וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה: חדשות 1 ו-2 הפרו צא"פ? בינתיים, הקולגות רותחים

27.6.2015 / 19:02

על אף צו איסור הפרסום הגורף שהטיל ביהמ"ש, במהדורות החדשות בערוצים 1 ו-2 שודרו קטעים מהסרטון שתיעד את הלינץ' ברמת הגולן. במשטרה מיהרו להכריז: הכתבות יועברו לבחינה האם פגעו בחקירת המקרה. את כתבי הצפון הזועמים זה לא ממש הרגיע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
סנ"צ דורון מלכה: "הכתבות מועברות לבחינת הגורמים המקצועיים לבדיקה אם עצם שידור הסרטון הינו פגיעה בחומר החקירה בניגוד לצו איסור הפרסום על כל המשתמע מכך"

המשטרה תבדוק האם בערוצים 1 ו-2 הפרו צו איסור פרסום שהוטל על האירוע הלינץ' ברמת הגולן.

אמש (שישי), במהדורות החדשות "אולפן שישי" בערוץ 2 ו"יומן" בערוץ 1, הובאו קטעים מהסרטון שתיעד את הלינץ' שביצעו ביום שני האחרון דרוזים מרמת הגולן באמבולנס שהוביל פצועים סורים. הסרטון, מתברר, הגיע לעיתונאים נוספים שלא פרסמו אותם בשל צו איסור הפרסום, שהטיל בית משפט השלום בנצרת, על פרטי המקרה.

בעקבות הפרסום, בשעות הצהריים המוקדמות של יום שבת פרסמה דוברות משטרת מחוז צפון בקבוצת הווטסאפ של תא כתבי הצפון הודעת תזכורת מיוחדת בנוגע לצו, תוך ציון שהמשטרה תבדוק האם הקטעים ששודרו פגעו בחקירה בניגוד לחוק.

דובר המשטרה במחוז הצפון, סנ"צ דורון מלכה, הזכיר לכתבים את צו איסור הפרסום בהוטל על אירוע רצח והתקיפה בכפרים מגדל שאמס וחורפיש, וציין כי חל איסור, התקף ל-30 ימים, לפרסם כל פרט מפרטי החקירה וכל פרט שעשוי להוביל לזיהוי החשודים. הצו הגורף מתייחס גם לפרסום ציטוטים מכלי תקשורת זרים או לפרסומים מהאינטרנט.

בהמשך ציין מלכה: "למען הסר ספק, המשמעות שאין לפרסם גם תמונות חשודים בשום צורה. אתמול חלק מכלי התקשורת פרסמו סרטון מהאירועים המדוברים. אי לכך הכתבות מועברות לבחינת הגורמים המקצועיים לבדיקה אם עצם שידור הסרטון הינו פגיעה בחומר החקירה בניגוד לצו איסור הפרסום על כל המשתמע מכך".

"ישנם כלי תקשורת שכל עניינם זה הצורך למלא זמן שידור"

דני ברנר: "בשידור מציגים את הסרטון כ"בלעדי", כ"חשיפה", "מסמך מיוחד ועוד תארים ריקים מתוכן ... הסרטון הזה היה בידיהם של כל העיתונאים"

לצד הבדיקה המשטרתית הביעו הכתבים שלא הפרו את הצו כעס ותסכול - בידי חלקם היו הסרטונים שמתעדים את הלינץ', אלא שהם בחרו שלא להפר את הצו. כתב "ישראל היום" בצפון, דני ברנר, לא הסתיר את התסכול, ובפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו, כתב בין היתר: "איך מרשים לעצמם שני ערוצי חדשות בטלוויזיה, לנגד עיניהם של מאות אלפי צופים, להפר ברגל בוטה וגסה את צו איסור הפרסום?".

ברנר המשיך וציין שישנם כלי תקשורת שכל עניינם זה הצורך למלא זמן שידור והם מונעים משיקולי רייטינג. "בשידור מציגים את הסרטון כ"בלעדי", כ"חשיפה", כ"מסמך מיוחד ועוד תארים ריקים מתוכן ... הסרטון הזה היה בידיהם של כל העיתונאים, כולל עבדכם הנאמן".

לא רק ברנר כועס. כתב באזור הצפון באחד מכלי התקשורת המובילים, אמר לוואלה ברנז'ה: "הרי לא יתבעו, עיתונאים מפירים על ימין ועל שמאל צו איסור פרסום, ואף אחד לא מעמיד אותם לדין. זו החלטה שמקבלים העורכים, יש כאלה שכן עושים חשבון לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully