פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      בלעדי ב"ישראל היום": אדלסון מכחיש את חשיפת "הארץ"

      "איש העסקים והפילנתרופ", כפי שהוצג מו"ל "ישראל היום" בעיתונו, מצא את הסיבה לחשיפה מיום שישי אודות מעורבותו במתווה הגז: "הארץ מאבד קוראים ונפגע כלכלית מרכישת בית הדפוס על ידי ישראל היום". לקינוח מאיים אדלסון בתביעת דיבה

      שלדון אדלסון – לאס וגאס, 1 באוקטובר 2014 (AP)
      (צילום: AP)

      אדלסון לא רק נגד נוני. ב"ישראל היום" הגישו הבוקר את תגובת המו"ל לתחקיר של עיתון "הארץ" על הקשר התערבותו באמצעות בנימין נתניהו לרגולציה על עסקי הגז: ראיון עם המו"ל שמאשים את עיתון "הארץ" ברדיפה על רקע שיקולים כלכליים, ומאיים בתביעת דיבה.

      תקציר העלילה: ביום שישי, בכותרת הראשית של עיתון "הארץ", הובאה החשיפה של הכתב אורי בלאו: אדלסון פנה במהלך מבצע 'צוק איתן' במכתב אישי לראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקש לקדם שינויים ברגולציית הגז בישראל. בנוסף, חשף בלאו כי אדלסון עשה את הפנייה כראש הארגון שבו חברה נובל אנרג'י. משרד ראש הממשלה, כך עולה המכתבה, השיב לאדלסון: "מצפים לקדם את היוזמות שפירטת".

      נתניהו אמנם מסר, במסגרת הפרסום ב"הארץ", כי אינו פועל לקידום ענייניו של אדלסון, אבל ב"ישראל היום" לא הסתפקו בהכחשה. ביום ראשון בבוקר, פורסם ראיון שערך בועז ביסמוט עם המו"ל, אדלסון. בכותרת, גם בעמוד השער וגם בראיון שפורסם בעמודי החדשות, מובא הציטוט של המו"ל: "על כל מעשה טוב, בסוף סופגים השמצה". בכותרת המשנה מוצג המרואיין כ"איש עסקים ופילנתרופ", שמסביר כי כיו"ר כבוד של לשכת המסחר בארצות הברית הוא כותב מאות מכתבים במטרה לסייע לישראל.

      בראיון עצמו, אדלסון היה קצת יותר ספציפי, וכשהוא נשאל על ידי ביסמוט מה לדעתו הרקע לפרסום, הוא השיב: "אני חושב ש'הארץ' גילה כי יש לו הרבה פחות קוראים מאשר לעיתון 'ישראל היום' - בכמה וכמה מונים. לזאת יש להוסיף את העובדה ש'ישראל היום' רכש בית דפוס משלו והפסיק את ההתקשרות עם בית הדפוס של 'הארץ', וגם מספר לקוחות שהדפיסו אצל 'הארץ' עזבו ובאו להדפיס אצלנו. אני חושב שהם רוצים לעשות כל מה שאפשר כדי להכפיש אותנו, ובכלל זאת לשקר. אם הם יכתבו זאת שוב, הם יצטרכו להתמודד עם תביעת דיבה מצידנו".

      בהמשך טוען אדלסון: "'הארץ' משקף את דעותיהם של קומץ ישראלים בלבד", ומוסיף: "יכול להיות ש'הארץ' ייאלצו להוכיח את הדברים בבית משפט. 'הארץ' בסך הכל דיווח על מכתב כללי. אני כותב כל הזמן מכתבים - מאות מכתבי תמיכה בישראל וביהודים עבור ארגונים פרו?ישראליים".

      שעות לאחר הפרסום ב"ישראל היום", בארגון מולד פרסמו בחשבון הטוויטר ידיעה שפורסמה לפני 24 שנים, שעסקה בעקיפין בקשר בין נתניהו לאדלסון. "1991. סגן שר החוץ הצעיר ביבי נתניהו מכופף את חוקי הכנסת כדי שבעל הון מארה"ב יוכל לערוך חתונתו בכנסת. שלדון אדלסון שמו", כתבו במולד מעל לצילום הידיעה שהופיעה בעיתון "הארץ".

      על הידיעה חתום מי ששימש הכתב הפרלמנטרי של העיתון, גדעון אלון, שבשנת 2007, אחרי 37 שנים בעיתון "הארץ", עבר ל"ישראל היום".