וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: תאגיד שידור ציבורי עד מרץ 2016

3.9.2015 / 9:18

אושר חוק תאגיד השידור הציבורי: אגרת הטלוויזיה תבוטל לאחר 47 שנים, יחל מו"מ בנוגע למספר עובדי רשות השידור שיקלטו בתאגיד החדש והמנכ"ל הזמני, אלדד קובלנץ, יוכל להתחיל בגיוס עובדים ללא המועצה המפקחת. השר אופיר אקוניס: "ישראל זקוקה לשידור ציבורי חזק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייגבו חובות עבר. רשות השידור/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הלילה (חמישי) אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את חוק השידור הציבורי. את התאגיד, שייקרא מעתה "תאגיד השידור הישראלי", יממן משרד האוצר בעקבות ביטול האגרה אחרי 47 שנים.

האגרה תבוטל רטרואקטיבית החל מינואר 2015, אולם תימשך גביית החובות מהשנים הקודמות, שעל פי הערכה עומדים על כ-800 מיליון שקלים.

על פי החוק החדש, תאגיד השידור הציבורי יוקם עד ה-31 במרץ 2016. כמו כן, יוכל מנכ"ל התאגיד הזמני, אלדד קובלנץ, לקלוט 400 עובדים. כאשר במקביל יוכל מפרק רשות השידור, דוד האן, להתחיל בהליך של פיטורי עובדים. יחד עם זאת, לא מדובר בפיטורים מידיים ובמהלך החודש הקרוב יחל מו"מ בין ההסתדרות לבין משרד האוצר והתקשורת בנוגע למספר העובדים מרשות השידור שיקלטו בתאגיד החדש. כמו כן, יושלם תהליך הפינוי ממתחם שרונה.

בחוק תמכו 25 חברי כנסת, ו-18 התנגדו. בין המתנגדים ח"כ נחמן שי מהמחנה הציוני, שאמר: "מה שיקרה כאן זוהי רעידת אדמה אמיתית בשירות הציבורי בישראל ומיועדת להפוך את השירות הציבורי לחתלתול חמוד שיהיה בן הטיפוחים של הממשלה. אין דמוקרטיה בלי שירות ציבורי ומה שאנחנו עדים לו עכשיו זוהי פגיעה בדמוקרטיה הישראלית".

ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד, שהתנגדה גם היא לחוק, הוסיפה: "השידור הציבורי החדש לא יהיה מנותק מהפוליטיקה כפי שהתכוון המחוקק. ראש הממשלה שולח ידיים כמו תמנון לאמצעי התקשורת. מגיע לנו שידור ציבורי נקי כפיים".

שר המדע והשר האחראי על רשות השידור, אופיר אקוניס, שיזם את השינויים בחוק, כשנה לאחר שאושר חוק השידור הציבורי בגרסת שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן, ברך על ביטול האגרה, והוסיף: "ישראל זקוקה לשידור ציבורי חזק, עצמי ויעיל. החוק הזה מקדם את הקמת תאגיד השידור הישראלי והוא יחל שידוריו ב-31 במרץ. שם התאגיד משקף את מהותו: ישראלי, שידוריו יביאו לידי ביטוי, בצורה מאוזנת ופלורליסטית את מגוון הדעות, העמדות והתרבויות בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully