וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבעתי עם האושר והוא לא בא

17.6.2015 / 12:16

הרשות השנייה פסלה את שידור סרטו של אביב גפן על פדופליה ברשת האינטרנט, שתוכנן להיות משודר על ידי רשת בערוץ 2. הסיבה: גורם מסחרי מימן את הפקת הסרט שכולל פרסום סמוי

אביב גפן. רפי דלויה
אביב גפן/רפי דלויה

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פסלה את שידור סרטו הדוקומנטרי של אביב גפן "עולם חדש", שתוכנן היה להיות משודר הערב ב"רשת", לאחר שקבעה כי הסרט מכיל פרסומת מוסווית ושיתוף פעולה מסחרי אסור.

סרטו של אביב גפן עוסק בנושא הסכנות האורבות לילדים באינטרנט וברשתות החברתיות. את הסרט מימנה חברת TOM - המעניקה שירותים של גלישה בטוחה לילדים.

בעקבות בדיקה שערכה אתמול (שלישי) הרשות השנייה, הוחלט על פסילת הסרט. במכתב ששלח מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שוויקי למנכ"ל רשת, אבי צבי, הוא אסר על שידור הסרט כולו וכן חלקים ממנו. הסיבה: בהפקת הסרט השקיעה חברת TOM והדבר מהווה שיתוף פעולה אסור עם גורם מסחרי.

"החשיבות הציבורית של הנושא לא תוכל לאפשר שידור של תוכנית אשר הזכיינית עצמה מעידה כי מומנה על ידי גורם מסחרי כשם שלא תותר השתתפות חברת מזון במימון תכנית הנוגעת לחשיבות תזונת ילדים או חברת תרופות שתממן תכנית הנוגעת לאורח חיים בריא הכולל נטילת מוצריה", כתבה הרשות השנייה בהחלטתה, "ברור כי השיקולים אשר עמדו בפני חברת TOM בהשקעתה בתכנית נועדו לקדם את עסקיה באופן שיעורר מודעות לשירותים ולמוצרים שהיא מציעה, וזוהי הסיטואציה אותה החוק והכללים נועדו למנוע".

ברשות השנייה הוסיפו כי "גם ללא חשיפה 'בוטה' לשירות המדובר, הרי שהדבר אסור על פי דין כי מדובר בהעברת מסר פרסומי לצופים ללא שהם מודעים לכך באופן מלא ולא בדרך שבה ניתן לזהות שיש פרסום למוצר או שירות".

מ"רשת" נמסר בתגובה: "לאור חשיבותו הציבורית של הסרט, רשת פועלת יחד עם הרשות השנייה בחיפוש פתרונות הולמים שיאפשרו את שידור הסרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully