וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק: תחקיר צאלים - רדיפה של מוזס ורמון

25.8.2015 / 15:01

חזית נוספת לרה"מ לשעבר: על פי הביוגרפיה החדשה, ברק חש במשך שנים שפרסום התחקיר על תפקודו באסון בעת שכיהן כמרטכ"ל נעשה משום שחיים רמון ונוני מוזס ביקשו לפגוע בו עם כניסתו לחיים הפוליטיים. רמון לוואלה ברנז'ה: "עוד שקר גס מפרי דמיונו של האיש הנורא הזה"

אהוד ברק נוני מוזס וחיים רמון. ניב אהרונסון ודרור עינב, עיבוד תמונה
האם מוזס רצה להמליך את רמון לראשות הממשלה וברק קלקל את התוכניות? אהוד ברק, חיים רמון ונוני מוזס/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון ודרור עינב
"כ-20 שנה לפני שראש הממשלה נתניהו האשים בגלוי את נוני מוזס, מו"ל 'ידיעות אחרונות', ברדיפה פוליטית ובתמיכה במועמדים אחרים, הייתה לאהוד ברק תחושה דומה"

אהוד ברק האשים במשך שנים את מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס ברדיפה, שהובילה לפרסום תחקיר צאלים - כך עולה מהביוגרפיה המדוברת "ברק - מלחמות חיי".

הביוגרפיה של ברק, שנכתבה על ידי אילן כפיר ודני דור וחשיפת ההקלטות שנעשו במסגרת כתיבת הספר, הצליחו לעורר בימים האחרונים לא מעט כעס, ביקורת ומחלוקת. בהקלטות שפורסמו ב"אולפן שישי" נשמע שר הביטחון לשעבר מספר על התוכניות לתקיפת מתקני הגרעין באיראן. אתמול נחשפה הקלטה נוספת, שבה מאשים ברק את לשכת נתניהו בכך שהשתלטה על טקס חזרתו מהשבי של גליד שליט, רק כדי שראש הממשלה יזכה בתמונה ראשונה עם השבוי המשוחרר. ב"ידיעות אחרונות" הקדישו בגיליון שפורסם היום (שלישי), ידיעה שבה הובאו דבריו של ברק, לצד התמונה המדוברת של בנימין נתניהו וגלעד שליט. אלא שמתברר כי לא רק נתניהו חש נרדף על ידי מוזס.

"כ-20 שנה לפני שראש הממשלה נתניהו האשים בגלוי את נוני מוזס, מו"ל 'ידיעות אחרונות', ברדיפה פוליטית ובתמיכה במועמדים אחרים, הייתה לאהוד ברק תחושה דומה", כך מצוין בביוגרפיה. לטענת הכותבים, כפיר ודור, ברק נחשף לקשר בין מוזס לבין חיים רמון, שהיה באותה העת מנהיג השמינייה במפלגת העבודה, באמצעות הפרסום בעיתון "תקשורת". ברק, מתברר, חש לאורך שנים שרמון היה מעורב בעיתוי שבו פורסם התחקיר, במטרה לפגוע בו עם כניסתו לממשלה.

תחקיר צאלים פורסם ב"ידיעות אחרונות" בשנת 95', וכלל שני חלקים. בחלקו הראשון האשים העיתון את אהוד ברק, ששימש רמטכ"ל ונכח בתרגיל, שהשאיר את הפצועים בשטח מבלי לדאוג להם. בחלקו השני של התחקיר נטען כי ברק ניסה לטייח את אחריותו ואחריות הקצינים הנוספים, במסגרת החקירות שנערכו בצה"ל בעקבות האסון.

לפי כותבי הביוגרפיה עיתוי פרסום התחקיר נועד להסב לברק נזק עם כניסתו לחיים הפוליטיים. "רמון מעולם לא הודה במעורבות כלשהי, ישירה או עקיפה, בתחקיר צאלים. גם נוני מוזס לא הודה בדבר", כך נכתב בביוגרפיה, "אבל ברק תמיד התנהל בתחושה שהעיתון 'מחפש' אותו. הוא נפגש עם מו"ל 'ידיעות אחרונות' לא אחת בהמשך, גם כראש ממשלה וגם כשר ביטחון, אבל כימיה טובה מעולם לא הייתה ביניהם, גם כשברק הפך לתקוות מחנה השלום בהתמודדות עם נתניהו אחרי רצח רבין".

יצוין כי ביולי 1997 דחה מבקר המדינה אליעזר גולדברג את כל ההאשמות נגד ברק ואישר את גרסתו לפיה ברק עזב את השטח כ-45 דקות לאחר התאונה, כשכל הפצועים פונו כבר לבתי החולים.

עוד יצוין, כי ברק יצא אמש בהודעה מטעם עורכי דינו, שבה הוא דורש לקבל את ההקלטות לידיו ולהפסיק לשחררן לתקשורת. אולם לפני שיצא נגד הכותבים הם זכו לשיתוף פעולה מלא ולטענתם נאלצו לשחרר את ההקלטות משום שברק סירב להתראיין בתקשורת על הנושאים שעליהם דיבר ובכך לסייע בקידומו.

חיים רמון מסר לוואלה ברנז'ה: "לא קראתי, אבל זה עוד שקר גס מפרי דמיונו של האיש הנורא הזה. לא היה ולא נברא. תחקיר צאלים נולד בצבא. זה דמיון פרוע של אהוד ברק". טרם התקבלה תגובת "ידיעות אחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully