וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוניס ויתר: בלי פיטורים מיידיים ברשות השידור

30.8.2015 / 9:40

(עדכון) דיון סוער הבוקר בוועדת הנגבי על חוק תאגיד השידור הישראלי לפני הבאתו להצבעה במליאה. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגיע לסיכום עם השר אופיר אקוניס ומנכ"ל משרד התקשורת כי לא יהיו פיטורים בחקיקה וייערך מו"מ בנוגע להיקף עובדי רשות השידור שיקלטו בתאגיד

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק
מגיש מבט לשעבר: "יש עובדים שכבר 26 שנים עובדים באמצעות שובר תשלום, איזה תנאים הם יקבלו כשיפרשו? אני מעדיף רשות שמאלנית, מאשר כזו שמנוהלת מלמעלה או על ידי הוועדים מלמטה. שתהיה לא תלויה"

(עדכון: 13:30)

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגיע לסיכום עם השר אופיר אקוניס ומנכ"ל משרד התקשורת כי במסגרת חוק השידור הציבורי החדש לא יהיו פיטורים בחקיקה וכי הסעיף המורה על קיצוצי שכר יורד מהצעת החוק. בהתאם לסיכום יו"ר ההסתדרות הורה להשהות את כל הצעדים הארגוניים שבנושא רשות השידור. הצדדים יכנסו למו"מ בדבר היקף ההתייעלות והיקף העובדים שיקלטו מעבר לרף של 25 אחוז - כך הוחלט הבוקר (ראשון) בוועדת הנגבי שדנה בתיקון לחוק רשות השידור לפני הבאתו להצבעה במליאה ביום רביעי.

"אנחנו לא רוצים לסתום פיות, אלא לפתוח פיות. מועצת התאגיד אינה המהות, אלא מה גברת כהן תראה על המסך. שטאלנטים שמרוויחים 50-60 אלף שקל יעבירו כסף לעובדים הפשוטים ושלא יטיפו לנו בצביעות על צדק חברתי", אמר בדיון הסוער השר הממונה על הרשות, "ובעניין אישי, לכל הצייצנים, המתבטאים והפרשנים ופרשנים, אם אכן יואשר המינוי שלי לשר המדע וטכנולוגיה, אמשיך לשאת באחריות על רשות השידור והרשות השנייה", הוסיף.

מגיש "מבט" לשעבר וכיום הח"כ מהבית היהודי ינון מגל התבטא אף הוא בחריפות נגד העובדים ואמר "מה זה השביתות האלו של רשות שדות התעופה? זו מאפיה? למה איש עסקים שרוצה לטוס לא יכול לעשות זאת? ישנה בעיה בפערי שכר ושל עובדים שמקבלים שכר בשובר תשלום וזה לא הוגן. יש עובדים שכבר 26 שנים עובדים באמצעות שובר תשלום, איזה תנאים הם יקבלו כשיפרשו? אני מעדיף רשות שמאלנית, מאשר כזו שמנוהלת מלמעלה או על ידי הוועדים מלמטה. שתהיה לא תלויה".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר בדיון כי "אני חתמתי על פינוי מתחם שרונה אבל קבענו פגישות והודיעו לנו שלא מגיעים. ככה מנהלים יחסי עבודה? שנה אני קורא לפתוח את הפרישה מרצון לעובדים אבל האוצר סירב. ההסתדרות שותפה לרפרומות ונעשו רפורומות, אבל הפיטורים לא צריכים להיעשות בחקיקה אלא מול האוצר. שלמה פילבר לא דייק, אנשי האוצר לא הגיעו לפגישות".

אופיר אקוניס מגיע לישיבת הממשלה הראשונה. פלאש90/יונתן זינדל, פול צלמים
"אמשיך לשאת באחריות". אקוניס/פול צלמים, פלאש90/יונתן זינדל

"1500 אנשים זו לא סחורה בשינוע"

אבי ניסנקורן: "ההסתדרות שותפה לרפרומות ונעשו רפורומות, אלב הפיטורים לא צריכים להיעשות בחקיקה אלא מול האוצר. שלמה פילבר לא דייק, אנשי האוצר לא הגיעו לפגישות"

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) אמר: "1500 אנשים זו לא סחורה בשינוע, אני יודע שמאות ניסו לברר את תנאי הפרישה שלהם ולא היה להם עם מי לברר. זה לא פס ייצור - זה אנשים והם צריכים לדעת היכן הם עומדים".

עובדי הרשות קיימו הבוקר צעדת מחאה מבניין רוממה אל עבר משכן הכנסת, שהמשיכה את ההפגנות שקיימו העובדים בסוף השבוע במטרה למחות על הפיטורים ההמוניים הצפויים עם סגירת הרשות. בתוך כך, העורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל, צפוי לעזוב את תפקידו תוך חודשיים על רקע התיקון לחוק אשר יעניק כוח רב לאלדד קובלנץ, האחראי על הקמת התאגיד החדש.

גם מקומם של עובדי הטלוויזיה החינוכית אינו נפקד מהמאבק ויו"ר ועד ההנדסה בטלוויזיה החינוכית, לילך גבאי-שזר, אמרה הבוקר: "שמענו בהערכה רבה על ההתגייסות של ההסתדרות למאבק נגד פיטורי עובדים ברשות השידור במסגרת ההליכים להקמת תאגיד השידור הציבורי החדש. אנחנו מסכימים עם מטרות המאבק ומאמינים בכוחה של ההסתדרות למנוע את הפיטורים השרירותיים של חברינו ברשות השידור. בה בעת, אנחנו מבקשים להזכיר כי גם החינוכית נכללת בחוק תאגיד השידור הציבורי וגם עתידם המקצועי של עובדי החינוכית איננו מובטח. עד לשעה זאת, ערב הדיון הסופי בתיקוני החוק, עדיין לא נקבע מתווה לשילוב עובדי החינוכית בתאגיד החדש, לא נקבעה תכנית פרישה מרצון עבור העובדים שיבחרו בכך – שלא כפי שהוצעה לעובדי רשות השידור – ולא נקבע מתווה לניוד עובדים שלא ישובצו בתאגיד לעבודה אחרת בשירות המדינה. אנחנו פונים אליך אפוא ומבקשים את הגנת ההסתדרות מפני המשך ההתעמרות בעובדי החינוכית ומפני המשך ההתעלמות מהם בהכנות להקמת התאגיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שיבושים במגזר הציבורי לאות הזדהות

לקראת הדיון בהצעת החוק הודיע ועד עובדי רשות שדות התעופה כי היום ישובשו הטיסות למשך שעתיים לאות הזדהות. כמו כן, הודיעה ההסתדרות כי צפויים שיבושים נוספים במגזר הציבורי לאות הזדהות: בין השעות 09:00 ל- 12:00 תושבת פעילות מעברי הגבול במעבר אלנבי ונמלי הים אשדוד וחיפה; כל יחידות ההוצאה לפועל לא יקבלו קהל ולא יבצעו פעולות אכיפה וגביה כולל עיקולים בין 08:00 ל-12:00; מערך גביית המיסים לא יפעל בין השעות 08:00 ל-12:00 ומעברי הסחורות לא יפעלו עד השעה 11:00 בגבולות המדינה.

בעקבות ההחלטה להסיר את הסעיף המאפשר פיטורים מידיים מסר והחברה למו"מ עם ההסתדרות, מסר חיים שגב, יו"ר ועד העובדים הטכנאים וההנדסה ברשות השידור: "בדקות אלו הסרנו את חרב האיומים בחקיקה מעל ראשי העובדים ברשות השידור. סוכם כי כל הליך הנוגע לעובדים יתבצע במומ מול ההסתדרות והאוצר. כך נכון היה לעשות זאת ולמנוע את העינוי שעברו מאות העובדים ובני המשפחה. פנינו למו"מ הגון תוך שמירה על רשות ציבור עצמאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully