וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הבור ברשות: החל הליך פרישה מרצון לעובדים; מתחם שרונה יפונה

30.6.2015 / 14:28

(עדכון) כפי שפורסם מוקדם יותר בוואלה ברנז'ה, בתום פגישה בין מנכ"לי האוצר והתקשורת, יו"ר ההסתדרות וגורמים ברשות השידור הוחלט על הליך של פרישה מרצון לעובדים ופינוי מתחם המשרדים בת"א. האוצר יעביר מימון עד סוף ספטמבר

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
בניין רשות השידור/ראובן קסטרו
הכנ"ר: "הימנעות האוצר להעמיד את הכספים הדרושים להמשך הפעלתה של רשות השידור מעמידה את המפרק בפני מציאות בלתי אפשרית"

(עדכון: 17:47)

רשות השידור יוצאת להליך פרישה מרצון ומפנה את משרדיה אשר במתחם שרונה בתל אביב - כך נודע לוואלה ברנז'ה. על הצעדים המידיים הללו הוחלט היום (שלישי) בפגישה משותפת של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד. אלו הם למעשה שני התנאים שהציב אתמול האוצר, וכעת, נוכח ההסכמות שהושגו, הוא יממן את הרשות בשלושת החודשים הקרובים.

אתמול, עוד לפני הפגישה המכרעת, כונס הנכסים הרשמי של רשות השידור, דוד האן דרש מהאוצר העברה מידית של כ-200 מיליון שקלים לצורך המשך הפעלת רשות השידור. האן טען כי הגירעון ברשות הגיע ל-75.5 מיליון שקלים, לא כולל השקעה בהפקות מקור, והזהיר כי אם לא יוזרמו כספים באופן מידי יפנה לבית משפט המחוזי.

המכתב נשלח לאחר שבוועדת הכלכלה הוחלט לדחות את פירוק הרשות ואת יישום חוק השידור הציבורי החדש בשלושה חודשים. ואולם, טרם נמצא פתרון לבעיית המימון. משרד האוצר סירב להעביר כספים בטענה שמימון צריך להיעשות באמצעות גביית אגרה, ואילו במשרד התקשורת טענו כי בתקופת הביניים, עד להקמת תאגיד השידור הציבורי על האוצר לממן את פעילות הרשות. זאת כאשר כל אחד משני המשרדים מעניק פרשנות אחרת לחוק. היועצת המשפטית אתי בנדר התייחסה לכך אתמול בוועדת הכלכלה, ואמרה: "הממשלה מצפצפת על החוק".

ועדת הכלכלה החליטה שהיועץ המשפטי לממשלה יכירע בין שני המשרדים. אלא שעד ההכרעה, אתמול כתבה סגנית הכנ"ר, עו"ד סיגל כהן, מכתב דחוף למנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, בדרישה למציאת פתרון מידי נוכח ההחלטה לדחות את הפירוק. המכתב נשלח גם אל הממונה על אגף התקציבים אמיר לוי ומיכל עבאדי בויאנג'ו, החשבת הכללית במשרד האוצר.

"על פי הוראות החוק, משמעות החלטה זו בדבר תחיית 'יום תחילה', היא כי המפרק נדרש להמשיך ולהפעיל את רשות השידור ולקיים את השידורים באותו היקף שהיה קיים
ערב פרסום החוק ובהתאם למגבלות שנקבעו בחוק אשר אינן מאפשרות פיטורי התייעלות או צמצום עד 'יום התחילה', דהיינו, על פי ההחלטה שהתקבלה היום, למשך שלושה חודשים נוספים לפחות", כתבה כהן.

"רשות השידור פועלת במצב של גירעון תפעולי, והיא זקוקה להזרמה מידית של כספים כדי לעמוד בהתחייבויותיה, לרבות כלפי עובדיה וספקיה. פנינו אליכם בעניין הזה", ממשיך הכנ"ר,
"פעמים מספר וכל הפרטים הנדרשים בעניין זה נמסרו למשרד האוצר בהרחבה והוצגו בפניו ובפני משרד רו"ח מטעמו לא פעם. הימנעות משרד האוצר להעמיד את הכספים הדרושים להמשך הפעלתה של רשות השידור מעמידה את המפרק בפני מציאות בלתי אפשרית ואנו נאלצים להתמודד מדיי יום ביומו עם מכתבי דרישה המתקבלים מספקים שלא קיבלו כספים שמגיעים להם מרשות השידור".

סגנית הכנ"ר ממשיכה כי הגרעון אינו מאפשר תשלום לספקים ומימון הפקות מקור כמתחייב בחוק. נוכח המצב הודיע האן כי אם לא יוזרמו כספים עד מחר, 1 ביולי, יפנה הכנ"ר לבית המשפט המחוזי בירושלים.

בעקבות הדברים, אמר היום משה שגב יו"ר ועד ההנדסה ברשות השידור וממובילי המאבק העובדים: "משרד האוצר על פקידיו רוצה להביא לקריסה של רשות השידור ולהפסקת הפעילות באופן מיידי ובכך ולהביא את העובדים לויתורים מרחיקי לכת, משל היה מכוון לרקתם אקדח ובתנאים הללו לקיים כביכול משא ומתן על הסדר חדש מול העובדים. אולם , בעצם כל תכליתו של המהלך והמשא ומתן הוא שהעובדים ישמשו גשר לתאגיד בשידורי הציבורי החדש ולכשיפתח התאגיד החדש יזרקו את כל העובדים. האם לכך התכוון שר האוצר כחלון שאמר שהוא מתכוון להיות שר אוצר חברתי? אני אאבק על כך שמרבית העובדים בתאגיד החדש יהיו עובדי רשות השידור ובמידה ולא יהיה כך אנחנו לא נשתף פעולה עם ניסיון להונות ציבור גדול של אנשים".

לאחר הפגישה סיפר שגב כי במסגרת ההסכמות שהושגו הוחלט גם לא להתחייב על היקף הקליטה של עובדי רשות השידור ולהגבילו רק ל-25% מבין 750 העובדים בתאגיד החדש, אלא לאפשר קליטה בהיקף גדול יותר.
"הגיעו להסכמה שמבטיחה את המשך השידורים ברשות השידור, ואני מקווה מאוד שנגיע להסדר שייתן פתרון לעובדים המצוינים ברשות השידור – תוך כדי שמירה על זכויותיהם ושירות ראוי לצופה הישראלי", אמר שגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully