וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זכייניות 2 מופלות לרעה בגלל ערוץ 10?

22.6.2015 / 11:20

בשל הצורך הדחוף להסדיר את ההסכם למעבר לרישיון, בעקבות המעבר הצפוי של ערוץ 10 ב-1 ביולי, הועמד לרשות הזכייניות כשבוע בלבד לבחון לעומק את ההסכם שישיפיע על המשך פעילותן

אבי ניר ואבי צבי. תמר מצפי וינאי יחיאל, עיבוד תמונה
לזכייניות לא תהיה ברירה, אלא לעמוד בלוחות הזמנים הקצרים. אבי ניר ואבי צבי/עיבוד תמונה, תמר מצפי וינאי יחיאל

האם שוב זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, וארגוני היוצרים מופלים לרעה בעקבות הרצון לסייע לערוץ 10? מחר (שלישי) תקיים מועצת הרשות השנייה שימוע בעל פה לזכייניות ולארגוני היוצרים השונים בנוגע לטיוטת תנאי רישיון השידורים. השימוע ייערך על הקרע הצורך הדחוף להסדיר את הנושא, לקראת המעבר הצפוי של ערוץ 10, ב-1 ביולי, לשידור ברישיון. אולם בעקבות לוחות הזמנים שנקבעו לערוץ 10, עמד לרשות יתר הגורמים בשוק התקשורת טווח זמן של כשבוע ימים בלבד על מנת להתייחס לטיוטה ולבחון אותה לעומק. זאת למרות שהתנאים שייקבעו כעת ילוו את כל השחקנים, הזכייניות והחדשים שייכנסו וכן את היוצרים, בעת המעבר לרישיון.

בטרם גובשה הטיוטה, יזמה יו"ר הרשות השנייה, אווה מדז'יבוז', שולחן עגול רחב של כל הגורמים בשוק, לדיונים בנושאים הקשורים למעבר לרישיון, כולל הגדרת מחויבויות של הזכייניות, הן ברובד הטכני והן בנושא התוכן. בעקבות הדיונים החליטו ברשות השנייה למקד את הרגולציה, ולהקל במקומות האפשריים. כך, למשל, על פי הטיוטה שהוגשה לזכייניות עם המעבר לרישיון חברי דירקטוריון לא ייאלצו לקבל את אישור מועצת הרשות השנייה. מנגד בנושאים אחרים, בפרט בתחום התוכן, תוגבר האכיפה.

הסכם תנאי הרישיון שחייב להיחתם עד ה-30/6, הוא בהסכם גנרי שאליו מחויבים כל השחקנים בשוק, קיימים וחדשים. יחד עם זאת, מלבד ההסכם הזה לכל אחד מהשחקנים יותאמו שינויים, בחלק נוסף של ההסכם.

בשוק התקשורת התלוננו על זמן שהוקצב להם להגיב בנושא כל כך מהותי. גורמים רבים אף פנו לרשות השנייה וביקשו שבנוסף לשימוע בכתב, ייערך שימוע בעל פה. ברשות השנייה קיבלו את הבקשות והחליטו לערוך את השימועים מחר, אולם לזכייניות לא תהיה ברירה, אלא לעמוד בלוחות הזמנים הקצרים. מנגד יש מי שטוען כי הנושא נדון זה זמן רב ועמדו לרשות הזכייניות מספיק הזדמנויות כדי להיערך לקראת ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully