וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי יהושע משיב אש: אתבע את חדשות 10

13.9.2015 / 14:09

פרסום ראשון: לאחר פרסום הקלטת השרה רגב ואנשיה מנסים, לכאורה, לתאם גרסאות סביב העברת תקציב "לא לדאוגוסט" ליהושע, הוא משיב מלחמה. בשיחה עם וואלה ברנז'ה הוא אומר: "אם מישהו מוציא את דיבתי הוא ישלם ולא אכפת לי אם הוא ערוץ 10, דה מרקר או הניו יורק טיימס"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא עובר ליד האוזן". רמי יהושע/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי ההבהרה וההתנצלות ב"דה מרקר" הפרסומאי רמי יהושע מגלה כי הוא מתכוון להגיש תביעה נגד ערוץ 10.

בסוף השבוע טס הפרסומאי יהושע ללונדון לפגישה עם נציגי רשת אומניקום, אחת מקבוצות הפרסום הגדולות בעולם, השותפה במשרד יהושע TBWA. הפגישה נערכה בעקבות פרסום ההקלטה לפיה מנסה, לכאורה, שרת התרבות והספורט מירי רגב לתאם יחד עם אנשיה גרסה שתסביר מדוע הועבר ללא מכרז תקציב קמפיין "לא לדאוגוסט" למשרד הפרסום שבבעלות יהושע.

הפגישה עם נציגי אומניקום התקיימה לאחר שעיתון דה מרקר פרסם ביום חמישי הבהרה והתנצלות, בעקבות כתבה שבה נטען כי אין התאמה בין גובה התקציב בסך 2.5 מיליון שקלים לבין עלות הקמפיין ועלות שטחי הפרסום שנרכשו ומצא פער של 1.4 מיליון שקלים שנעלמו. "אני לא אחד שיישב ויגיד שזה עבר לו ליד האוזן, אם מישהו מוציא את דיבתי הוא או יתנצל או ישלם ולא אכפת לי אם הוא ערוץ 10, דה מרקר או הניו יורק טיימס", אומר יהושע בשיחה עם וואלה ברנז'ה, "השותפים שלי הם חברה אמריקאית הכי גדולה בעולם ופתאום שמם נקשר בזה שהם לקחו מיליון שקלים ממדינת ישראל. מישהו חושב שהם עוברים על כך לסדר היום?".

לטענת יהושע, הפרסום בחדשות 10 לפיו קיבל את התקציב בעקבות הכרות עם השרה, גרם לו לנזק שבעקבותיו הוא מתכוון להגיש את התביעה. "זה התחיל מזה שכאילו ערוץ 10 מצאו איזו סקופ, בגלל שמישהו הדליף להם את ההקלטה", טוען יהושע, "זו הייתה פגישה בנוכחות עשרה אנשים, כולל מנכ"ל המשרד וכולל היועצת המשפטית של המשרד ומישהו הקליט את השיחה. הסיפור יצא בתקשורת כאילו יש משהו גדול, כאילו יש הקלטות מתוך משרד ממשלתי שמנסה לטייח. אבל הסיפור במהות נורא פשוט: אני פרסומאי של הטוטו, השרה החליטה כשהיא נכנסה לתפקיד לעשות כל מיני אירועים ופעילויות ובעיקר לחבר ספורט ותרבות. היא זימנה את כל מי שקשור לתרבות ולספורט, כולל הטוטו. אני קיבלתי זימון ממנכ"ל הטוטו להגיע לפגישה עם השרה יחד עם נציגי הטוטו. הגענו לפגישה וזו הייתה הפעם הראשונה בחיים שלי שפגשתי את מירי רגב, הכרתי אותה ודיברתי איתה".

יהושע מוסיף כי כשבוע לאחר הפגישה הוצגו הרעיונות לפעילויות והרעיון שנבחר, בפורום רחב של עשרות אנשים, היה הרעיון "לא לדאוגוסט" שהציג הטוטו. "כולם אמרו שהוא הכי מוצלח ונכון, שהוא מחבר ספורט ותרבות ונותן להורים מענה בחודש אוגוסט אחרי כתושים וגמורים", אומר יהושע, "משרד התרבות והספורט הוא משרד ממשלתי ואמור לעבוד עם הלפ"ם, אבל מכיוון שכולם החליטו שההצעה של הטוטו היא הכי טובה, סוכם שהוא יעשה את הקמפיין וישקיע 2.5 מיליון שקלים ברעיון, בפרסום ובשיווק. לכן אני עשיתי את הקמפיין כפרסומאי של הטוטו. יצאנו לדרך ויש חליפות מכתבים שמפרטים מה נעשה עם התקציב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבינו שהם הולכים לחטוף תביעה". התיקון בדה מרקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני בורח מתקשורת, ופתאום שאלתי את עצמי: מה קורה פה?"

"אחרי שעה של פגישה, בדה מרקר שלא יודע מה זה להתנצל וחושב שהוא מלך העולם, הבינו שהם הולכים לחטוף פה תביעה על הרבה מאוד כסף, כי נעשתה עבודה עיתונאית רשלנית והכי חובבנית שיש"

לאחר פרסום ההקלטה בחדשות 10, פרסם דה מרקר את הכתבה שבה נבדקה עלות הקמפיין. הדברים הובאו גם במהדורת חדשות 10. "ספי עובדיה וחדשות ערוץ 10 עשו כתבת פולו אפ למה שפורסם בדה מרקר וכששמעתי את זה כתבתי לספי הודעה מסודרת ומפורטת מה קרה עם הכסף, אבל הוא הסתפק בקושי ברבע תגובה. בחיים שלי לא הייתי בתקשורת, אני בורח מתקשורת, ופתאום שאלתי את עצמי: מה קורה פה, מה עושה בנאדם שאין לו הגנה שלא יכול ששופכים את דמו?".

יהושע שכר את שירותיו של עו"ד צביקה בר נתן, אשר לטענתו, בפגישה עם נציגי דה מרקר, הוצגו המסמכים והנתונים הנוגעים לעלות הקמפיין שסתרו לחלוטין את הטענה שעלתה מהכתבה. "אחרי שעה של פגישה, בעיתון דה מרקר שלא יודע מה זה להתנצל וחושב שהוא מלך העולם, הבינו שהם הולכים לחטוף פה תביעה על הרבה מאוד כסף, כי נעשתה עבודה עיתונאית רשלנית והכי חובבנית שיש. הם התנצלו עכשיו אנחנו מגישים תביעה מאוד גדולה נגד ערוץ 10, עד שהם לא יתנצלו על כל סיפור הקונספירציה כפי שהם ציירו אותו, כי אני מאוד נפגע ממנו".

יהושע אינו נכנס למהות השיחה שהוקלטה ופורסמה, אולם הוא מצטרף להסבריה של רגב עצמה, לפיה מדובר בסימולציה לפני מסיבת העיתונאים שבה הוצג פרויקט "לא לדאוגוסט".

"אני לא נציג של משרד התרבות, אני הפרסומאי של הטוטו", הוא אומר, "אני לא הייתי בפגישה וזה לא מענייני, אבל בתור מי שמכיר מערכות ומכיר ארגונים, אני יודע שכאשר מתכוננים למסיבת עיתונאים, כל ארגון שמכבד את עצמו חייב לעשות סימולציה. ועל מה הם עשו סימולציה? על זה שישאלו אותם מדוע הם כמשרד ממשלתי שאמור לעבוד עם לשכת הפרסום הממשלתית, החליט שגוף אחר יעשה את זה מטעמו".

עוד באותו נושא

על רקע פרשת רגב: מה קורה בלשכת השרה?

לכתבה המלאה
מירי רגב שרת התרבות והספורט. מגד גוזני
"על מה הם עשו סימולציה? על זה שישאלו אותם". השרה רגב/מגד גוזני

יהושע נמנע מלהגיב לאחר שהתפוצצה הפרשה, אולם לא הצליח להתאפק לאחר שהפרסומאי אילן שילוח צייץ בחשבון הטוויטר שלו שיש מקום לחקירה ומשטרתית ולבדיקה כיצד זכה יהושע בתקציבי הטוטו. יהושע פרסם בתגובה פוסט בדף הפייסבוק שלו שבו כינה את שילוח "חלש, היסטרי ופחדן".

"האצבע הקלה על ההדק, עם הפייסבוק והרשתות החברתיות ובדרך אנשים מחוסלים", אומר יהושע, "אני לא מגיב אף פעם לפרסומים, עד לנקודה מסוימת שבה אנשים חוצים את הקו וכשהם עושים את זה ואף אחד לא מגיב להם אז הם ממשיכים. כל התופעה הזאת שבה אנשים יושבים ומצייצים מהאולימפוס על כל מיני דברים ובלי אחריות הוא מבחינתי מאוד דבר מאד בעייתי. לכן מצאתי לנכון לכתוב את מה שהיה על לבי".

בחדשות 10 העדיפו שלא להגיב. מעיתון דה מרקר טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully