וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל ארד עתר לבג"צ: מדוע הרפז לא הועמד לדין?

7.7.2015 / 16:57

יועץ התקשורת עתר נגד היועמ"ש בדרישה שינמק מדוע חמש שנים אחרי "פרשת הרפז", לא הועמד בועז הרפז לדין על זיוף מסמך בנסיבות מחמירות. ארד לוואלה ברנז'ה: "הגיע הזמן שויינשטיין ינמק את התנהלותו התמוהה"

איל ארד. ברני ארדוב
איל ארד/ברני ארדוב

יועץ התקשורת איל ארד עתר לבג"צ נגד היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין בדרישה שינמק מדוע חמש שנים אחרי "פרשת הרפז", לא הועמד בועז הרפז לדין על זיוף מסמך בנסיבות מחמירות.

"הגיע הזמן שהיועץ המשפטי לממשלה ינמק בבית המשפט הגבוה לצדק את התנהלותו התמוהה בפרשה החמורה", אמר ארד לוואלה ברנז'ה בעקבות הגשת העתירה.

ארד, שהגיש באמצעות עורכי דינו, דרור ארד-אילון ויובל נחמני את העתירה, טוען כי "ההימנעות הארוכה מהגשת כתב אישום, לאחר שהתקבלה החלטה על כך בפרקליטות המדינה לפני ארבע וחצי שנים היא הפרת חובה חקוקה של הפרקליטות".

"פרשת הרפז" התפוצצה לפני חמש שנים לאחר שנחשף כי זויף מסמך שהוצג כ"תוכנית פעולה" לקידום מועמדותו של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, על גבי נייר מכתבים של החברה המזוהה עם ארד.

לפני כארבע שנים המליצה הפרקליטות להעמיד את הרפז לדין את בועז הרפז, בכפוף לשימוע. "לא לחינם קשרו יודעי דבר כתרים של חומרה לפרשה. היו שכינו אותה 'הפרשה החמורה ביותר מאז פרשת קו 300' והיו שהשוו אותה ל'עסק הביש'", מציינים עורכי דינו של ארד בעתירה.

לטענת ארד, למרות המלצת הפרקליטות ועל אף פניות חוזרות לויינשטיין, על ידי עורכי דינו, נמנעה הפרקליטות מהעמדתו לדין של הרפז. בנוסף טוען ארד כי מכתביו האחרונים של עורכי דינו של ארד לויינשטיין כלל לא זכו לתשובה.

"לא יכול להיות ספק, כי חריגה כה בוטה ונמשכת, שכאמור נמדדת בשנים ולא בחודשים, מה'מהירות הראויה' חייבת נימוק של ממש. ההנמקה מתחייבת לא רק בשל גדר העניין עצמו, אלא גם בשל תוצאותיו של העיכוב הנמשך ופגיעתו באמון הציבור בשלטון החוק ובאכיפה השוויונית של הדין הפלילי", נטען בעתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully