וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האאוטינג באתר הרכילות נגמר בהתפטרות עורכים

20.7.2015 / 22:35

שני עורכים בכירים מאתר הרכילות האמריקאי Gawker התפטרו מתפקידם, לאחר שהוסרה ידיעה שהוציאה מהארון מנהל בכיר בחברת תקשורת. מייסד ומנכ"ל האתר הסביר: "הקוראים השתנו"

שני עורכים בכירים מחברת התקשורת האמריקאית Gawker התפטרו במחאה על הסרת ידיעה מהאתר שהוציאה מהארון בכיר בחברת תקשורת, לאחר שפורסם כי ניסה לשכור את שירותיו של נער ליווי.

טומי קרגס העורך בפועל של Gawker Media ומקס ריד העורך הראשי של אתר הדגל של חברת התקשורת Gawker.com, הודיעו על התפטרותם במחאה על מה שכינו התערבות בהחלטות המערכת בשל שיקולים מסחריים.

הסיפור החל כאשר באתר הרכילות Gawker.com פורסם כי דוויד גייטנר, מנהל כספים בכיר בחברת התקשורת Conde Nast, נשוי ואב לשלושה ילדים, התכוון לשכור את שירותיו של נער ליווי. על פי הפרסום גייטנר, אחיו של מזכיר האוצר לשעבר, טימותי גייטנר, ניסה לשכור שירותי מין מכוכב פורנו. את הסיפור ביססו באתר הרכילות על התכתבויות והודעות טקסט בין גייטנר לנער הליווי.

גייטנר הכחיש את הדברים, טען שמדובר בניסיון סחיטה ואמר לכתב כי הוא אינו מכיר את האיש שלכאורה החליף עמו הודעות טקסט.

הסיפור שפורסם סמוך לסוף השבוע האחרון, עורר ביקורת וסערה מצד קוראים ומפרסמים בטענה כי גייטנר אינו דמות ציבורית ואין כל סיבה לחשוף אותו ולהוציאו מהארון. חלק מהמפרסמים אף עצרו את הפרסום באתר בעקבות האאוטינג.

בתגובה החליט ניק דנטון, מייסד ומנכ"ל חברת Gawker, להסיר את הידיעה. בפוסט שפרסם דנטון הוא ציין כי אמנם האתר חרט על דגלו לחשוף את האמת, אבל בשנים שחלפו מאז הקמתו, הסביבה התקשורתית השתנתה, הקוראים השתנו וגם הוא עצמו השתנה. דנטון הוסיף כי לא הייתה הצדקה לגרום לגייטנר למבוכה ולכן החליט להסיר ידיעה בפעם הראשונה שלא ממניעים של עובדות לא נכונות או אילוצים משפטיים.

העורכים התקשו להישאר אדישים לצנזורה שהופעלה באתר, והודיעו על התפטרותם. העורך הראשי של האתר, מקס ריד, הסביר בהצהרה שמסר עם התפטרותו כי הידיעה הוסרה בניגוד לקריאה של האתר לשקיפות מוחלטת. הוא הוסיף כי מדובר בהתערבות משיקולים מסחריים חסרת תקדים שהופכת את הטענה שחברת המדיה היא החברה העצמאית הגדולה בעולם לבדיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully