וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוניס לעובדי הרשות: "לא מבקש תודה, אבל לא מקבל כפיות טובה"

3.8.2015 / 13:27

דיוני הוועדה המיוחדת לחוק השידור הציבורי נפתחו היום בחילופי האשמות בין העובדים לנציגי הממשלה. מנכ"ל האוצר גילה כי רק 21 עובדים הסכימו לפרוש ואילו השר הממונה על רשות השידור הבהיר: "לשר אקוניס יש דעות ומחשבות משלו"

שי באבד. ראובן קסטרו
"כרגע התהליך לא מתכנס". שי באב"ד/ראובן קסטרו
הדיון הסוער נפתח בהוצאתו מהאולם של אחד מעובדי רשות השידור לאחר שצעק: "כולם צבועים אבל יש אלוהים בשמיים וניפגש"

היום (שני) התקיים הדיון הראשון של הוועדה לחוק תאגיד השידור הציבורי, בראשות ח"כ צחי הנגבי. הדיון הסוער נפתח בהוצאתו מהאולם של אחד מעובדי רשות השידור לאחר שצעק: "אקוניס אתה ידעת פעם לעשות מחאות! ועכשיו אתם שותקים? כולם צבועים אבל יש אלוהים בשמיים וניפגש".

גם דבריו של השר הממונה על רשות השידור, אופיר אקוניס, עוררו מהומה, כאשר אמר: "כדי לעמוד בלוח הזמנים שנקבע בחוק לפתיחת הרשות החדשה,מבקשים להוסיף סמכויות למנכ"ל הזמני, שמונה על ידי ועדת אלהרר בכנסת הקודמת. אני עמדתי לבד וביקשתי את ההארכה לסגירת הרשות ופתיחתה מחדש, לא מבקש תודה אבל לא מקבל כפיות טובה".

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, אמר: "כרגע התהליך לא מתכנס - מעט עובדים התנדבו לפרוש מרצון. אם לא נצליח בזה, נבקש לא לקבל הארכה של החוק וניכנס לפיטורים בשלב מוקדם. לא יכולים לממן את האירוע הזה יותר. אם נגיע למצב של הקדמת פיטורים שלא מרצון, המפוטרים עדין יקבלו את כל התנאים שהובטחו".

אופיר אקוניס בדיון בפסילתה של חנין זועבי בבית המשפט העליון, דצמבר 2012. בן קלמר
"אני לא תמכתי בחוק הזה בכנסת הקודמת. נתניהו כן תמך". אקוניס/בן קלמר

רק 21 עובדים חתמו על פרישה מרצון

ח"כ כבל: "כל החוק הזה הוא רימון עשן גדול וכולנו מתכנסים כדי להסתיר את מה שמטריד באמת - סיפור השליטה בתאגיד"

על פי הסיכומים שהושגו עם משרד האוצר לפני כחודש, היו אמורים לפרוש כ-300 עובדים, במקביל לפינוי מתחם שרונה, עד אוקטובר הקרוב, על מנת שמשרד האוצר ימשיך לממן את הפעילות ברשות, בהיעדר ההכנסות מגביית האגרה. אלא שלטענת באב"ד רק 21 עובדים חתמו על פרישה מרצון.

יחד עם זאת, כנראה שלרשות יעמוד מקור הכנסה נוסף. לדברי כונס הנכסים הרשמי, דוד האן, "סך חובות העבר מאגרת הטלוויזיה עומדים כעת על 800 מליון שקלים". האן אמר כי "התאגיד החדש צריך מלאי תכנים מוכנים מראש, וזה דורש הערכות. בחוק מוגדר שעוד בתקופת הפירוק צריך להזמין הפקות". האן הוסיף כי אינו מצליח לעמוד בהתחייבויות לספקים העומדים על 70 מיליון שקלים.

עיקר המחלוקת הייתה סביב סמכויות מנכ"ל התאגיד הזמני, אלדד קובלץ, והשאלה האם יקבל הוראות משר התקשורת. ח"כ קארין אלהרר, מי שעמדה בראש הוועדה לרפורמה בשידור הציבורי בכנסת הקודמת, אמרה: "נוצר מצב בו יהיה מנכ"ל לרשות החדשה שיהיה כפוף לשר התקשורת". יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל, שהתנגד להקמת ועדה מיוחדת לדיון בחוק, הוסיף: "כל החוק הזה הוא רימון עשן גדול וכולנו מתכנסים כדי להסתיר את מה שמטריד באמת - סיפור השליטה בתאגיד".

השר אקוניס שחזר ואמר כי התנגד בכנסת הקודמת לחוק תאגיד השידור הציבורי, אמר בשלב מסוים: "חשוב לי להבהיר שאני לא תמכתי בחוק הזה בכנסת הקודמת. נתניהו כן תמך וזו אולי הכותרת מהדיון - לשר אקוניס יש דעות ומחשבות משלו".

אחיה גינוסר בוועדה המיוחדת לתיקונים בחוק רשות השידור.

לקראת דיוני הוועדה המיוחדת לתיקון בחוק רשות השידור אגודות העיתונאים ועיתונאי רשות השידור הקימו מטה חירום למאבק בחוק ומניעת הכוונה לסגור את רשות השידור ולחסל את השידור הציבורי. אתמול נפגשו עיתונאי רשות השידור עם כבוד נשיא המדינה שהדגיש כי מי שיפגע בשידור הציבורי ייזכר לדיראון עולם והצהיר על תמיכתו ברשות השידור ועובדיה ובשידור הציבורי כנדבך מהותי במדינה דמוקרטית.

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, אחיה גנוסר, ציין במהלך הדיון: "אנו מנסים להציל את רשות השידור מהחוק שעבר בכנסת הקודמת, חוק לפירוק רשות השידור ופיטורי עשרות עובדים. באשר להארכת מועד החוק, אל תחגגו על זה, החוק הוארך כי הממשלה לא ביצעה פעולות שהיא צריכה לבצע. בחוק הקודם נאמר במפורש שלא יפוטרו עובדים ובחוק הזה ניתנות סמכויות לכנ"ר לפטר, זאת בניגוד להסכם עקרונות שנחתם עם העובדים. באותו הסכם נאמר שמספר המועברים לרשות החדשה יוסכם עם אגודות העיתונאים, גם סעיף זה הופר על ידי המדינה. אנחנו בתחושה קשה. כל סיכום איתנו מופר כאשר המדינה מתכחשת לו".

ראש חטיבת החדשות בערוץ 1, איילה חסון אמרה: "המקום הוא בלתי נהיל בימים אלה. אני בשוק תרבותי ואי אפשר לעשות כלום. הכל מסורבל בימים האלה - תחשבו בצורה פרקטית איך להציל את המצב".

העורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל, אמר לחברי הוועדה: "האוצר חונק את רשות השידור. ברור שהתאריך שהציב האוצר, מימון עד האחד באוקטובר, לא אפשרי. רשות השידור תקרוס באין פיקוח ובקרה. גם שינוי החקיקה מלא בחורים. יש 1500 איש ברשות השידור שחיים באי ודאות במשך שנה שלמה. תהיו לפחות אנושיים ולתת פתרונות הולמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully