וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בשירות הציבורי

16.8.2015 / 18:35

בעקבות ההצהרות על הכוונה לפטר את עובדי רשות השידור, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה: "צעדים ברוטלים נועדו לרמוס את זכויות העובדים ולשלוח 1,500 משפחות הביתה". מוקדם יותר אגודת העיתונאים קראה לממשלה לחדול מספינים שנועדו לאיים על עובדים ולנהל משא ומתן

הפגנת עובדי רשות השידור. צילום גולשים, ספק 500
הפגנת עובדי רשות השידור/ספק 500, צילום גולשים

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בשירות הציבורי, בעקבות ההצהרות לפיהן יפוטרו 1,500 עובדי רשות השידור, לקראת הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש. המשמעות: אם בתוך שבועיים לא יימצא פתרון יושבת כל המגזר הציבורי.

היום (ראשון), הכריז יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על סכסוך העבודה. בהסתדרות מסרו כי העילה המרכזית להכרזה היא "התנהלות חד צדדית ודורסנית של המדינה בהנהגת רפורמות ושינויים מבניים המתעלמים מהפגיעה במעמד העובדים ומעמדת ארגון העובדים בעניינים אלו".

ניסנקורן, הוסיף כי: "מטרת ההכרזה על הסכסוך היא להעמיד לרשותנו את האמצעים הדרושים על מנת להיאבק בצעדים חד-צדדיים בחקיקה. צעדים ברוטלים אלו נועדו לרמוס את זכויות העובדים ולשלוח 1,500 משפחות הביתה. אנחנו בעד רפורמה ברשות השידור אבל הרפורמה במתכונתה הנוכחית היא דורסנית וחד צדדית. לא נישאר לעמוד מנגד בזמן שמנסים לזרוק 1,500 עובדים אל מחוץ למעגל העבודה".

מוקדם יותר קראה אגודת העיתונאים בירושלים להימנע מספינים שנועדו לאיים על העובדים ולגרום להם להיכנע, במקום לנהל משא ומתן על עתידם. "אגודת העיתונאים בירושלים, קוראת לממשלה להפסיק את הספינים התקשורתיים ולנהל משא ומתן ענייני לקידום רשות שידור עצמאית ומשמעותי. אגודת העיתונאים בירושלים מציינת כי התוכנית הממשלתית להפחדת עיתונאים – היא ספין נוסף להכנעת עיתונאים מסורים ומקצועיים", כך נמסר מהאגודה על הרקע ההצהרות על הכוונה לפטר את עובדי רשות השידור.

יצוין, כי בהסתדרות התחייבו על פרישה מרצון של מאות עובדים, לקראת הקמת התאגיד. ואולם, כך לטענת עובדים, החברה החיצונית שנועדה ללוות אותם בתהליך הפרישה, אינה עומדת בלחץ של מאות הפניות, ומנגד מאיים האוצר בפיטורי העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully