וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אבירם זינו יזומן לבירור במועצת העיתונות

6.7.2015 / 16:11

בימים הקרובים צפויה להתקבל תלונה נגד כתב מעריב בטענה שחשף את תנ"צ אפרים ברכה כמקור. השופטת בדימוס דורנר לוואלה ברנז'ה: "הפרת הכלל היא מאוד חמורה ומהווה פגיעה באתיקה"

דליה דורנר. ניב אהרונסון
דליה דורנר/ניב אהרונסון

בימים הקרובים צפוי בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות להזמין את כתב מעריב, אבירם זינו, לבירור משמעתי בעקבות פרשת תנ"צ אפרים ברכה - כך נודע לוואלה ברנז'ה. כזכור, כשבוע לפני שתנ"צ ברכה שם קץ לחייו, נחשף כי זינו העיד נגדו במח"ש ומסר תכתובת ווטסאפ, שהצביעה על ברכה כמקור - זאת לאחר שברכה מסר לזינו מידע שפורסם במעריב שהתברר כשגוי.

הצעד יוצא הדופן שבו נקט זינו, עורר סערה וביקורת קשה בקרב עיתונאים רבים - שזכתה למשנה תוקף לאחר התאבדותו של תנ"צ ברכה. גם במועצת העיתונות עקבו אחרי הפרסומים, אולם בשלב זה לא ניתן לערוך בירור עם זינו, עד שלא תוגש תלונה נגדו שתאפשר את פתיחת התהליך. בימים הקרובים אמורה להתקבל תלונה, שבעקבותיה יפתח הליך שבסופו ייקבע האם זינו הפר את כללי האתיקה.

נשיאת מועצת העיתונות, השופטת (בדימוס) דליה דורנר, מסרה לוואלה ברנז'ה: "שמירה על חסיון המקור זה דבר הכרחי למקצוע העיתונות, ואחד הכלים הבסיסיים. הפרת הכלל היא מאוד חמורה ומהווה פגיעה באתיקה. אנו מטפלים בימים אלו בקבלת התלונה שתוכל לפתוח פתח לבירור, בהזדמנות זו אני מנצלת גם את הבמה שלכם ואם יש עיתונאי שיש לו מידע ברור על המקרה, הוא מתבקש לפנות למועצת העיתונות".

בעניין זה יש לציין כי דווקא במעריב טרם התייחסו למעשה המיוחס לזינו ולביקורת המופנית כלפיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully