וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד הטכנאים ברשות: הצעת החוק - פגיעה בשידור העצמאי ובזכויות העובדים

21.7.2015 / 19:00

ועד הטכנאים ברשות השידור פנה באמצעות עורך דינו לראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, בדרישה למשוך את הצעת חוק תאגיד השידור הישראלי. בוועד טוענים שהשינויים פוגעים במנגנוני הפיקוח שנועדו להבטיח שידור ציבורי עצמאי וא-פוליטי ובזכויות העובדים

רשות השידור מסך. ShutterStock
רשות השידור מסך/ShutterStock

ועד הטכנאים של הטלוויזיה ברשות השידור, פנה היום (שלישי)לראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, בעקבות אישור השינויים בחוק השידור הציבורי על ידי הממשלה, בבקשה למשוך את הצעת החוק. בוועד טוענים כי השינויים בחוק פוגעים בעיקר בכוונה להקים תאגיד שידור נקי מפוליטיקה ובלתי תלוי.

במכתב ששלח בשם הוועד עו"ד ברק בר-ורשבסקי, ממשרד כרמלי-ארנון, נטען כי הצעת החוק וגורמת לפגיעה "במערכת האיזונים והבלמים אותם יצר החוק המקורי, אשר נועדה להבטיח שידור ציבורי עצמאי וא-פוליטי, והן בזכויותיהם של עובדי רשות השידור", כפי שצוין במכתב.

בהמשך נטען כי "במסגרת הצעת החוק הופר האיזון והוענקו סמכויות דרקוניות למנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי (להלן: התאגיד החדש). זאת בעוד שעל פי החוק המקורי, אותו מנכ"ל נועד לבצע תפקיד תחום ומוגבל של הקמת התשתית הנדרשת לתחילת פעילותו של התאגיד החדש".

חברי הוועד מתייחסים גם להרחבת סמכויותיו של המנכ"ל בתחום התוכן: "על פי התיקון המוצע, עד למועד התחילה יוכל המנכ"ל הזמני לרכוש תוכן שידורים חדש ובכך ייעצב את מפת התוכניות אשר ישודרו בתאגיד החדש באופן אשר ישפיע לאורך שנים על לוח השידורים של התאגיד החדש שיוקם, גם לאחר סיום שלבי ההקמה. יודגש, הפיכתו של המנכ"ל הזמני, אשר בשונה מהמנכ"ל הקבוע אינו ממונה ו/או כפוף למועצה הציבורית, לגורם הכל יכול בתאגיד החדש, ובפרט בתקופת הקמתו שהינה התקופה הקריטית והמשפיעה ביותר, מאיינת לגמרי את כל מנגנוני הפיקוח והבקרה שנכללו בחוק המקורי ואשר נועדו להבטיח שידור ציבורי בלתי תלוי ונקי מהשפעות פוליטיות".

ועד הטכנאים, אשר איים בשבוע שעבר לצאת למאבק ולהחשיך את המסך, חושש מפגיעה במעמד העובדים בעקבות השינויים בחוק. על פי הצעת החוק שאושרה על ידי הממשלה ועברה אתמול בקריאה ראשונה, למנכ"ל הזמני של התאגיד, אלדד קובלנץ, תהיה הסמכות לגייס 400 עובדים לתאגיד ומנגד יוכל המפרק של רשות השידור לפטר עובדים.

בעניין זה מצוין במכתב כי ההצעה פוגעת ומפרה את ההסכמות שגובשו בין נציגי האוצר לבין נציגי העובדים, כאשר היא מאפשרת קיצוצים ופיטורי עובדים. "לאור העובדה שגיוס 400 העובדים לתאגיד החדש, ייעשה טרם פירוק רשות השידור, הרי שקיים חשש ממשי כי עובדי רשות השידור כלל לא יוכלו לקחת חלק בהליך גיוס זה, שכן הם ישמשו באותה העת בתפקידים הנחוצים לרשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully