וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים יוצאים למלחמה: פרסמו את מספרו האישי של כחלון

פורום היוצרים פתח במאבק להצלת רשות השידור תוך שהוא מפיץ את מספר הטלפון של העומד בראש משרד האוצר, המסרב להעביר מימון לרשות. בתוך כך, אקוניס נפגש עם יו"ר ההסתדרות והעובדים הודיעו שיפגינו מול משרד רה"מ

פלייר לברנז'ה: מחאת היוצרים נגד קשת. צילום מסך
פלייר לברנז'ה: מחאת היוצרים נגד קשת/צילום מסך

פורום היוצרים הדוקומנטריים שלח לפני זמן קצר למאות חבריו סמס עם מספר הטלפון הסלולרי של שר האוצר משה כחלון, בקריאה ליוצרים להתקשר אל מספרו האישי ולבקש ממנו "להציל את השידור הציבורי". למהלך שותפים גם איגוד הבימאים והתסריטאים.

"מצילים את השידור הציבורי!", כך נפתחה ההודעה, ולאחריה נכתב: "שר האוצר, השידור הציבורי הוא חלק מאחריותך החברתית! היוצרים בהתרסקות כלכלית. עמוד לצדנו ולצד החוק, שחרר את תקציב הפקות המקור ברשות השידור כמחויב בסעיף 113 לחוק!".

בעמוד הפייסבוק של פורום היוצרים הדוקומנטריים נכתב בשעה האחרונה: "חברי וחברות האיגוד - פעולתכם נדרשת! כידוע, משרד האוצר אינו מעביר לרשות השידור את הכספים שהוא מחויב להעביר לה על פי חוק על מנת לאפשר את המשך פעולתה ובין היתר את הפשרתן של הפקות רבות שהוקפאו בשבועות האחרונים על ידי הרשות. כיוצרים ויוצרות בישראל, לא נשלים עם מצב שבו המדינה אינה ממלאת את חובותיה כלפי היצירה המקורית! בדקות הקרובות תקבלו מסרון SMS ובו הנחיות לפעולת מחאה זריזה ופשוטה לביצוע. מדובר במחאה נגד משרד האוצר המסרב להעביר את הכספים, כפי שהוא מחויב על פי חוק, לצורך המשך תפעולה של רשות השידור. היו דרוכים ומוכנים לפעולה – משמיעים את קולנו! מצילים את השידור הציבורי והיצירה המקורית בישראל!".

קבינט הדיור כונס לראשונה. עומר מירון
קבינט הדיור כונס לראשונה/עומר מירון

בתכנון: הפגנה מול משרד ראש הממשלה

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, במשרד האוצר דורשים לפרק את רשות השידור ולצאת למיקור חוץ, כאשר 1,000 עובדים ייאלצו לפרוש. מנגד השר אופיר אקוניס, האחראי על רשות השידור, מבקש להאריך את טווח הזמן ליישום חוק השידור הצבורי, על מנת לשלב שינויי חקיקה. בינתיים, מי שאמור להכריע הוא ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, כאשר המועד ליישום חוק ופירוק הרשות: 30 ביוני, מתקרב.

אל המאבק מצטרפים גם העובדים, שכבר זמן רב נמצאים בחוסר ודאות בנוגע לעתידם. עובדי הרשות מתכננים להפגין ביום ראשון מול משרד ראש הממשלה, בדרישה לנהל משא ומתן שיוביל לשינוי חקיקה והכנסת תיקונים הכרחיים בחוק השידור הציבורי.

"הקולות של פקידי האוצר להחשיך את המסך ולשדר חדשות במיקור חוץ מקובלים במשטרים אפלים בלבד. הסכמים יש לכבד ומתקבל הרושם שפקידי האוצר מחפשם בכל דרך להפר הסכמים שנחתמו עם עובדי רשות השידור", טוענים העיתונאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ניסנקורן: "האוצר עשוי להביא לחיסול השידור הציבורי"

בתוך כך, השר אופיר אקוניס, שאינו תומך בתוכנית של משרד האוצר, נפגש עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. בתום הפגישה אמר יו"ר ההסתדרות: "האוצר עשוי להביא לחיסול השידור הציבורי. השר ואני תמימי דעים שיש בשלב זה לדחות את תחילתו של החוק, כפי שהשר אקוניס כבר הודיע. המציאות אליה נקלענו היא תולדה של חקיקת חוק בחופזה תוך כדי ימי לחימה ועכשיו רוצה האוצר להוסיף ולפעול ללא מחשבה יתרה ולסגור את הרשות באופן נמהר תוך חשש לחיסול השידור הציבורי בישראל. על אנשי האוצר לגלות אחריות כלפי עובדי רשות השידור והשידור הציבורי. חבל שהחודשים שחלפו היו ללא מעש, יש כרגע לפעול באחריות ותוך ראיית טובת השידור הציבורי. הודעתי לשר אקוניס שאעמוד לצידו בהבראת השידור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully