וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמוך וטוב: הארץ מנסה לייצר פרובוקציות, לא בטוח שמישהו רוצה לקנות

20.7.2015 / 16:14

דווקא בשבוע בו עמוס הראל וגידי וייץ - שניים מעיתונאיו הבכירים – זכו בפרס סוקולוב היוקרתי, בחרו בעיתון לנפנף באיבר מין זקור במקום בהם. אנחנו לא חושבים שמדובר בבעיה, אבל כלל לא בטוח שאנחנו הקהל הרלוונטי

מערכת וואלה!

בערוץ 10 רוצים שנאמין שיש דברים חשובים יותר מטלוויזיה. ב"הארץ", כך התברר שוב השבוע, מעדיפים שנחשוב שזין מפלסטיק בפריים טיים בשנת 2015 הוא סוג של אומץ עיתונאי

השימוש בסקס בקמפיינים של עיתון הארץ אינו חדש: הוא החל בשנות ה-80 – בימים בהם עוד היה ערך למילה פרובוקציה – עם קמפיין "בלי ציצים", ועשה קאמבק בשנים האחרונות עם קמפיין המשגל הנסוג וזה הנוכחי – המתבסס על ויכוח בין איבר מין זכרי למוח.

לא צריך להיות מנהל קריאייטיב כדי לזהות את הדרך שסומנה בדרך לכיבוש קהל היעד: איך אומרים ש"הארץ" אינו צהובון מבלי להישמע פוצים או שמרנים? ובכן - וגם זה כאמור לא ממש חדש - משתמשים בכלים צהובוניים. ואם אפשר, על הדרך (זהירות, צירוף מילים שנוא לפניכם) "לחזק ערכי מותג" כמו חופש ביטוי ושבירת טאבו - אז בכלל מה טוב.

אז למה זה בכל זאת מעניין? בגלל התזמון. דווקא בשבוע בו עמוס הראל וגידי וייץ - שניים מהעיתונאים הבכירים ברחוב שוקן – זכו בפרס סוקולוב היוקרתי, בעיתון בחרו לנפנף באיבר מין זקור במקום בהם. אם תרצו, טקטיקה הפוכה מזו שבחר להשתמש בה ערוץ 10, שהפך את לימון חוסר התקציב וחגורת החנק החלק הכלכלית ללימונדת ה"ערוץ הרזה" הנלחם למען הדמוקרטיה. בערוץ 10 רוצים שנאמין שיש דברים חשובים יותר מטלוויזיה. ב"הארץ", כך התברר שוב השבוע, מעדיפים שנחשוב שזין מפלסטיק בפריים טיים בשנת 2015 מבטא סוג של אומץ עיתונאי.

אנחנו, אגב, לא חושבים שמדובר בבעיה. נהפוך הוא. אבל כלל לא בטוח שאנחנו הקהל הרלוונטי. השאלה היא אם גם מי שאינו מנוי על העיתון חושב כך, ובחתך הזה עשויים להימצא גם דתיים שמאלניים (תתפלאו, יש דבר כזה) הרואים בעיתון "אי של איכות" ואחרים, שסתם הרגישו שכלקוחות פוטנציאליים מגיע להם לקבל יותר. בינתיים, על דבר אחד אין חולק: נכון לעכשיו, הקמפיין התקבל באדישות ולא הצליח להשיג את תו התקן החשוב ביותר להצלחה – באז.

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה!NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה!NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully