וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: ועדה לחוק השידור הציבורי

27.7.2015 / 10:25

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה: הוועדה המיוחדת שבראשה יעמוד ח"כ צחי הנגבי, תאשר את הצעת החוק לתאגיד השידור הציבורי, שיזם השר אופיר אקוניס. בכך יעקפו תומכי ההצעה את ההתנגדויות בוועדת הכלכלה. יו"ר אגודת העיתונאים: "אלימות פרלמנטרית"

הנגבי על אולמרט ולבני: "משיחים מטעם עצמם". יותם רונן
הנגבי על אולמרט ולבני: "משיחים מטעם עצמם"/יותם רונן

ועדת הכנסת אישרה הבוקר (שני) הקמת ועדה מיוחדת שאשר את השינויים בחוק השידור הציבורי, אותם יזם השר האחראי על רשות השידור אופיר אקוניס.

ההחלטה על הקמת הוועדה התקבלה ברוב של 11 מול 6 חברי כנסת, ונקבע כי מי שיעמוד בראש הוועדה יהיה צחי הנגבי. ח"כ קארין אלהרר מסיעת "יש העתיד", שהביעה את התנגדותה לחלק מהשינויים שיזם אקוניס, תהיה גם היא חברה בוועדה. כמו כן, יהיו חברים בוועדה ינון מגל מהבית היהודי, רוברט אילטוב מישראל ביתנו ויואב בן צור מש"ס.

כפי שפורסם אתמול בוואלה ברנז'ה, ההחלטה להקים ועדה המיוחדת התקבלה בעקבות החשש שחברי ועדת הכלכלה יתנגדו לשינויים שבמסגרת הצעת החוק. מלבד דחיית הקמת התאגיד לסוף מרץ 2016, כוללים השינויים את הרחבת סמכויותיו של מנכ"ל התאגיד הזמני, מבלי שיהיה נתון לפיקוח של חברי מועצת התאגיד.

במהלך הדיון ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה, אמר כי החוק צריך להיות נדון בוועדת הכלכלה, והוסיף: "אני מתחייב שב-2.9 יונח החוק לקריאה שנייה ושלישית. זה לא הוויכוח אם החוק יעבור או לא. משום מה התעקש ראש הממשלה ללכת לי על הראש. לא כל דבר אפשר להוציא ממני. פתטי לומר שאני פועל על פי אמות מידה פוליטיות. לא הכל קואליציה אופוזיציה ובעניין הזה הלכתי לגמרי עם הקואליציה. לקחנו את רשות השידור מהמקום הפוליטי וניסינו להביא למקום לא פוליטי ואתם מחזירים את זה בכוח למקום הפוליטי".

יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי השיב: "אני לא מבין על מה אתה מקטר. גם בפעם שעברה החוק נדון בוועדה מיוחדת בראשות ח"כית מהקואליציה כי לא היה עניין שהחוק יהיה של האופוזיציה. עכשיו זה שוב מועבר לוועדה בראשות הקואליציה. גם בפעם הקודמת יו"ר ועדת הכלכלה לא עמד בראש הוועדה שהעבירה את החוק הזה".

בתגובה מסר אקוניס לוואלה ברנז'ה: "זהו צעד נוסף לקידום חוק השידור הציבורי הישראלי. אנחנו בעיצומה של פעילות פרלמנטרית שתבטיח את ביטול אגרת הטלוויזיה ותחילת השידורים של התאגיד החדש במרץ 2016, כפי שמוצע בחוק. השידורים ישקפו את מגוון הדעות, העמדות והתרבויות בחברה הישראלית".

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים אחיה גינוסר אמר: "הקמת ועדה מיוחדת לחוק רשות השידור היא אלימות פרלמנטרית וניצול הרוב דורסני להלאמת השידור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully