וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים: "נחשיך את המסך". אקוניס: "שלא יחזרו על טעויות עבר"

15.7.2015 / 11:50

בעקבות תזכיר שינוי חוק השידור הציבורי, המאפשר פיטורי עובדים מרשות השידור וגיוס של 400 עובדים לתאגיד החדש, הודיעו העובדים והעיתונאים שיצאו למאבק עד להחשכת המסך. השר אקוניס: "זו תהיה טעות, שלא יחזרו לשנות ה-80"

הפגנת עובדי רשות השידור מול משרד האוצר. באדיבות דוברות ההסתדרות,
הפגנת עובדי רשות השידור מול משרד האוצר/באדיבות דוברות ההסתדרות
משה שגב: "מתן האפשרות למנכ"ל תאגיד השידור הציבורי אלדד קובלנץ לקלוט כ-400 עובדים חדשים מבשר רעה עבור העובדים והעיתונאים"

עובדים ועיתונאים ברשות השידור זועמים על תזכיר שינוי חוק השידור הציבורי שיובא לאישור הממשלה, ולפיו ניתן לפטר את עובדי הרשות ולגייס עד 400 עובדים לתאגיד השידור החדש שיוקם.

תזכיר שינוי חוק השידור הציבורי כולל מספר שינויים מהותיים, כשהעיקרי שבהם הוא דחיית יישום החוק בשנה עד ל-31 במרץ 2016 – תאריך סופי, שלאחריו לא יתאפשרו דחיות. כן מציעים השינויים להעביר סמכויות למנכ"ל התאגיד הזמני אלדד קובלנץ, כך שיוכל גם לרכוש תוכן ולגייס עד 400 עובדים. זאת, ללא הפיקוח של מועצת התאגיד. כמו כן, מוצע במסגרת השינויים כי המימון לא ייעשה באמצעות גביית אגרה אלא במימון ישיר של משרד האוצר. ולמעשה קובע בחוק את ביטול האגרה. בנוסף, התזכיר מתייחס גם לשמו של תאגיד השידור הציבורי ומציע להחליפו ל"תאגיד השידור הישראלי".

העובדים ברשות השידור שנחשפו לתזכיר, מודאגים מהשינויים המאפשרים פיטורי עובדים. בתזכיר מצוין כי: "בשל שינוי אופן המימון של פעילות הרשות, בהסתמך על הסכמות שהושגו בין משרדי הממשלה ובין ארגוני העובדים, תחל פרישה מרצון של עובדי רשות השידור. בנוסף, ככל שתושג הסכמה עם ארגוני העובדים, מוצע לתקן את הסעיף כך שהמפרק יהיה רשאי לצמצם את מספר עובדי הרשות גם בתקופת הפירוק".

בעקבות הדברים הודיע יו"ר ועד ההנדסה והטכנאים ברשות השידור, משה שגב: "נחשיך את המסך", והוסיף: "נוסח תזכיר החוק החדש שהוגש לכנסת בימים האחרונים הכריז מלחמה על עובדי רשות השידור ומלמד על כוונת משרד התקשורת לבנות את תאגיד השידור החדש בלעדי העובדים המסורים והמקצועיים של רשות השידור. מתן האפשרות למנכ"ל תאגיד השידור הציבורי אלדד קובלנץ לקלוט כ-400 עובדים חדשים מבשר רעה עבור העובדים והעיתונאים. תזכיר החוק עומד בניגוד חמור לכל ההסכמים וההבנות שנחתמו עם האוצר ועמנו. המו"מ המתקיים בימים אלה בין האוצר לבין ההסתדרות מתייתר ולמעשה והופך אותו לעקר".

"ניסיון למחטף וניצול המצוקה של עיתונאי רשות השידור"

במקביל, פנתה היום (רביעי) אגודת העיתונאים בירושלים, במכתב למנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד. "הממשלה ומשרד האוצר מקדמים הצעת חוק, שעל פניו באה לבטל הסכם קודם בין נציגי העובדים לאוצר ולמדינה, וזאת מאחורי גבנו וללא ידיעתנו, דבר שמעלה שאלות כבדות באשר לרצונה של המדינה לקיים את ההסכמים עליהם היא חותמת, ותום לבה", כתב יו"ר האגודה אחיה גינוסר והוסיף: "בכוונתנו לעמוד בצורה איתנה על מנת להביא לקיום כל התחייבויותיו של משרד האוצר כלפי העובדים והשידור הציבורי, ולא ניתן יד להפרות של התחייבויות אלה".

לוואלה ברנז'ה מסר גינוסר כי "תזכיר הצעת החוק הוא ניסיון למחטף וניצול המצוקה של עיתונאי רשות השידור. תזכיר הצעת החוק הוא בבחינת ניסיון לעקוף את ההסכם העקרונות שנחתם בין האוצר לאיגודים המקצועיים. מי שחושב שניתן להפעיל את רשות השידור עם 400 איש – אינו בקיא בהפעלת גוף שידור".

השר אופיר אקוניס, האחראי על רשות השידור ומי שעומד מאחורי השינויים, התייחס היום בשיחות סגורות לאיומי העובדים ואמר: "זו תהיה טעות גדולה מצד הוועדים לחזור לשנות ה-80 אנחנו עושים דרך שאיש לא הלך בה. אני מציע לוועדים שלא יחזרו על שגיאות העבר. זו הזדמנות אדירה ללכת לקראת העובדים ולהקים תאגיד טוב, חזק ומשמעותי. אסור להחמיץ את ההזדמנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully