וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני פה בגלל אשתי

16.7.2015 / 11:27

חברת מועצת הרשות השנייה יזמה יום עיון בנושא "יוצאי אתיופיה בראי התקשורת והחינוך", אבל למרבה הפלא - בן יוצא העדה היחיד שהוזמן הוא בעלה, העובד ב"קול ישראל". כתב "ידיעות אחרונות" דני אדינו אבבה קורא לחבריו העיתונאים למחות. וברקע: סכנה לסגירת רדיו רק"ע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אדינו אבבה מנצל את המוניטין של ידיעות אחרונות". פרדה סנבטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מרה מרו סנבטו, יזמה יום עיון בנושא "יוצאי אתיופיה בראי התקשורת והחינוך". נושא חשוב, בוודאי בעקבות מחאת הקהילה האתיופית, שהציפה לא מעט עיוותים ביחס החברה והתקשורת. אלא שזמן קצר לאחר הפצת התכנים ביום העיון התעוררה ביקורת דווקא בקרב אנשי תקשורת מהקהילה האתיופית. אחת הטענות המרכזיות שנשמעות כלפי מרו סנבטו היא שלא הוזמנו אנשי תקשורת בני העדה, מלבד אחד - בעלה איינאו פרדה סנבטו, כתב "קול ישראל".

מלבד פרדה סנבטו, ייקחו חלק ביום העיון, בין השאר, נציגי הרשות השנייה, השרה לאזרחים ותיקים ושוויון מגדרי גילה גמליאל, מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, מנכ"ל טבקה (צדק ושיוויון ליוצאי אתיופיה) פנטהון אספה דוויט ומנכ"לית פידל (לחינוך ושילוב יוצאי אתיופיה) מיכל אברה. זאת בשעה שיום העיון מבקש לבחון את כוחה של התקשורת, השפעתה על העדה ואופן סיקורם.

מי שיצא בגילוי נגד מרו סנבטו ומתח ביקורת על הרכב הממשתפים הוא כתב "ידיעות אחרונות", דני אדינו אבבה. "מרה בחרה להזמין לדיון אנשים שהקשר בינם לבין תקשורת וחינוך הינו מקרי בלבד", כתב אבבה בדף הפייסבוק שלו, והוסיף: "מרה, מתוך נקמנות אתיופית קלאסית, דילגה על הזמנת עיתונאים פעילים מקרב בני הקהילה האתיופית".

ברקע: חשש לסגירתו של רדיו רק"ע

דני אדינו אבבה: "ללא שום בושה וכלימה חברת מועצת הרשות השנייה רשמה את בעלה בין הנאומים העיקרים בכנס שנושא שם חשוב וחיוני עבור קהילה שלמה"

בהמשך ציין אבבה שורה של אנשי תקשורת ועיתונאים בולטים מקרב בני העדה שלא הוזמנו ליום העיון, בהם ברהנו טגנייה מחדשות 2, תחקירן חדשות 10 דניאל בשך ותקווה ממו תחקירנית חדשות 10 שחשפה את תוכן השיחה בין ליאור לוטן לבין משפחת מנגסטו, והוסיף כי איש התקשורת היחיד שהוזמן הוא בעלה."ללא שום בושה וכלימה חברת מועצת הרשות השנייה רשמה את בעלה בין הנאומים העיקרים בכנס שנושא שם חשוב וחיוני עבור קהילה שלמה", כותב אבבה, וממשיך: "אם מרה אבדה את הבושה, גם אנחנו חייבים לאבד את בושה וליצור קשר עם המוזנים לומר להם שמדובר בכנס פוליטי ולא מקצועי. מרה איבדה את הבושה ואם אנשי הרשות השנייה ייתנו את ידם לנושא הבלתי מובן זה, הדבר יעיד כי גם הם מזלזלים באינטליגנציה של עדה שלמה".

לצד המחלוקת סביב יום העיון, מתברר כי קיים חשש לסגירתו של רדיו רק"ע של קול ישראל, המשדר במספר שפות זרות בהן אמהרית. ביום שני הקרוב יתקיים דיון בנושא בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ אברהם נגוסה. בישיבה ישתתפו השר אופיר אקוניס, נציגי משרד ראש הממשלה, האוצר, הקליטה והאזרחים הוותיקים, רשות השידור, מועצת ארגוני עולים וארגוני עולים מאתיופיה.

תגובת מרו סנבטו לא התקבלה.

דני אדינו אבבה. באדיבות המצולמים
"מרה איבדה את הבושה". אדינו אבבה/באדיבות המצולמים

פרדה סנבטו: "אבבה אדינו עסוק ברכילות זולה"

איינאו פרדה סנבטו מסר בתגובה: "ראשית, עצוב וכואב שכל יוזמה לעשייה ולשינוי במצבה של העדה בכל תחומי החיים אינם מקבלים גיבוי ופרגון. דני אבבה אדינו עסוק ברכילות זולה ופסולה ברשת חברתיות כנגד כל בני העדה האתיופית. הוא מסית ומשמיץ ומכפיש בכל שבוע אישיות כלשהי בקרב העדה ומנצל את המוניטין של עיתון ידיעות אחרונות במטרה לפגוע בבני העדה העוסקים במלאכה ברוכה".

"אני עיתונאי עם ניסיון עשיר בעיתונות המודפסת, המשודרת והמקוונת. כותב מאמרי דעה כאן באתר וואלה חדשות, בעיתון ישראל היום, news1 ,nrg במטרה לדחוף את הקהילה לשיח ציבורי ענייני ולחולל שינוי אמיתי במצבה של העדה וולגרום להתערתנו בחברה הוותיקה והשתלבותנו בעמדות מפתח. במדור וואלה ברנז'ה כתבתי את המאמר הביקורתי הענייני בעת הפגנות והמחאות של יוצאי אתיופיה על סיקור אירועים הקשורים לקהילה: התקשורת בעטה לנו בבטן הרכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully