וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזס - "משפיע"; אדלסון - "משפיע על"

6.9.2015 / 12:24

"נוני מוזס לא יכול להמליך או למוטט ראש ממשלה. אבל לעיתון שלו יש עדיין כוח", נכתב במגזין "ליברל" אשר מקדיש את גיליון ספטמבר לרשימת המשפיעים לשנת 2015. נחום ברנע ודן מרגלית בקטגוריית ה"לא משפיעים" בתקשורת

נוני מוזס ושלדון אדלסון. אייפי וברני ארדוב, עיבוד תמונה
משפיע ומשפיע יותר. אדלסון ומוזס/עיבוד תמונה, אייפי וברני ארדוב

מגזין "ליברל" מקדיש את גיליון ספטמבר לרשימת המשפיעים לשנת 2015, בתחומי הפוליטיקה, כלכלה, תרבות, ביטחון, משפט, ספורט ותקשורת. בגיליון שיופץ מחר, אומרים במגזין, סייעו בבחירה עשרות מובילי דעת קהל, בהם עיתונאים, אנשי אקדמיה, אנשי רוח ומובילים חברתיים.

רשימת המשפיעים בתקשורת הישראלית כוללת את מו"ל קבוצת הארץ, עמוס שוקן, ומצוין כי "התמעטות קוראי הפרינט פוגעת בו פחות. בינתיים, שוקן מתכנס באזור הנוחות הטבעית שלו". מו"ל נוסף שנכלל ברשימת המשפיעים הוא נוני מוזס, בעלי "ידיעות אחרונות", הנלחם ב"ישראל היום" שבבעלות שלדון אדלסון, שנבחר ללא פחות מ"משפיע על". על מוזס ציינו בגיליו כי הוא "מעולם לא טרח לנפץ את הילת איש המסתורין רב הכוח, לא יכול להמליך או למוטט ראש ממשלה. אבל לעיתון שלו יש עדיין כוח". גם מו"ל קבוצת ה"ג'רוזלם פוסט" שכוללת גם את "מעריב", אלי עזור שהוגדר כמי ש"יודע איך לתת גם מקל וגם גזר לשלטון".

בגזרת האינטרנט והטלוויזיה נבחר שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, yes, בזק בינלאומי, יורוקום, אינטנרט זהב ו-וואלה!NEWS. אלוביץ' משקיע בגוף תוכן שהתרחב בשנים האחרונות באופן חסר תקדים. מאז השלמת ההשתלטות של אלוביץ' על וואלה, הוגדל משמעותית היקף התוכן באתר, בעיקר בתחום האקטואליה", כך צוין בנימוקים.

משפיעים נוספים ברשימה הם אבי ניר מנכ"ל קשת ואבי צבי מנכ"ל רשת. צבי וניר, העומדים בראש שתי זכייניות ערוץ 2, הוגדרו כ"תאומי המריבה". "מונופולים, כידוע, לא ששים להתפרק. גם לאבי ניר וגם לאבי צבי טוב כרגע באפיק 22 – עדיין שומר המסך של ישראל ולשניהם טוב לבנות לוח שידורים לחצי שבוע ולהחזיק רק בחצי חברת חדשות. זאת אף שדרכיהן של שתי הזכייניות היו אמורות להיפרד כבר מזמן, על פי תרחישים שונים", כך נכתב.

גם מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, מככב ברשימת המשפיעים בתקשורת. "בדומה למאבק מרובה החזיתות שניהלו החברים מאפיק 10, ניצב וייס בשנה החולפת מול שורה של איומים נפרדים על האימפריה שלו", כך נכתב, "מלבד המאבק בגזרת השרים והמחוקקים, הוא נאבק תמידית נגד קיצוצים בתקציב החברה".

"אפשר רק להשתאות מההישג של חדשות הערוץ הציבורי. בלי שום תמוכות מהצדדים, כמו ספר שעומד בגפו על המדף. הרייטינג אמנם עלה רק במעט, אבל הן רלוונטיות, ופעמים רבות גם מכתיבות את סדר היום", כך נכתב על בחירת איילה חסון, ראש חטיבת החדשות בערוץ 1, של רשות השידור.

יוסי ורשבסקי. צילום: גיא קרן,
"לא עוד כישלונות ידועים מראש". ורשבסקי/צילום: גיא קרן

נחום ברנע ודן מרגלית "אינם משפיעים"

גם מי שיקים את הגוף שיחליף את רשות נבחר ברשימת המשפיעים: אלדד קובלנץ, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית והמנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי החדש. "הוא איש תוכן מוערך ומנוסה, שיודע לנתב בין בירוקרטיה ליצירתיות. כך עשה בעבר כשעיצב את דמותה של גלגלצ, כך גם בחינוכית, גוף מלא חוליים שבו ברא מחדש את המסך ואת הרלוונטיות שאבדה לו", כך נכתב על קובלנץ. "הוא דמות מתעתעת מעט. מצד אחד, חשדו בו בלשכת נתניהו מזה זמן, כי מאחר שהוא מונה לתפקידו האחרון על ידי גדעון סער – איום פוליטי פוטנציאלי – הוא גם מזוהה עמו. לאחר היכרות, השתכנעו שאין לו אג'נדה פוליטית".

עוד מגזרת הטלוויזיה: יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, שחזר לעמוד בראש הערוץ והוביל אותו לרישיון שידורים היסטורי למשך 15 שנים. "לסיבוב השני שלו בערוץ (החל מיולי 2014) הגיע המנכ"ל הישן?חדש עם דיסק אחר לגמרי בראש. לא עוד כישלונות ידועים מראש בניסיון לחקות את ערוץ 2, לא עוד הוצאות מופרזות מכספי הבעלים, ששיחקו בורשבסקי כמו ילד להורים גרושים. כך 10 ערוץ הפך לצבא קטן וחכם".

לצד ורשבסקי מוזכר מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז כמי ש"אחרי דשדוש ארוך, הצליח לעורר את 'חדשות 10', להקפיץ את הרייטינג, לגדל טאלנטים חדשים ולהיות רלוונטי מתמיד בשיח הציבורי".

בין המשפיעים גם העיתונאים רביב דרוקר מחדשות 10 ועמית סגל מחדשות 2, שבנוגע אליהם צוין כי: "ההתנגשות בין שני הנציגים הבולטים של הדור החדש של העיתונאים – טאלנטים ממותגים שערכם עולה על סך עבודתם העיתונאית, בעיקר בעיני עצמם – הייתה בלתי נמנעת. במיוחד כשמביאים בחשבון שהם מתחרים באותה זירת סיקור. מאמר שפרסם דרוקר בעיתון 'הארץ' לאחר פרסום תוצאות הבחירות הוביל להתגוששות טוויטר/פייסבוק בין השניים".

ומי אינם משפיעים בתקשורת? על פי ליברל, אלו הם שני העיתונאים הוותיקים נחום ברנע מ"ידיעות אחרונות" ודן מרגלית מ"ישראל היום". על ברנע צוין כי "ככל שכורסם מעמדו המסחרי של 'ידיעות', החלה לרדת גם השפעתו. ברנע המגויס עוד הבריק פעמים רבות בטורו בשנים האלה, אבל לא כמו בימי הזוהר. הקסם הועם. הפוליטיקה סביב מאבק העיתונים הייתה לרועץ עבור חתן פרס ישראל לתקשורת". ומה בנוגע למרגלית? "מרגע מעברו ל'ישראל היום' היה לזרא בעיני רוב הברנז'ה העיתונאית. הטורים נראו מגויסים, התחושה הייתה שהוא מלחך את פנכת בעל ההון וראש הממשלה הישן?חדש. המימרות שחזרו על עצמן כמו 'בני האור ובני החושך' הפכו מתישות. הפרשנויות השוטפות נתפסו כבנאליות", כך נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully