וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: תידחה הקמת תאגיד השידור הציבורי

26.6.2015 / 16:05

ראש הממשלה ושר התקשורת יחד עם שר האוצר, יגישו בקשה לדחיית פירוק רשות השידור בשלושה חודשים. במקביל יוקם צוות משותף למשרדי התקשורת והאוצר, לקידום יישום החוק ולמציאת פתרון למימון הרשות. העובדים ביטלו את ההפגנה שתוכננה ליום ראשון

נתניהו בישיבת הממשלה: הסכם הגרעין מסכן את ישראל. צילום מסך
נתניהו בישיבת הממשלה: הסכם הגרעין מסכן את ישראל/צילום מסך

הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש תידחה בשלושה חודשים - דחייה הקבועה בחוק. כך הודיע היום (שישי) ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו.

ההחלטה התקבלה לאחר התייעצויות שקיים הבוקר נתניהו עם השר הממונה על רשות השידור אופיר אקוניס, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר וכן עם שר האוצר משה כחלון. זאת בהמשך לפגישה שקיים השבוע נתניהו עם כונס נכסים הרשמי של רשות השידור דוד האן והמנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי החדש אלדד קובלנץ.

במשרד התקשורת מסרו היום כי, "צוות משותף של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר וראש אגף התקציבים באוצר אמיר לוי יקדם את יישום המעבר מרשות השידור לתאגיד החדש, בדגש על טיפול בעובדי הרשות". גורמים במשרד התקשורת הוסיפו כי ייבחנו סוגיות הפרשת העובדים ומימוש נכסי הנדל"ן, השייכים לרשות השידור. גורמים נוספים, המעורים בפרטים, הוסיפו כי פילבר ולוי ייאלצו בעיקר למצוא את הדרך שתאפשר את מימון הרשות על ידי משרד האוצר, עד ליישום החוק. מדובר בסכום המוערך ביותר מ-150 מיליון שקלים הדרוש להמשך הפעילות ברשות בשלושת החודשים הקרובים. זאת, כאשר עמדת אגף התקציבים, כפי שנשמעה השבוע בהזדמנויות שונות, גם בפגישות עם נתניהו, היא לפרק את הרשות, לעבור למיקור חוץ ולהתחיל בתהליך שבו יפרשו כ-1,000 עובדים.

את הבקשה לדחייה יעביר נתניהו לוועדת הכלכלה, לאחר שקיבל את תמיכתו של יו"ר הוועדה איתן כבל. ועדת הכלכלה צפויה לקיים ביום שני הקרוב ישיבה בנושא רשות השידור, אולם עוד לפני כן, עדכן היום ח"כ כבל בחשבון הטוויטר שלו, כי ראש הממשלה ושר התקשורת ייפנו אליו ביום ראשון בבקשה לדחייה.

בעקבות ההתפתחויות, הודיעה אגודת העיתונאים כי הוחלט לבטל את הפגנת העיתונאים והעובדים, שתוכננה ליום ראשון בבוקר מול משרד רה"מ. באגודת העיתונאים בירושלים מסרו: "האגודה מברכת על הודעת ראש הממשלה והשר אופיר אקוניס. בהדברות הוגנת בין הצדדים ניתן יהיה להגיע להבנות על תיקוני חקיקה חיוניים ליישומו של החוק".

מנגד, ח"כ קארין אלהרר מ"יש עתיד", שעמדה בראש הוועדה המיוחדת לשידור הציבורי, מתחה ביקורת על ההחלטה לדחות את יישום החוק. " זו עבודה בעיניים. ברור לכל כי שלושת החודשים הללו לא ישנו שום דבר", מסרה ח"כ אלהרר, והוסיפה כי נתניהו ואקוניס, "מושכים את הזמן באמצעות החוק בידיעה ברורה כי לא יקום תאגיד חדש. כרגיל, עושים צחוק מהציבור, הפעם על חשבון השידור הציבורי. אם הכוונה שלהם היתה רצינית הם היו מאשרים כבר כעת את מינוי הדירקטורים שכבר נבחרו על ידי ועדת האיתור על פי החוק ומקדמים מהלכים לפתיחת השידור הציבורי החדש. בכוונתי לפנות עוד היום לראש הממשלה בדרישה לעשות כן על מנת למנוע את המשך הזלזול בהוראות חוק ברורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully