וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידור המשחק המרכזי בערוץ מסחרי: האוצר ישתתף במימון?

16.7.2015 / 15:25

פרסום ראשון: מנהלת הליגה במו"מ לחוץ עם מספר גופי שידור למכירת זכויות המשחק המרכזי, אולם עד לרגע זה, אף אחד מהם אינו מוכן לשלם את הסכום שהתקבל מהערוץ הראשון - 15 מיליון ש'. הפתרון שמנסים בהתאחדות לקדם: הזכויות ימכרו במחיר נמוך יותר והמדינה תישא בהפרש

עריכת וידאו: מרום שפיצר

חודש לפני פתיחת ליגת העל, וגורל שידור המשחק המרכזי ובכלל פיתחתה עדיין לא ידוע: מנהלת הליגה בכדורגל מקיימת משא ומתן מואץ מול מספר גופי שידור בניסיון להציל את השידור, אולם לוואלה ברנז'ה נודע כי בינתיים אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא מוכן לשלם את הסכום שאותו שילמה רשות השידור, כ-15 מיליון שקלים - זאת עוד לפני חישוב של עלויות הפקה, הקמת אולפנים וצוות שידור. עוד נודע כי במקביל, מנסה יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, לקבל את הסכמת משרד האוצר לקחת על עצמו חלק מהמימון.

לפני כשבוע הודיעו ברשות השידור כי לא יוכלו להמשיך ולרכוש את הזכויות לשידור משחקי ליגת העל. ברשות חתמו לפני כשלוש שנים על חוזה לרכישת הזכויות, לפיו תשלם הרשות 15 מיליון שקלים לעונה. עם פתיחת עונת 2015/2016, ונוכח מצבה הכלכלי של הרשות הנמצאת תחת פירוק ומחויבת לספקים רבים אחרים, הודיעה הרשות למנהלת הליגה כי לא תוכל לעמוד בהסכם.

טל בן חיים ערן זהבי אימון מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
טל בן חיים עם ערן זהבי/אתר רשמי, מכבי תל אביב

הציפיה הייתה ש-RGE תקנה את המשחק המרכזי

"יש בעיה, מספר השחקנים בשוק הוא מצומצם וכמו שזה נראה אף אחד לא מוכן להיכנס לנעליו של ערוץ 1 ולשלם את המחיר ששילם", אמר גורם המעורה במשא ומתן. "המשא ומתן נמשך כי אם לא יימצא פתרון העונה לא תיפתח"

כאמור, מנכ"ל המנהלת אורן חסון, מנהל בימים אלו מגעים קדחתניים עם קבוצת RGE, המחזיקה בערוצי הספורט ובאחרונה גם בערוץ 10. גורמים המעורים בפרטים אמרו לוואלה ברנז'ה כי הציפיה הייתה ש-RGE תרכוש את המשחק המרכזי, בפרט לאחר שאיבדה את העוגן בערוץ הספורט – שידורי הליגה הספרדית ולאחר שרכשה את השליטה בערוץ 10. אלא שב-RGE לא הסכימו לעמוד במחיר ששילמה רשות השידור.

קבוצת RGE היא לא גוף התקשורת היחיד שאינו מוכן לעמוד בסכום ששילמה רשות השידור. במנהלת הליגה ניסו לקיים מגעים גם עם זכייניות ערוץ 2 – קשת ורשת. אבל מלבד השיקול הנוגע לתשלום, קיימת בערוץ בעיה נוספת: כיום רשת משדרת במהלך סוף השבוע, כאשר ימי השידור של שתי הזכייניות אמורים להתחלף באמצע עונת המשחקים. גם ב-ONE ובצ'רלטון קיבלו פנייה לרכישת המשחק המרכזי.

"יש בעיה, מספר השחקנים בשוק הוא מצומצם וכמו שזה נראה אף אחד לא מוכן להיכנס לנעליו של ערוץ 1 ולשלם את המחיר ששילם", אמר גורם המעורה במשא ומתן. "המו"מ נמשך, כי אם לא יימצא פתרון העונה לא תיפתח". ב-1 באוגוסט אמורות הקבוצות בליגת העל לעבור בקרה תקציבית, כאשר חלק מתקציבי הקבוצות הוא הכסף שאותו מעביר הערוץ הראשון - סכום של כ-700 אלף שקלים לקבוצה.

נוכח לוח הזמנים הצפוף ובמקביל למשא ומתן שבינתיים לא נושא פרי, מנסים במנהלת הליגה ובהתאחדות לכדורגל למצוא פתרונות במקומות אחרים. לוואלה ברנז'ה נודע כי ביום שלישי נפגש עיני עם שרת התרבות מירי רגב בניסיון לגבש פתרון שיציל את שידור המשחק המרכזי ואת פתיחת הליגה. עיני מנסה לקדם פתרון לפיו תוכל מנהלת הליגה למכור את המשחק בסכום נמוך מזה ששילמה רשות השידור, ואת ההפרש ישלם האוצר. עיני פנה בנושא לאגף התקציבים וגם השרה רגב צפויה לתמוך בבקשה.

לא התקבלה תגובת ההתאחדות. ממשרד האוצר נמסר כי לא מוכרת למשרד פנייה שכזו.

השרה מירי רגב, מסרה בתגובה: "רק טבעי שהערוץ שנותן את ההצעה הטובה ביותר יזכה בזכויות השידור. כידוע קבוצות ליגת מסתמכים על כספים אלה בבניית התקציב שלהם, וחשוב שההצעה הטובה ביותר תתקבל לטובת הקבוצות. אני כשרת התרבות והספורט צריכה לעודד שידור לכלל הציבור ובעיקר לאלה שידם אינה משגת. השידור צריך להיות בערוץ שכל אחד יכול לצפות בו, ערוץ 1 או כל ערוץ שיואיל לאפשר צפייה במשחקי כדורגל, ואם הכסף יבוא מהאוצר או מכל גורם אחר זה רק לטובת הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully