וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן עבירות המין נדהמה לגלות שהיא בחדשות

30.7.2015 / 12:19

בלעדי: אישה אשר בעבר בוצעו בה עבירות מין חמורות טוענת כי סיפורה האישי נחשף וזאת מבלי שניתנה לה הזדמנות להגיב - כך נודע לוואלה ברנז'ה. אמש היא הגישה תלונה במשטרה נגד בעלה. גיא פלג שחשף את הפרשה: "הקפדנו הקפדה יתרה"

כתבה גיא פלג. מאקו, צילום מסך
כתבה גיא פלג/צילום מסך, מאקו

השבוע נחשפה במהדורה המרכזית של חדשות 2 פרשת מין חמורה שהושתקה במשך שנים, על אף המעשים הקשים שבוצעו בילדה שעמדה במרכז הפרשה. אין עוררין בנוגע לחשיבות בחשיפת הפרשה, אלא שלידי וואלה ברנז'ה הגיע מכתב ששלח עורך דינה של הקורבן, לפיו לפני פרסום הכתבה איש לא פנה אל הנפגעת לצורך קבלת תגובה או התייחסות, והיא נדהמה לצפות בכתבה שחשפה את סיפורה האישי.

במהדורה ששודרה בתחילת השבוע חשף גיא פלג, כתב המשפט של חדשות 2, את הפרשה שאירעה לפני כ-20 שנה. מי שעמדה במרכזה של הפרשה הופתעה לראות שסיפורה מוצג באמצעות בעלה, שאיתו היא מנהלת הליך גירושים קשה. בעקבות הפרסום פנתה האישה באמצעות עורך דינה משה בן שימול במכתב התראה אל פלג, שבו היא דורשת שיובהר במהדורת החדשות כי לא התבקשה לתת תגובה וכי המסמכים שמעידים על הפרשייה לא הגיעו דרכה. במקביל הודיע עורך הדין כי האישה הגישה תלונה במשטרה נגד בעלה על כך שחשף את פרטי הפרשה הרגישה.

פלג: "הנושא בעל חשיבות ציבורית עליונה"

"לא רק שמדובר בעבירות מין חמורות שבוצעו בילדה, אלא בעבירות שקהילה שלמה ידעה ולא דיווחה עליה והיה הסכם דמי שתיקה וכסף ששולם על מנת שהפרשה לא תחשף"

"בעוד מרשתי יושבת וצופה במהדורה המרכזית, נדהמה לראות את כתבתו של גיא פלג העוסקת בפגיעה מינית שחוותה בילדותה", כותב עו"ד בן שימול במכתב שהעתקים ממנו נשלחו אל נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר ואל היועצת המשפטית של חדשות 2, עו"ד דקלה בירן. לטענת עורך הדין, האישה זיהתה את עצמה משום שפרטיה לא הוסתרו וטושטשו כראוי ושידור הכתבה הביא להצפת הנושא הכואב מחדש, זאת מבלי לקבל כל התייחסות או תגובה מצדה. בנוסף טוען עו"ד בן שימול כי את החומרים המעידים על הפרשייה נלקחו ללא ידיעתה, ככול הנראה על ידי בעלה שאיתו היא מצויה בהליך גירושים קשה. "מאז פרסום הכתבה נמצאת מרשתי בסערת רגשות ועודנה בוחנת כיצד בכוונתה לפעול, בין היתר, במישור המשפטי", מציין עורך הדין.

בתגובה לדברים אמר גיא פלג לוואלה ברנז'ה: "עורך הדין לא פנה אליי בדברים ולכן לא אוכל להתייחס. אני יכול לציין שיש בחשיפת הפרשה חשיבות ציבורית עליונה, לא רק שמדובר בעבירות מין חמורות שבוצעו בילדה, אלא בעבירות שקהילה שלמה ידעה ולא דיווחה עליה והיה הסכם דמי שתיקה וכסף ששולם על מנת שהפרשה לא תחשף. כפי שאנחנו עושים תמיד הקפדנו הקפדה יתרה שלא לחשוף כל פרט מזהה ולמנוע כל אפשרות לזיהוי ובמקרה הזה הטלנו על עצמנו הגבלות חמורות במיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully