וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף שבוע של מאבק על עתיד רשות השידור

29.8.2015 / 22:14

לאחר קבלת שבת משותפת בבנייני הרשות, הפגינו העובדים לקראת הדיון בעניינם בוועדת הנגבי. בהמשך צפויים העובדים לצעוד למשכן הכנסת ולהפגין בעת הדיון. שיבושים צפויים גם במגזר הציבורי לאות הזדהות

מערכת וואלה!

כ-250 עובדים הפגינו הערב מול בניין רשות השידור בירושלים במחאה על הפיטורים ההמוניים המתוכננים במסגרת חוק תאגיד השידור הציבורי, שיובא מחר (ראשון) לדיון בכנסת לקראת אישורו במליאה.

העובדים מתבצרים בבניין הטלוויזיה ומתכוונים לצאת מחר להפגנה בחולצות שחורות מול בניין הכנסת בעת הדיון על החוק בוועדה המיוחדת בראשות ח"כ צחי הנגבי.

משה שגב, יו"ר ועד הטכנאים וההנדסה ברשות השידור, אמר: "באנו הערב לומר עד כאן. לא ניתן לפגוע בעובדים נאמנים ומסורים אמרנו שאנחנו בעד רפורמה אבל נגד פיטורים המוניים ונגד הריסה של מקור פרנסתו זהו רגע מכונן בחייה של רשות השידור ורגע מכונן בחייה של ההתארגנות העובדת.אנו מודים להסתדרות על הסולידריות צעדי המחאה ילכו ויחריפו ככול שנדרש".

אתמול ערכו מאות עובדים ובני משפחותיהם קבלת שבת בבנייני הטלוויזיה בתל אביב ובירושלים, במחאה על הכוונה לאשר את השינויים בחוק תאגיד הציבורי הכולל פיטורים מידיים של כ-500 עובדים. אמנם במהלך השבוע התקיימו שיחות בין נציגי העובדים לבין נציגי משרד התקשורת ומשרד האוצר המטרה לגבש מתווה מוסכם בין הצדדים, אולם לטענת יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים אחיה גינוסר, המגעים הופסקו באופן חד צדדי ופתאומי.

נתב"ג יושבת; בהוצאה לפועל לא יקבלו קהל

בתוך כך, לקראת הדיון בהצעת החוק הודיע ועד עובדי רשות שדות התעופה כי מחר ישובשו הטיסות למשך שעתיים לאות הזדהות. כמו כן, הודיעה ההסתדרות כי צפויים שיבושים נוספים במגזר הציבורי לאות הזדהות: בין השעות 09:00 ל- 12:00 תושבת פעילות מעברי הגבול במעבר אלנבי ונמלי הים אשדוד וחיפה; כל יחידות ההוצאה לפועל לא יקבלו קהל ולא יבצעו פעולות אכיפה וגביה כולל עיקולים בין 08:00 ל-12:00; מערך גביית המיסים לא יפעל בין השעות 08:00 ל-12:00 ומעברי הסחורות לא יפעלו עד השעה 11:00 בגבולות המדינה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר: "ההסתדרות אינה מתנגדת לרפורמה, אלא להתנהגות חד צדדית כוחנית שמבוססת על הצבת עובדות בשטח. הצעת החוק עלולה להוביל לסגירת רשות השידור ולפגיעה אנושה בשידור הציבורי בישראל תוך יצירת נורמה של פיטורים בחקיקה. אני קורא למקבלי ההחלטות לפעול בדרך של הסכמות לטובת המשק והציבור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צעדה עד לכנסת. מפגינים ברוממה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רגע מכונן בחיי הרשות". ההפגנה מול בניין הטלווזיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully