וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום ומחירו: מה הוסתר מהצופים בסיפור המרכזי של "אולפן שישי"?

14.7.2015 / 13:05

ב"אולפן שישי" הביאו את סיפורה של סופיה, בת 14.5 ממשפחה קשת יום מחולון שנבחרת לגמרי במקרה להיות הפנים של דיור. אלא שכדי להגיע לסיפור סינדרלה, היה צריך לטשטש בדרך כמה דברים. וואלה ברנז'ה עם הנרטיב המלא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקור/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שישי הביא "אולפן שישי" בכתבה המרכזית את סיפור סינדרלה של סופיה-סופי מצ'טנר, בת 14.5 מחולון, אלא שלוואלה ברנז'ה נודע כי בעריכה הוחלט לטשטש במעט את מחיר החלום - ככל הנראה כדי לא לפגוע בסיפור.

למי שלא צפה בתוכנית: כתבת חדשות 2, אדוה דדון, סיפרה את סיפורה המרגש של סופיה, בת לאם חד הורית שנאלצת לעבוד במספר עבודות בשכר זעום. המשפחה קשת יום, וסופיה נאלצת לעזור לאמה בעבודות הניקיון, ולטפל ולבשל לאחיה. אלא שלאחר שהחליטה להיות דוגמנית התהפך גורלה. סופיה הצטרפה לסוכן הדוגמנות רוברטו ולגמרי במקרה נתקלה ברחובות פריז במעצב הראשי של "דיור" שהפך אותה לפנים החדשות של בית האופנה היוקרתי.

סיפור הסינדרלה של חדשות 2 נפתח בתצוגת האופנה במוזיאון רודן בפריז, שבה צועדת סופיה על המסלול בשמלה לבנה. הצעידה המרגשת על המסלול גם סוגרת את הכתבה ומספקת הפי אנד לצופים, בפרט אחרי שמצוין כי הדוגמנית הצעירה תקבל מיליון שקלים. ואולם, הצופים לא ראו את התמונה המקורית: סופיה צעדה בשמלה שקופה שחשפה את שדיה ואף את תחתוניה, אלא שב"אולפן שישי", העדיפו לאטום את השמלה ולהסתיר את מה שנגלה בתצוגת האופנה.

גורמים בחדשות 2 הסבירו לוואלה ברנז'ה כי ההחלטה נעוצה בכך ש"אחרי הכל מדובר בנערה בת 14.5 וחשיפת פטמותיה גובלת בטעם רע". אותם גורמים מסבירים כי הטשטוש לא הובא לצופים "כדי למנוע פתיחת דיון סביב הנושא ולמנוע חיפוש אחר התמונות המקוריות".

עוד הסבירו הגורמים כי בתוכנית לא התייחסו לאופן שבו עלתה סופיה על המסלול, ובכלל לשאלת המיניות והמחיר שהיא משלמת "משום שמדובר במראה שכיח באופנה גבוהה".

הצלם עדי ברקן בוועדת העבודה הרווחה והבריאות הדנה בנושא הגבלת המשקל בתעשיית הדוגמנות, מאי 2011. מגד גוזני
עדי ברקן/מגד גוזני
"בחדשות 2 הכתבת והעוסקים בנושא קצת התבלבלו וקצת נשאבו לסיפור הסינדרלה מדי", אמר ברקן לוואלה ברנז'ה

מי שלא מקבל את סיפור הסינדרלה, מכיוון אחר, הוא עדי ברקן, פעם סוכן דוגמניות והיום לוחם בתופעת האנורקסיה. ברקן סיפר לוואלה ברנז'ה, שהוא מתכוון לפנות כריסטיאן דיור באמצעות CNN בישראל, ולהפנות אליו את השאלות הקשות. "בחדשות 2 הכתבת והעוסקים בנושא קצת התבלבלו וקצת נשאבו לסיפור הסינדרלה מדי ושכחו שמוסר ההשכל שהם העבירו זה שהיא זכתה במיליון שקלים רק מפני שהיא רזה ויפה", אמר ברקן לוואלה ברנז'ה.

בדף הפייסבוק שלו התייחס ברקן לעירום, ובפוסט ארוך שהעלה, ציין: "סופיה, בדיוק כמו סתיו מהאח הגדול הם בדיוק הפנטזיה של מעצבי האופנה. זה הלוק שהם סוגדים לו, וזה מגיע משני כיוונים".

מ"אולפן שישי" לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully