וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירים והמבטיחים: הכירו את טל מוסקוביץ'

וואלה ברנז'ה

13.9.2015 / 9:04

לכבוד ראש השנה, וואלה ברנז'ה מסמנת את עורך פרק המגזין במהדורה המרכזית של חדשות 10 כאחד הצעירים שסבתא הייתה אומרת עליהם ש"עוד יגיעו רחוק". הוא מצידו, סיפר לנו מי פתח לו את הדלת לתעשייה, איפה תמצאו אותו עוד 5 שנים ומה המודל שלו לחיקוי

טל מוסקוביץ'. ראובן קסטרו
טל מוסקוביץ'/ראובן קסטרו
טל מוסקוביץ'. ראובן קסטרו
"אל תפקיד עורך הסדרות נכנסתי לפני כשנה". טל מוסקוביץ'/ראובן קסטרו

תפקיד: עורך פרק המגזין במהדורה המרכזית של חדשות 10.

גיל: 23

מה בעצם אני עושה, וכמה זמן: עורך את סדרות הכתבות שמשודרות במהדורה מדי שבוע – בין ארבע לחמש כתבות מגזין – כשישים דקות תוכן שבכל פעם מתמקדות בנושא אחר על סדר היום הציבורי בישראל ובעולם, ואת המוסף הכלכלי "אנליסט", בהגשת מתן חודורוב, המשודר בימים ראשון, שלישי וחמישי. את "אנליסט" פיתחתי יחד עם מתן ועם מנכ"ל חברת החדשות, גולן יוכפז ואני עורך את המוסף מיומו הראשון, לפני כשנה וחצי. אל תפקיד עורך הסדרות נכנסתי לפני כשנה.

תפקידים קודמים: בחדשות 10 – ראש דסק התחקירים של המהדורה. בגלי צה"ל – עורך ראשי של "עושים צהריים" עם יעל דן, עורך "בוקר טוב ישראל" ועורך מבזקי חדשות.

השכלה: מתחיל את התואר הראשון בעוד כשנה ועדיין מתלבט מה ללמוד. הצעות והמלצות תתקבלנה בברכה.

מי פתח לך את הדלת לתעשייה: בפעם הראשונה – ועדת הקבלה לגלי צה"ל ובפעם השנייה – גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות 10, שנתן לי הרבה הזדמנויות בעריכה, עוד כחייל צעיר ושצרף אותי לחדשות 10 זמן קצר אחרי שהתמנה למנכ"ל.

איפה אתה בעוד 5 שנים: עורך רצועה יומית או שבועית בטלוויזיה ובתקווה צובר בדרך ניסיון בעשייה דוקומנטרית וגם באינטרנט, ששינה וממשיך לשנות ללא היכר את צריכת החדשות שלנו.

כנס אילת לעיתונות 2012. ברני ארדוב
פתח לך את הדלת. יוכפז/ברני ארדוב

מודל לחיקוי: סבתא שהאזינה לגל"צ

"המערכת" של מיקי חיימוביץ' שהצליחה ליצור לעצמה זהות מבודלת ועצמאית, לשדר סיפורים מצוינים וגם להוביל שינוי אמיתי

סיפור השנה שלך: אחרי 50 ומשהו סדרות – לכל אחת יש מקום מיוחד משלה אבל בכל זאת אציין כמה: מתגאה במיוחד ב"שווים" של מיה איידן על חייהם של אנשים בעלי צרכים מיוחדים בישראל ששמה במרכז המהדורה אנשים שלרוב נדחקים אל שולי החברה שלנו, "לא קל להיות שמן" של סמדר פלד שהעמידה במרכז השיח את האופן המטריד בו החברה שלנו מקדשת מודל יופי אחד ומפלה כל מי שחורג ממנו, "אפס בתיירות" של נגה ניר נאמן שהוא המסמך העיתונאי המקיף ביותר שנעשה אי פעם על כשלון התיירות בישראל, "פצצה מתקתקת" במסגרתה שלחנו את כתבינו (נדב איל, מואב ורדי, גיל תמרי) לאתרי אסונות גרעיניים בעולם ו"מלחמה וממון" של מתן חודורוב ואור הלר על השומנים בתקציב הביטחון – סדרות בנושאים שלא מובן מאליו להקדיש להם 20 דקות מדי ערב במהדורה יומית. ב"אנליסט" – שורת תחקירים על ההתנהלות הבעייתית בצמרת חברת "דן", חברה פרטית אמנם אך מסובסדת ע"י משלם המיסים במאות מיליונים בשנה.

מודל לחיקוי: סבתא שלי, שבמטבח ביתה עם גל"צ בקולי קולות החלו להירקם החלומות הראשונים על קריירה בתקשורת ושלימדה אותי הרבה מאוד על אחריות חברתית ומסירות ללא גבולות.

פרגן למתחרים: "המערכת" של מיקי חיימוביץ' שהצליחה ליצור לעצמה זהות מבודלת ועצמאית, לשדר סיפורים מצוינים וגם להוביל שינוי אמיתי.

שלושה עיתונאים/קולגות שהיית מזמין לשולחן החג: דני גולד, שיין סמית' ואליס ג'ונס מהאתר VICE – שזרוע החדשות שלו מצליחה להוביל ולזהות ראשונה את כל הסיפורים הבינלאומיים הגדולים של השנתיים האחרונות ותמיד לעשות את זה באריזה מהודקת ומזמינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully