וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי היוצרים: לפרק את רשות השידור

28.6.2015 / 16:37

ארגוני היוצרים פנו לחברי ועדת הכלכלה שידונו מחר בבקשתו של נתניהו לדחות את פירוק הרשות והקמת התאגיד: "הרשות הקפיאה הפקות - הגענו לחרפת לחם". הדיון יועבר מחר בשידור ישיר בשעה 12:00 בוואלה ברנז'ה

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
בניין רשות השידור/ראובן קסטרו
"רשות השידור כשלה במילוי תפקידה. יש לסגור אותה ולהחליפה בתאגיד חדש ורענן לאלתר תוך מציאת פתרון הגון ומכבד לעובדי רשות השידור השכירים אשר תחת החוק החדש יפרשו"

מחר תקיים ועדת הכלכלה בכנסת דיון נוסף במצבה של רשות השידור ויישום חוק השידור הציבורי החדש. לקראת הדיון, העבירו ארגוני היוצרים את עמדתם בנושא, שבה הם קוראים לחברי ועדת הכלכלה ולעומד בראשה, ח"כ איתן כבל: "יש לסגור את רשות השידור, ולממש מהר וככל שניתן את חוק השידור הציבורי".

את המכתב העבירו היוצרים, לאחר שביום שישי הודיע ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, כי יפעל לדחיית פירוק רשות השידור והקמת תאגיד השידור הציבורי בשלושה חודשים – טווח הזמן הקבוע בחוק, לשם ביצוע שינויים בחוק. שבעה איגודים חתומים על הפנייה: איגוד המפיקים, פורום היוצרים הדוקומנטריים, איגוד התסריטאים, אקט, שח"ם, איגוד הבמאים ואיגוד העורכים.

נציגי הארגונים השונים, מדגישים בפנייה כי יוצרים רבים נקלעו לקשיים כלכליים חמורים לאחר שברשות השידור הוקפאו הפקות המקור. כיום לרשות אין כל יכולת כלכלית לממן את הפקות המקור בהן היא מחויבת על פי חוק, בעקבות היעדר הכנסות מגביית אגרה. "אנו מייצגים אלפי אזרחים, עובדים עצמאיים, אשר משקי אלפי בית בישראל תלויים בפרנסתם", כתבו נציגי היוצרים, "החברים בארגונים שלנו אינם עובדים כשכירים, הם לא זכאים לדמי אבטלה, וכשלא משלמים להם, הם מגיעים לחרפת לחם, ללא כל יכולת להגן על עצמם כיוון שאינם עובדים שכירים. אנו כאן כדי להגיד בקול רם וברור – לא משלמים לנו, איננו מתפרנסים, הגענו לקריסה כלכלית!".

"הגענו לחרפת רעב"

היוצרים ממשיכים: "הגענו לחרפת רעב כי במשך שנים רבות רשות השידור הישנה אינה עומדת בחובות ההפקה שלה. לרשות השידור קיימים חובות לתוכן, הקבועים בחוק, של 140 מיליון ¤ (50 מיליון לשנת 2014 ו – 90 מיליון לשנת 2015)". במכתב מפרטים היוצרים כי 17 הפקות דוקומנטריות נמצאות בהקפאה ואינן משולמות, לאחר מו"מ ולאחר חתימה במעמד צד אחד. בנוסף נעצרו שש סדרות דרמה נוספות, לאחר שזכו במרכז. "אנשיהם העצמאיים מובטלים או חמור מכך, כבר התחילו לעבוד ואין להם דרך לשלם לספקים ונמצאים בקריסה כלכלית", ציינו נציגי היוצרים והוסיפו: "מדובר בפוטנציאל תעסוקה של למעלה מ-1000 איש ואישה. רשות השידור כשלה במילוי תפקידה. יש לסגור אותה ולהחליפה בתאגיד חדש ורענן לאלתר תוך מציאת פתרון הגון ומכבד לעובדי רשות השידור השכירים אשר תחת החוק החדש יפרשו", קובעים היוצרים ופונים בנוסף למשרד האוצר, בדרישה שיעמוד במימון התאגיד – כפי שמחייב החוק.

מנכ"ל אקט, עידן אור, הוסיף: "ברור כבר עכשיו שפרק הזמן שהוקצב להקמת תאגיד שידור ציבורי חדש, שיחל בתפקוד מלא, אינו מספיק. השאלה הגדולה היא מה היה בתקופת הדחייה, כל עוד ששר התקשורת החליט שלא יהיה מימון אגרה, המשמעות היא שמשרד האוצר, המדינה, צריך לשאת במימון. חשוב שיועבר לרשות השידור כסף, גם לצורך הפקות, בשלושת החודשים הקרובים, כפי שקובע החוק".

בתוך כך, נמסר היום כי נתניהו העביר לוועדת הכלכלה את הצו המבקש לדחות בשלושה חודשים את יישום חוק השידור הציבורי ודחיית פירוק רשות השידור.

הצו ידון בישיבה שתוכננה למחר בעניין רשות השידור, בשעה 12:00, בהשתתפות השר האחראי על רשות השידור, אופיר אקוניס והשר גלעד ארדן, מי שיזם את החוק. הדיון יועבר בשידור חי בוואלה ברנז'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully