וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 2 לביהמ"ש: אין למסור את ריאיון ואנונו למשטרה

10.9.2015 / 11:45

יומיים לאחר הראיון שהעניק מדרכי ואנונו ל"אולפן שישי" הוציאה המשטרה צו המורה לחברת החדשות להעביר את חומרי הראיון ללא עריכה. בתגובה פנתה חברת החדשות לבית המשפט: העברת החומרים תפגע בחיסיון העיתונאי ובעצמאות החדשות

מרדכי ואנונו משתחרר מהכלא אוגוסט 2010. אורי לנץ
פגיעה בעצמאות. מרדכי ואנונו/אורי לנץ

חברת החדשות של ערוץ 2 פנתה לבית משפט השלום בירושלים בבקשה לבטל את הצו שהוציאה משטרת ישראל, הדורשת את כל חומרי הראיון עם מרגל האטום מרדכי ואנונו בתוכנית "אולפן שישי".

מיד לאחר הראיון שערך דני קושמרו עם ואנונו בשבוע שעבר, פתחה המשטרה בבדיקה האם קיום הריאיון הוא הפרת תנאי שחרורו. בנוסף, הוציאה המשטרה צו המורה לחברת החדשות להעביר לידיה את הריאיון המלא עם ואנונו לפני העריכה.

בעקבות הצו פנה עו"ד ד"ר ישגב נקדימון, לבית המשפט בשם חברת החדשות, בטענה כי העברת החומרים לידי המשטרה תפגע בעקרון החיסיון העיתונאי ובעצמאות חברת החדשות.

"עמדת המבקשת היא כי זכותה לחיסיון עיתונאי משתרעת גם על תוכן המידע שנאסף על ידי עיתונאיה במסגרת העבודה העיתונאית השוטפת, וכי בנסיבות העניין זכותה לחיסיון עיתונאי על המידע הגולמי שבידיה גוברת ועדיפה על האינטרס הקיים לכאורה בהליך החקירה שבכאן", טוען נקדימון בבקשה לבית המשפט ומוסיף כי "החיסיון העיתונאי נועד להבטיח את חופש העיתונות, אשר נתפס כהגשמה של חירות הביטוי".

"גילוי המידע החסוי אינו חיוני כאן לצורך עשיית צדק, שכן בידי המשיבה אפשרות להישען על ראיות אחרות או על מקורות מידע אחרים מבלי לדרוש את הגילוי מהמבקשת דווקא", מצויין עו"ד נקדימון בבקשה ומוסיף בהמשך: "חיובה של חברת החדשות למסור לרשויות החקירה חומר גלם שמעולם לא שודר לציבור עלול לפגוע ביכולותיה של חברת החדשות לבצע את התפקיד שהוטל עליה בחוק הרשות השניה ולדווח דיווח חדשותי אמיתי ואובייקטיבי".

בעקבות הדברים ארגון העיתונאים הודיע כי הוא עומד לצד חדשות 2. "המשטרה שוב מראה שהיא אינה מבינה את תפקיד העיתונות בחברה דמוקרטית ושוב לא מכבדת את החיסיון העיתונאי - שחל גם על חומרי הגלם של העיתונאים. גם בית המשפט חוטא לתפקידו כשהוא מוציא צו שכזה ועוד במעמד צד אחד מבלי לתת ביטוי לעמדת העיתונות ולאינטרס הציבורי הרחב", נמסר מארגון העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully