וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בנט, מתי לחצת בפעם האחרונה 23 בשלט?

28.6.2015 / 13:42

בלעדי: עובדי הטלוויזיה החינוכית נפלו בין הכסאות בכל הקשור לרפורמה בתאגיד השידור הציבורי, שכולל גם את פירוקה ופיטורי כ-200 מעובדיה. שר החינוך נפתלי בנט, האחראי על היחידה, מעדיף להתעלם

שר החינוך נפתלי בנט, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
שר החינוך נפתלי בנט, כנס הרצליה, יוני 2015/ראובן קסטרו

עובדי הטלוויזיה ההחינוכית מתוסכלים: בעוד הגורמים הפוליטיים לא מפסיקים להתעסק ברשות השידור ובעובדיה, כ-200 עובדי החינוכית לא מקבלים תשובות בנוגע לעתידם ומקור פרנסתם, וכל הפניות שיזמו לשר החינוך, נפתלי בנט, נתקלות בהתעלמות מצדו - כך לטענתם.

על פי חוק השידור הציבורי החדש, עם הקמת תאגיד השידור הציבורי, יפורקו רשות השידור והטלוויזיה החינוכית. במסגרת הקמת התאגיד - שבראשו עומד כמנכ"ל זמני מנכ"ל החינוכית אלדד קובלנץ - צפויים גם רבים מעובדי החינוכית לאבד את מקור פרנסתם.

ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, אמנם הודיע ביום שישי כי החליט לדחות את הקמת התאגיד, אולם עובדים רבים חשים שמדובר בדחיית הקץ ובסופו של דבר רבים מהם ייאלצו לפרוש או שיקוצצו, גם במקרה שיערכו שינויי חקיקה.

תשיגו לי את האחראי

בנוסף, יזמו נציגי העובדים פניות בטלפון אל אנשיו של בנט, פניות ישירות יזמה גם יו"ר ועד ההנדסה בטלוויזיה החינוכית, לילך גבאי-שזר, אלא שלמרות התלונות, כך לטענת העובדים, בינתיים לא נשמעת כל תגובה מצדו של השר

הטלוויזיה החינוכית, שעברה מהפכה בשנתיים האחרונות, תוך קיצוץ בכוח אדם והתייעלות, היא יחידת סמך השייכת למשרד החינוך. לכן, נופלים העובדים בין הכיסאות: הם כפופים למשרד החינוך, בעוד נושא חוק השידור הציבורי, שבו הם נכללים, נמצא באחריות שר התקשורת.

עם כניסתו של בנט לתפקיד שר החינוך, פנו אליו העובדים בכתב, וכן נעשו פניות אל אנשיו, בבקשה לפגישה שבה יוכלו להביע את עמדתם ולקבל את תמיכתו לאורך התהליך.

במכתב ששלחו הוועדים אל השר, הם כתבו:
"אנחנו מבקשים להיפגש איתך בהקדם כדי להעלות לפניך את השגותינו על חוק תאגיד השידור הציבורי, בכל הנוגע למעמדה של הטלוויזיה החינוכית בתאגיד שיוקם. אנחנו מאמינים שיש לתקן את החוק ולהוציא את החינוכית ממסגרת התאגיד החדש ולהשאיר אותה כיחידה במשרד החינוך. אנחנו מאמינים שניתן לעשות זאת במסגרת השינויים המתוכננים בחוק בחודשים הקרובים". העובדים הוסיפו בפנייתם כי, "אנחנו תומכים ברפורמה בשידורי החינוכית כדי להתאים אותה לייעודה, לשמש זרוע של מערכת החינוך ולקדם באמצעותה ערכים ותכנים חשובים, אבל אנחנו משוכנעים שהדבר לא ייעשה אם תהפוך החינוכית לחלק מהתאגיד החדש".

בנוסף, יזמו נציגי העובדים פניות בטלפון אל אנשיו של בנט, פניות ישירות יזמה גם יו"ר ועד ההנדסה בטלוויזיה החינוכית, לילך גבאי-שזר, אלא שלמרות התלונות, כך לטענת העובדים, בינתיים לא נשמעת כל תגובה מצדו של השר. זאת, למרות שבין החינוכית לבין משרד החינוך, נעשים שיתופי פעולה רבים בתחום התוכן.

עם עובדי רשות השידור נפגש השר אופיר אקוניס, לאחר שמונה לשר האחראי על רשות השידור. הוא שמע את עמדת העובדים ופרס בפניהם את האפשרויות שנבחנות. עובדי החינוכית, מנגד, נאלצים להסתפק במידע שמתפרסם בתקשורת. בסופו של דבר בעקבות יוזמה הדדית, השר אקוניס, צפוי להיפגש עם העובדים ביום חמישי, ויעדכן אותם בפרטי התהליך שישפיע על עתידם.

טרם התקבלה תגובת השר בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully