, וסיפר: "התראיינתי אצל חנוך דאום ויש קטע אחד שהוא לא שידר. הוא הביא את אראל סג"ל ואותי לעימות על הימין ועל השמאלנות של התקשורת. היה לי נוח להגיד את הדבר הבא: הכל נכון, צודק, צריכה להיות חברת חדשות ימנית, אבל הרבה אנשים שמייצגים אתה עמדות הימניות - לא רוצים לעבוד. הם לא מוכנים לעשות עבודה מקצועית, אמיתית. גם חנוך וסג"ל לא מוכנים לעבוד קשה. חנוך דאום מספר כמה הוא אוהב לישון ולא לעבוד. לך תעשה תחקירים, לך תעבוד. אני עבדתי קשה כדי להגיע לעמדה הזאת. אנחנו צריכים להביא תוכנית שווה ומשפיעה".

סגל הגיב ואמר: "זה לא קשור לעצלות, אלא עדות לכך שיש חזרה לשנים 75'-74', שנים בהן הימין אמר אנחנו נעשה והשמאל ישלוט בתקשורת".

הדברים של סגל, גרמו לדרוקר לשלוף את זמביש, זאב חבר, מראשי מועצת יש"ע ומזכ"ל אמנה, ולהפתיע: "זמביש השפיע יותר מאברמוביץ' (אמנון אברמוביץ', פרשן חדשות 2 – מ"מ) על ישראל".

סגל אמר: "זו שגיאה של הימין, שהרבה מאוד שנים לא העריך והחשיב את מקצוע התקשורת. העדיפו לבנות ושאחרים ידברו. אם יש דבר אחד שהתמונה של ההתנתקות צבעה אצלי מאוד חזק, זו התמונה של כפר דרום. בכפר דרום עומדים על הגג 200 איש ולמטה עומדים סימה קדמון, נחום ברנע ואחרים. הייתי בספק אם מישהו שם מכיר אותם. ואז הבנתי שמילים עשו יותר ממעשים, נחשבות יותר ממעשים, מעצבות תודעה. ההתנתקות קרתה כי את המעשים מעצבת התודעה. לכן אברמוביץ', כמשל, חשוב מזמביש. אם אני צריך לבחור אם לקבל את החטיבה להתיישבות או את חטיבת החדשות - אני לוקח את חטיבת החדשות. היא חשובה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully