וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: יוארך מועד הפרישה מרצון ברשות השידור

16.9.2015 / 15:14

הליך הפרישה מרצון הכולל מענקי פרישה מוגדלים לעובדי הרשות אמור להסתיים עד ה-1 באוקטובר, אולם עד כה כ-150 עובדים בלבד חתמו על הסכמי פרישה. באוצר יבחנו האם להעניק ארכה ובמקביל פועלים להשגת כ-50 מיליון שקלים לצורך תשלומי פיצויים

הפגנת עובדי רשות השידור. צילום: באדיבות עובדי רשות השידור, מערכת וואלה! NEWS
מסתמנת דחייה. עובדי רשות השידור מפגינים, ארכיון/מערכת וואלה! NEWS, צילום: באדיבות עובדי רשות השידור

בסוף החודש תיבחן האפשרות להעניק ארכה לתהליך הפרישה מרצון מרשות השידור - כך נודע לוואלה ברנז'ה. על פי הסיכום שהוחלט בשיתוף עם משרד האוצר, המועד הארוך לפרישה מרצון הוא ה-1 באוקטובר. אולם מספר פורשים עד כה הוא נמוך יחסית ועומד על כ-150, כאשר בסך הכל עד כה לאחר כשלושה חודשים מתחילת התהליך, הביעו רצון לפרוש כ-200 עובדים. בתום התקופה תיבחן האפשרות לדחות את המועד האחרון לפרישה.

כמו כן, בשל העובדה שספטמבר הוא חודש שעמוס בחגים לא צפוי גידול משמעותי במספר הפורשים עד סוף החודש. עוד לפני עונת החגים עובדים רבים ברשות השידור טענו כי בשל העומס לא קיבלו מענה מ"בנפיט" - החברה החיצונית שאמורה ללוות אותם ולייעץ להם בדרך לפרישה. גם חוסר הוודאות בנוגע להעסקת עובדי הרשות בתאגיד השידור הציבורי החדש, אינו תורם לזירוז התהליך וישנם עובדים רבים שמעדיפים להמתין.

במקביל לתהליך הפרישה האיטי, טוען המפרק של רשות השידור, דוד האן, כי האוצר לא העביר כספים לצורך תשלום פיצויים לעובדים. מדובר בסכום המוערך בכ-50 מיליון שקלים שאותו אמור להעביר משרד האוצר.

בסוף השבוע טען האן כי משרד האוצר לא העביר את הכספים הדרושים עבור תשלום משכורות לעובדים ועבור דמי פיצויים. האן הוסיף כי הוא מבקש להבטיח שיהיו מקורות כספיים למימון פרישת העובדים, וכי מתנהל מו"מ עם האוצר על הפקדת כספי הפרישה בחשבון ייעודי ונפרד כדי למנוע מצב שבו לא ניתן יהיה לשלם פיצויים לפורשים.

גם היום (רביעי) חזר המפרק על הטענה כי משרד האוצר לא העביר את הכספים הדרושים לצורך תשלום לפורשים.

כעת, בעקבות העיכוב המשמעותי בתהליך הפרישה מרצון והעובדה שהיקף הפורשים נמוך משמעותית ממה שציפו לו המפרק ומשרד האוצר הוחלט להאריך את המועד שבו יוכלו העובדים לפרוש בתנאים משופרים ולקבל פיצויים ומענקי פרישה מוגדלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully