וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה תעלה ל-103 ההתבטאות של קופמן נגד ביבי?

26.6.2015 / 9:32

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לאחר שרון קופמן כינה בשידור את ראש הממשלה "חלאה". "רדיו ללא הפסקה" צפוי לספוג קנס של עד 60,000 שקלים - כך נודע לוואלה ברנז'ה

רון קופמן. פביאן קולדרוף,
רון קופמן/פביאן קולדרוף

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד רדיו 103 והיא צפויה להטיל קנס של עשרות אלפי שקלים, זאת בעקבות התבטאותו של שדרן הרדיו רון קופמן, שכינה את ראש הממשלה "חלאה".

לוואלה ברנז'ה נודע כי לנציב פניות הציבור, דוד רגב, הגיעו תלונות לאחר שידור תוכנית הספורט, ב-15 באפריל, שעסקה בהתבטאות של המאמן גיא לוי, לפיה לא ניתן לצרף ערבי לבית"ר ירושלים. במהלך התוכנית שוחחו קופמן ומאיר איינשטיין עם ח"כ זוהיר בהלול, ובשלב מסוים התפרץ קופמן ואמר לבהלול: "ראש הממשלה שלך הוא חלאה".

אל הרשות השנייה הגיעו תלונות מאזינים ורגב מיהר לפתוח בבדיקה. בתחנה מסרו כי מדובר באמירה פרטית של קופמן וכי מדובר בהבעת עמדה אישית. בכל זאת, הודיע רגב על פתיחת הליך הפרה לכאורה נגד הרדיו.

"אין חולק על כך שמר קופמן רשאי להביע את דעתו ועמדתו במסגרת חופש הביטוי היצירה המוקנים לו. ביקורת על שלטון במשטר דמוקרטי ועל ראש הממשלה שהוא אחד העומדים בראשו, היא אבן יסוד במשטר זה. ואולם הדרך בה הביע את עמדתו הייתה מבזה, משפילה ולא ראויה בעיקר כשהיא נעשתה במהלך שידור תכנית רדיו לה האזינו רבים", כתב רגב בתשובה למתלוננים, עם העתקים ליו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז', המנכ"ל ניר שוויקי וחברי מועצת הרשות.

רגב הוסיף במכתבו כי "הפירוש המילונאי של המילה 'חלאה' הוא זוהמה, לכלוך, טינופת, פסולת, אשפה ורפש. אין מקום לשימוש במילה משפילה, מבזה ופוגענית זו כלפיי אדם בכלל וכלפי ראש הממשלה המשרת את הציבור בפרט. אני סבור כי בנוסף לטיפולה של הרשות השנייה בתלונה, על מר קופמן להביע את התנצלותו בשידור על דבריו אלה".

מנהלי תחנת הרדיו הוזמנו לשימוע, כאשר בסופו הם צפויים לשאת בקנס שעשוי להגיע לעד 60,000 שקלים.

מרדיו 103 נמסר בתגובה כי טרם התקבלה הפנייה מהרשות השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully