וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה רמת המרמרה שלכם?

13.8.2015 / 12:04

לראשונה: סקר שביעות רצון על התנהלות גורמים ממשלתיים מול העיתונות הזרה. לוואלה ברנז'ה נודע כי לשכת העיתונות הממשלתית הפיצה סקר בין 800 עיתונאים זרים, במטרה לרכך את האופן שבו מסוקרת ישראל בעולם

ניצן חן. ברני ארדוב
ניצן חן/ברני ארדוב

לשכת העיתונות הממשלתית עורכת לראשונה סקר בין מאות עיתונאים זרים כדי להבין מה הם חושבים על הישראל במטרה לכרך את הסיקור בעולם - כך נודע לוואלה ברנז'ה.

בימים האחרונים נשלח הסקר לכ-800 עיתונאים זרים המסקרים את ישראל מטעם גופי תקשורת וסוכנויות ידיעות המובילות בעולם, כדי לבדוק את רמת שביעות הרצון משיתוף הפעולה עם גורמים ישראלים, נגישות לאינפורמציה, רמת השירות והחומרים שאותם הם מקבלים.

בסקר שנערך על ידי יעקב ויטנברג מחברת הייעוץ וההדרכה "להבה", הכולל 12 שאלות, מתבקשים העיתונאים לציין בנוסף את חוות דעתם לגבי אתר האינטרנט של הלשכה, שירות הנפקת התעודות, הניוזלטר היומי המכיל הודעות דוברי ממשלה וכן אודות שירות מחלקת הצילומים המפיצה קטעי וידאו ותמונות סטילס רשמיות בזמן אמת. בלשכת העיתונות מקווים שכך העיתונאים יחושו יותר שייכים, מחוברים, יקבלו מענה לצורכיהם והדבר ישפיע גם על אופן הצגת ישראל בעולם.

לע"מ הוא הגוף הרשמי שאחראי על הקשר השוטף עם הכתבים הזרים בישראל. בשנתיים האחרונות ניתן דגש מיוחד לעיתונאים מעולם במטרה לרכך את האופן שבו מסוקרת ישראל. בין היתר, הורחבו תחומי האחריות של נציגי הלשכה שנמצאים בקשר שוטף עם העיתונאים הזרים, ולראשונה מונתה נציגה מטעם לע"מ שאחראית על תחום התרבות בישראל מול העיתונות הזרה.

למרות שמדובר בתהליך שנמשך כבר שנתיים, אופן הסיקור של כלי התקשורת בעולם בזמן מבצע "צוק איתן", החיש את הצורך להדק עוד יותר את הקשר האישי והקרוב עם העיתונאים הזרים, במסגרתו הורחבו גם התדרוכים שמקבלים העיתונאים הזרים מצד שרים ונציגי גופים ממשלתיים הורחב.

מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן, אישר את הפרטים ואמר לוואלה ברנז'ה: "אחרי השלמת מספר שלבים של פיתוח היחידה והרחבת שירותיה, הגיעה העת לבדוק עד כמה פיתוחים אלו הוטמעו בקרב אוכלוסיית היעד, עד כמה הם יעילים ומוכרים ומה אפשר לשפר". ניצן הוסיף כי התפיסה בלשכת העיתונות היא "שככל שיחסנו עם התקשורת הזרה ישתפרו, כך תגדל מידת היענותם ליוזמות שלנו ומהן תגבר יכולתנו להשפיע לטובה על סיקור ישראל בתקשורת העולמית – שהיא משימת הגג של לע"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully