וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתפקיד "נער הגבעות": תחקירן חדשות 2

17.8.2015 / 15:43

פרסום ראשון: ב"חדשות השבת" של ערוץ 2 הביא עופר חדד ראיון בלעדי עם נער גבעות יהודי קיצוני בעקבות הרצח בכפר דומא, אלא שלוואלה ברנז'ה נודע כי הצעיר עם הפנים המוסתרות הוא לא אחר מאשר תחקירן בחברת החדשות; "השימוש באילוסטרציה נועד להגן על חייו"

נער גבעות - ערוץ 2. צילום מסך, צילום מסך
לא דובים ולא נער. התחקירן מוצג כא' - לשעבר פעיל מרכזי בנוער הגבעות/צילום מסך, צילום מסך

זה היה ראיון דרמטי. כתב ערוץ 2, עופר חדד, יושב מול בחור צעיר, קולו מעוות, צל מסתיר את פניו. הבחור הצעיר, מכונה א' ומוצג כפעיל מרכזי לשעבר בנוער הגבעות. אלא שבדיקת וואלה ברנז'ה מגלה כי הבחור הצעיר אינו אלא תחקירן חדשות 2 בשם עמרי מנשה, וכי מדובר באילוסטרציה - דבר שלא הוזכר לאורך הכתבה כולה.

חדד ראיין את הבחור הצעיר בכתבה ששודרה ב"חדשות סוף השבוע" בערוץ 2, בעקבות ההצתה ורצח הפעוט עלי דוואבשה ואביו סעד. הצעיר הוצג כפעיל קיצוני שלקח חלק בפעולות תג מחיר, סיפר על האופן שבו עובד נוער הגבעות וסיפק הצצה נדירה מבפנים תחת הכותרת: "כך עובד הטרור היהודי".

מדי פעם המצלמה התמקדה באחת מעיניו, בידיו הרועדות בצללית ראשו שכוסה בכובע מצחייה. חדד שישב מול המרואיין, על רקע מסך מחשב שהציג את פעולות הימין הקיצוני, הנהן ברצינות תהומית. באותן תמונות שבהן הוצגו פעילים קיצוניים דווקא טרחו במהדורה לציין כי למצולמים אין קשר לכתבה. ואולם, אף לא לרגע הופיעה כתובית או הבהרה שמגלה מהי זהותו האמיתית של המרואיין.

בשיחות של וואלה ברנז'ה עם גורמים בחברת החדשות נטען כי ההקלטה שהביא חדד היא אכן של פעיל ימין קיצוני, אולם בשל הסכנה לחייו בעקבות הראיון הוחלט להשתמש באילוסטרציה. גורמים אחרים הוסיפו כי בכתבה ננקטו כל אמצעי הזהירות שנועדו לטשטש את זהותו של המרואיין מתוך חשש אמיתי לחייו ולכן הוחלט שלא לציין בפני הצופים שמדובר באילוסטרציה.

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "אנו דוחים מכל וכל את הטענות הזדוניות. הראיון ההישגי והבלעדי נערך עם נער גבעות לשעבר שסיפר את הנעשה בתוך האירגון. קולו של נער הוא זה שהושמע בראיון. כדי שלא יזהו אותו צולמו כמה צילומי אילוסטרציה כדי לשמור על אלמוניותו ולשמור על חייו. בשל טעות נשמט הכיתוב המקובל שמדובר באילוסטרציה. כאמור מדובר בחומר עיתונאי יוצא דופן וחשוב ואנו גאים בהישג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully