וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 1 נועל את המשחק המרכזי אצלו

20.7.2015 / 13:02

הבוקר הודיעו נציגי הכונס בכנסת שיעבירו עד פתיחת הליגה באוגוסט סכום של 3.7 מיליון שקלים. בערוץ 10 ניגשו למכרז שהוציאה מנהלת הליגה, אולם המגעים נעצרו לאחר שכונס הנכסים הרשמי של רשות השידור הודיע שיעמוד בהסכם לרכישת זכויות השידור

שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. קובי אליהו
שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי/קובי אליהו

ערוץ 10 הגיש הצעה לרכישת זכויות השידור של המשחק המרכזי. ההצעה לא הוגשה יחד עם קבוצת RGE, המחזיקה בשליטה בערוץ ובעלת ערוץ הספורט - כך נודע לוואלה ברנז'ה. בערוץ הציעו סכום נמוך מזה שאותו משלמת רשות השידור, העומד על 15 מיליון שקלים. רק באחרונה רכש הערוץ את זכויות השידור למשחקי מכבי תל אביב ביורוליג בסכום של 300 אלף שקלים למשחק ובנוסף בונוסים למשחקים שיניבו רייטינג הגבוה מ-11%. סך הכל מדובר בסכום של פחות מ-9 מיליון שקלים.

אולם במנהלת הליגה ובהתאחדות אינם יכולים להתקדם במשא ומתן עם ערוץ 10 ועם גופי תקשורת נוספים, בעקבות הודעתו של כונס הנכסים הרשמי של רשות השידור, דוד האן, לפיה אין בכוונתו לוותר על הזכויות לשידור המשחק. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, האן שלח אתמול (ראשון) מכתב באמצעות עו"ד דרור ויגדור, ליו"ר המנהלת יורם באומן ויו"ר ההתאחדות עופר עיני, שבו הודיע כי רשות השידור תשלם על הזכויות כפי שהיא מחויבת בהסכם, וכי אין כל כוונה להפר אותו. עו"ד ויגדור אף הדגיש כי הוצאת המשחק למרכז היא ניסיון לפגוע ברשות השידור ולהתשחרר מההסכם עמה.

במנהלת הליגה ובהתאחדות לכדורגל שחוששים שרשות השידור לא תוכל לעמוד בהסכם, אולם מחוייבים לו בפרט לאחר הודעתו של האן. שבמסגרתו היא משלמת 15 מיליון שקלים.

היום התכנסה הוועדה המצומצמת לעניין רשות השידור, הפועלת במסגרת ועדת הכלכלה, לדיון מיוחד בנושא. את הדיון יזם ח"כ דוד ביטן, שטען כי "הניסיון של האוצר לפגוע בתושבי ישראל אוהדי הספורט לא ייצלח" - כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה.

במהלך הדיון הודיעו נציגי כונס הנכסים כי ישנו הסכם עם המנהלת וישנה החלטה שהאוצר יישא במימון השוטף של הרשות, ולכן אין כל סיבה שיועבר כבר באוגוסט, לקראת פתיחת הלגיה, התשלום הראשון בסכום של 3.7 מיליון שקלים.

בישיבה הוחלט כי ההסכם יקויים עד מרץ 2016 ויועבר לרשות החדשה באפריל אותה שנה עד סוף עונת המשחקים. ח"כ ביטן: "אני מודה לכונס הנכסים הרשמי, למשרד האוצר ולמי שמטפל בפתרון המשבר על כך שנענו לפנייתי. הנושא חשוב מאוד לכדורגל הישראלי ובפרט לציבור הצופים ולכך שהסכמים צריך לכבד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully