וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק התקשורת: הרשת מחבקת את ריבלין

12.8.2015 / 11:46

זה היה השבוע של רובי ריבלין שהפך לאיש עם האיזכורים הרבים ביותר ברשתות החברתיות: 26,000. אלא שאל מול 80% פוסטים שהביעו תמיכה בנשיא - 20% היו אלימים במיוחד - כך עולה מבדיקה שערכה חברת Vigo עבור וואלה ברנז'ה

נשיא המדינה ראובן ריבלין, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
נשיא המדינה ראובן ריבלין, אוגוסט 2015/ראובן קסטרו

נשיא המדינה רובי ריבלין שהיה האיש הכי מסוקר בסוף השבוע האחרון, היה גם לדמות הכי מתוקשרת במדיה החברתית - כך עולה מנותני חברת Vigo, המתמחה בניתוח התוכן במדיה החברתית.

במהלך השבוע וחצי האחרונים, ובעיקר סוף השבוע שהיה עמוס בראיונות עם נשיא ריבלין בכלי התקשורת השונים, זכה ריבלין במדיה החברתית ל-26,000 אזכורים, מהם 80% תגובות ופוסטים המביעים תמיכה ו-20% המביעים ביקורת. אולם, למרות התמיכה, הביקורת שאותה ספג ריבלין השבוע הייתה מההתקפות האלימות והמשולחות רסן שנרשמו במדיה החברתית מאז מבצע "צוק איתן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיעור התמיכה ברובי ריבלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחברת Vigo מסבירים כי את השבוע של רובי ריבלין ניתן לחלק ל-4 חלקים. החלק הראשון הוא הודעות הגינוי של ריבלין לאחר הדקירה במצעד הגאווה והרצח בכפר דומא, שהובילה לאזכורי שיא של ריבלין במדיה החברתית, עם 6,000 תגובות בדף הפייסבוק שלו ו-6,000 תגובות נוספות במדיה החברתית (בעיקר בטוקבקים, קבוצות פייסבוק, טוויטר ובלוגים). עיקר התגובות תמכו בריבלין בצורה ישירה. ואולם, 20% מהתגובות היו ביקורתיות והכילו אלימות מילולית קשה, וביטויים כמו: "נשיא של ערבים", "אחמד ריבלין", "לא הנשיא שלי", "מחכה לך יגאל עמיר בפינה" ועוד.

החלק השני הוא בימים שלאחר מכן, כאשר ירד היקף העיסוק בנשיא, שהתמקד בעיקר בהודעות תמיכה של פוליטיקאים ואנשי ציבור. התמיכה לא הייתה באמירותיו של הנשיא אלא בתפקידו, תוך גינוי הביקורת נגדו. גם בקבוצות פייסבוק, שיחות Whatsapp נרשמה תמיכה בנשיא המדינה לצד הסתייגות מהתבטאויותיו המכלילות.

החלק השלישי הוא ההודעה על ראיונותיו של הנשיא לכל אמצעי התקשורת, שיצרה גל של ביקורת מחודשת ופחות אלימה, שנסבה סביב הביקורת שלו על ראש הממשלה בנימין נתניהו. סך הכל נרשמו 35% חפיפה בין המבקרים בתחילת השבוע למבקרים של סוף השבוע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גררה גל של גינויים ברשת. דניאלה וייס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ולסיום, ההתבטאות של דניאלה וייס נגד ריבלין, לפיה אינו מספיק חשוב כדי שיהרגו אותו, גררה גל של גינויים ברשת ואף תמיכה נרחבת בנשיא המדינה.

רביב טל, מנכ"ל Vigo, מסביר: "ראוי שנבדיל בין שני סוגי הביקורת שספג נשיא המדינה השבוע: הביקורת על הצהרותיו הועברה בצורה לא לגיטימית שכן חרגה לבריונות רשת ולהסתה קיצונית, אולם הביקורת על הופעתו בכל מקום או על נטייתו שמאלה הועברה בצורה מעודנת יותר ופחות אלימה. הגולש הישראלי הצליח לעשות חשבון נפש בתוך פחות משבוע ולשנות את הסגנון האלים".

"ראוי גם להבחין בגל ענק של תמיכה בנשיא ריבלין ברשת: ברגע שהחלו להתפרסם פוסטים אלימים כנגד נשיא המדינה, התעורר גל תמיכה רחב שיצר אלפי פוסטים, הפגנות תמיכה מאורגנות במדיה החברתית וגינויים של אישי ציבור רבים. למרות מיעוט של בריונים, עדיין מרבית הגולשים במדיה החברתית בחרו לצאת להגנת המוסד הנשיאותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully