וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב כיכר השבת: "פוטרתי בעקבות תחקיר על בכיר בש"ס"

26.7.2015 / 15:06

הכתב חיים פרלשטיין טוען כי פוטר מעבדותו באתר החרדי, בעקבות הלחצים שהפעיל הבכיר שעמד במרכז התחקיר. פרלשטיין הגיש בקשה לבית הדין לעבודה למתן צו מניעה נגד הפיטורים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב האתר החרדי "כיכר השבת" טוען שפוטר מעבודתו בעקבות לחץ פוליטי שהפעיל בכיר בתנועת ש"ס, לאחר שנודע לו שהוא עומד במרכזו של תחקיר עיתונאי.

הכתב, חיים פרלשטיין, שמוכר בשם העט חיים אבני, פנה באמצעות עורך דינו עו"ד משה מובשוביץ לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בבקשה למתן צו מניעה נגד הפיטורים. בכתבה מתאר עורך הדין את הלחצים שהופעלו נגד הכתב, במטרה למנוע פרסום את התחקיר ובסופו של דבר גרמו לפיטוריו.

"הסיבה לפיטוריו של מר פרלשטיין הינה לחץ פוליטי של דמות בכירה מאוד במפלגת ש"ס אשר תחקיר עליו עבד פרלשטיין בחודשים האחרונים עלול לפגוע בו ובמקורביו. הסיבה לפיטוריו של מר פרלשטיין אינה התרשלות בעבודה חלילה, אלא נהפוך הוא מילא את תפקידו על הצד הטוב ביותר", כך נטען בבקשה שהגיעה לידי וואלה ברנז'ה.

פרלשטיין משמש בשנה וחצי האחרונות כתחקירן וככתב טכנולוגיה באתר החדשות במגזר החרדי, כיכר השבת. "בחודשים האחרונים, וביתר שאת בשבועות האחרונים, עובד פרלשטיין על תחקיר הקשור לדמות פוליטית בכירה ביותר במפלגת ש" ס", כך טוען עו"ד מובשוביץ, "התחקיר קושר את אותו בכיר וסביבתו הקרובה למעשים חמורים ביותר וייתכן כי אף פליליים". בהמשך טוען עורך דינו של פרלשטיין כי כאשר עדכן הכתב את עורכיו בנוגע לתחקיר, הם התחמקו מעיסוק בנושא.

פרלשטיין, כך לטענתו, המשיך בתחקיר ואף העביר את ממצאיו לכלי תקשורת אחרים, לאחר שהבין כי באתר יעדיפו שלא לפרסם את הדברים. בשלב הזה, הוא טוען, היה נתון ללחצים גם מצד אותו הבכיר.

פרלשטיין טוען כי למרות שהוא מועסק כפריליינסר היקף עבודתו ויחסי העבודה עם האתר היה, כך לטענת עו"ד מובשוביץ "עובד לכל דבר ועניין".

פרלשטיין ביקש שלא להגיב על הדברים. מאתר כיכר השבת נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את הבקשה לצו מניעה שהגיש מר פרלשטיין. לכשתתקבל, נגיב ונציג את עמדתנו בפני בית הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully