וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסיין בולט יגיע, אורי לוי ישאר בישראל

5.8.2015 / 16:48

לפני שלוש שנים רכש ערוץ 1 את זכויות השידור של אליפות העולם באתלטיקה. בסוף החודש ישודרו התחרויות אבל צוות הערוץ שאמור היה ללוות אותן - יישאר בארץ. הסיבה: קופת הרשות הריקה לא מסוגלת לממן את הנסיעה שנאמדת בסכום של 50,000 שקלים בלבד

האצן הג'מייקני, יוסאין בולט. רויטרס
האצן הג'מייקני, יוסאין בולט/רויטרס

בעוד כשלושה שבועות תיפתח אליפות העולם באתלטיקה בבייג'ין. את אחד האירועים הספורטיביים החשובים והמשמעותיים בעולם יעביר ערוץ 1 בשידור חי, אבל ללא שדר ופרשן שילוו את התחרויות מסין. הסיבה: המצב הכלכלי הקשה ברשות השידור אינו מאפשר לממן את נסיעת הצוות - כך נודע לוואלה ברנז'ה.

בימים אלו משודרת בערוץ 1 אליפות העולם בשחייה שנערכת ברוסיה, והחל מה-22 באוגוסט תשודר למשך 10 ימים אליפות העולם באתלטיקה. הצוות המצומצם שאמור היה ללוות את האירוע, כולל את השדר אורי לוי, הפרשן גלעד ויינגרטן, טכנאי ומפיק. אלא שלרשות השידור אין יכולת לממן את עלות הנסיעה והשהייה של הצוות בזמן התחרויות, המוערכת בסכום של כ-50 אלף שקלים בלבד.

בהיעדר אנשי צוות בתחרויות עצמן, ייאלצו בערוץ 1 להעביר את השידורים ואת שובו הצפוי של אוסיין בולט מהאולפן. בנוסף ייאלצו בערוץ להפחית בשעות השידור על מנת לחסוך בהוצאות על שעות לווין, כאשר עלות כל שעה נאמדת בכ-4,000 שקלים.

"האוצר חונק את רשות השידור"

זכויות השידור של אליפות העולם בשחייה ובאתלטיקה נרכשו לפני שלוש שנים מאיגוד השידור האירופי EBU בסכום של כ-350 אלף שקלים. החבילה שרכשה רשות השידור כוללת שתי אליפויות עולם נוספות בשחייה ובאתלטיקה. בערוץ לא יכולים לוותר על השידורים משום שאז יאושמו בהפרת הסכם.

העובדה שרשות השידור מתמודדת עם גירעון והיעדר הכנסות, לאחר ביטול האגרה ומבלי לקבל סיוע מאוצר, עלתה ביום שני במהלך הדיון בוועדה לחוק תאגיד השידור הציבורי, בראשות ח"כ צחי הנגבי. כונס הנכסים הרשמי של רשות השידור, דוד האן, אמר כי אינו מצליח לעמוד בהתחייבויות לספקים העומדים על 70 מיליון שקלים, והעורך הראשי של רשות, יונה ויזנטל, הוסיף: "האוצר חונק את רשות השידור".

כעת מתברר כי מלבד הפגיעה בתוכן, בהפקות המקור והפעילות השוטפת ברשות השידור לא מסוגלים לעמוד גם בסכום נמוך יחסית של 50 אלף שקלים לטובת אחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם.

עד לפני כשבועיים ברשות השידור נלחמו על המשחק המרכזי. בסופו של דבר האן הודיע כי מינהלת הליגה מחוייבת בהסכם וראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו הודיע שנמצא הכסף לרכישת זכויות השידור.

בתוך כך הודיעה היום אגודת העיתונאים על מפגש חירום ביום בבית אגודת העיתונאים בתל אביב לקראת ההצבעה על הצעת חוק השידור הציבורי. עיתונאי רשות השידור דורשים כי חוק החדש יכלול התחייבות לקליטת 95% מעובדי הרשות.

ברשות השידור הפנו לקבלת תגובה. ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הכונס הרשמי מנהל בחינה מעמיקה של כלל הוצאות רשות השידור ומגיש את בקשותיו התקציביות למשרד האוצר. העבודה ובחינתה מבוצעים בשיתוף פעולה פורה עם משרד האוצר. טרם סיום הבדיקה העביר משרד האוצר, לבקשתו ובהסכמתו של הכונס הרשמי, סכום ראשוני על מנת לאפשר את המשך פעילותה של רשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully