וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתפקיד הקופי: סחי ממושקף

5.7.2015 / 17:29

בריף ליהוק שהופץ עבור תשדיר ללשכת הפרסום הממשלתית אך לא על דעתה, תר אחר מוכרת "מאמא" שתהיה "לא אשכנזיה". האדריכלית בקמפיין חייבת להיות "בהירה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסמך שהפיצה מלהקת לקמפיין לחברה ממשלתית, חושף כיצד מונצחים הסטראוטיפים העדתיים בתעשיית הפרסום.

מדובר בבריף לקמפיין המיועד ללשכת הפרסום הממשלתית, שנעשה בהפקת עמרי פז ובבימויו של יונתן גורפינקל, בו מוצגות דרישות הליהוק לסרטון. במסמך שהופץ צוין כי לתפקיד מוכרת בחנות דרושה בחורה בגילאי 40-50, "לא אשכנזיה, רפרנס אסתי ירושלמי או מאמא כזאת, מוכרת בחנות קלאסית". לתפקיד הבחורה הנוספת "אדריכלית או מעצבת", כפי שנכתב בבריף, דרושה בחורה קצת יותר צעירה ובהירה". מהבריף עולה כי הקמפיין אמור לעלות בפייסבוק וביוטיוב, בערוצים המסחריים ובערוץ הרוסי וכן בערוץ ליוצאי אתיופיה.

יוסי לובטון, מנכ"ל משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, נתקל בבריף והתקשה להתעלם מהניחוח הסטראוטיפי. "רק לפני שלושה שבועות בכנס פייסבוק ישראל העברתי הרצאה על הפרסום בארץ, שלוקה במחלות של גזענות וסטראוטיפים", הוא אומר לוואלה ברנז'ה, "הצעתי לנסח אמנה יחד עם משרדי פרסום נוספים, כי הפרסום, כמו התקשורת ועולם התוכן - מייצרים תודעה. הבוקר כשראיתי את בריף הליהוק הרגשתי שזה מרכז ומייצג את על הרעה החולה".

לובטון העלה את הבריף לעמוד הפייסבוק שלו, וכתב: "ככה נראה בריף לליהוק של קמפיין, לא סתם קמפיין, אלא קמפיין שממומן מכספי משלם המיסים. המוכרת 'מאמא' כמובן לא אשכנזיה , האדריכלית 'בהירה'. חייבים לשים לזה סוף. זה מביש".

המפיק עמרי פז שסירב להגיב לוואלה ברנז'ה, הגיב ללובטון, והסביר שמדובר ב"ניסוח לא ממש מוצלח של מלהקת הקמפיין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully