וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייק אווי, המספרים נחשפים: קנסות של רבע מיליון שקלים בפחות מ-3 חודשים

7.9.2015 / 15:53

לוואלה ברנז'ה נודע כי התוכנית הקלילה של רשת, ששילבה בישול ואירוח בהגשת טום באום ואוריאל יקותיאל, ספגה קנסות כבדים בסכום כולל של 230 אלף שקלים, לאחר ששילבה פרסום אסור לשורה של מותגים ומוצרים

שישי טייק-אווי. אסף שמע,
וואוו, איזה מקסר מהממוש/אסף שמע

התוכנית "שישי טייק אווי" של רשת, הצפויה לרדת מהאוויר בסוף החודש, הצליחה במהלך חייה הקצרים לספוג קנסות בסכום כולל של כמעט רבע מיליון שקלים, בעקבות שילוב פרסום סמוי לשורה של מוצרים.

"שישי טייק אווי" בהגשתם של טום באום ואוריאל יקותיאל, מתמודדי "המרוץ למיליון" והשף עומר מילר, עלתה לקראת סוף חודש יוני. באחרונה הוחלט ברשת לבטל את המשך צילומי התוכנית, שהופקה בתקציב צנוע, ככל הנראה בעקבות הביקורות הצוננות והקנסות שספגה התוכנית, ולהמשיך לשדר את הפרקים שצולמו מראש עד סוף ספטמבר.

לוואלה ברנז'ה נודע כי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מצאה שורה של הפרות בתחום הפרסום הסמוי בתוכנית, בין השאר למותג הבשר אדום אדום, שופרסל, ארקוסטיל, קיטצ'ן איד, מג'ימיקס ועוד. כך, למשל, התוכנית הראשונה שעלתה ב-19 ביוני, הוצגו תקריבים ממושכים של הלוגו החברות על גבי המוצרים, שנעשה בהם שימוש בהם במהלך הכנת המנות האוכל לאורך התוכנית. בנוסף, טרח המגיש להחמיא למקסר ולרוטב התיאלנדי שבהם השתמש. החברות שזכו לחשיפה בתוכנית הן גם אלו בהופיעו בפרסומות.

בסך הכל בתוכנית הראשונה מצאה הרשות השנייה ארבע הפרות שעל כל אחת מהן שילמה רשת 20,000 שקלים. גם בתוכניות נוספות שולב פרסום אסור, שכלל הענקת פרסים למתמודדים לא לפני שהמגישים טרחו להעניק סופרלטיבים לנותני הפרסים, למוצרים ולמצרכים, ובסופו של דבר הגיעו הקנסות לסכום של 230 אלף שקלים.

ניר שוויקי. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
גיבוש מתווה חדש. ניר שוויקי/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

"מקרים חוזרים של תוכן שיווקי"

ניר שוויקי, מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה אמר בתגובה: "הרשות השנייה הטילה לאחרונה עיצומים על סך 230 אלף שקל על הזכיינית רשת בשל מקרים חוזרים ונשנים של תוכן שיווקי בתוכנית 'שישי טייק אווי'. בעוד שבימים אלו מתבצעת ברשות השנייה עבודת עומק לגיבוש מתווה חדש בנושא תוכן שיווקי, באופן שייתן מענה לצורך בסימון וזיהוי מפורש של תוכן שיווקי ושמירה מוחלטת על 'שמורות הטבע', החדשות ותכניות הסוגה העילית, תוסיף הרשות לפעול בחומרה כנגד מקרים מובהקים של תוכן שיווקי, המנוגדים לחוק ולכללים ופוגעים בצורה בוטה בזכותו של הציבור לדעת כאשר ובאיזה אופן הוא נחשף לפרסומות, על סוגיהן".

מרשת נמסר בתגובה: "'שישי טייק אווי' היא תוכנית קיצית וקלילה אשר תגיע לסיומה בסוף ספטמבר, תום תקופת הקיץ ומעט לפני המעבר לימי שידור חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully