וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד חריג: בן כספית מסר עדות במשטרה

17.6.2015 / 11:14

לאחר שכספית כתב במהלך השנים בנוגע למידע שיש לו כביכול הנוגע להתנהלות ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, הוא התבקש להגיע למשטרה. לאחר שביקש לשקול את הדברים, אולם לא החזיר תשובה, הורה היועמ"ש וינשטיין לזמן אותו באופן פורמלי

בן כספית. ששון תירם
בן כספית/ששון תירם

הארץ מפרסם הבוקר כי העיתונאי בן כספית נקרא לתת עדות בחודשים האחרונים במשטרה בנוגע לבדיקה בעניינו של רהמ לשעבר אהוד ברק, זאת בהוראת היועץ המשפטי לממשלה, ידידו הקרוב לשעבר.

לאחר שכספית כתב במהלך השנים בנוגע למידע שיש לו כביכול הנוגע להתנהלות ברק, הוא התבקש להגיע למשטרה. לאחר שביקש לשקול את הדברים, אולם לא החזיר תשובה, הורה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לזמן אותו באופן פורמלי, אך לא היה בכך צורך שכן כספית נעתר והגיע למשטרה.

הבדיקה בעניינו של ברק נפתחה בעקבות דברים שהובאו בהקלטות שסיפקה שולה זקן. בהקלטה נשמע אולמרט משוחח עם זקן ומספר לה כי ברק קיבל שוחד. הוא לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליונים" – נשמע אולמרט אומר על ברק, "את יודעת שברק ביקש את האאודי A8, את יודעת למה", אמר אולמרט לזקן, "הוא יגמור בבית סוהר". הוא הוסיף: "תזכרי מה שאני אומר לך, שולה. היה אצלי ראש המוסד, כולם באים אליי. כולם מדברים על זה".

אולמרט עוד טען כי ברק, שכיהן כשר הביטחון באותה תקופה, גרף רווח אישי מכל עסקאות הנשק של ישראל. "כולם ישלמו, לא רק הוא", ענתה זקן, ותהתה: "איפה הכסף?". לכך השיב אולמרט: "הוא מחביא אותו, בשווייץ או באיזשהו משרד עורכי דין. הוא מעביר את זה לחברה שבה שמו של ברק לא מופיע".
במשרד המשפטים מסבירים את ההחלטה החריגה לזמן עיתונאי בכך שיש כאן נסיון לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר - זאת מאחר שכספית טוען שבידיו מידע וביקר את התנהלות המשטרה והיועץ בעניין. לא מן הנמנע כי מדובר בנסיונות אחרונים למצות לכאורה את הליך הבדיקה, ע"י זימון עיתונאי, אותו ביקש ברק לסיים כבר פעמים רבות.

בשבוע שעבר נאם וינשטיין נאום מרכזי בכנס הרצליה. בקהל נכח גם ברק. כשהגיע וינשטיין למקום, התחבקו השניים - למרות שברק הוא אמנם לא חשוד- אולם בדיקה בעניינו בהוראת היועץ ובמעורבותו עדיין מתנהלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully