וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי קבע? הרשות השנייה

17.9.2015 / 12:53

בעקבות הודעה חריגה של הרשות לניירות ערך על חקירה פלילית נגד קרן קלע, הורתה הרשות השנייה לזכייניות להסיר את הפרסומת שכיכבה בברייק הזהב בגמר של שתי תוכניות הריאליטי של הקיץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשש להטעיית הציבור. מוני מושונוב בפרסומת שהוסרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיממה לאחר שהוציאה הרשות לניירות ערך אזהרה יוצאת דופן לפיה קרן קלע פועלת ללא אישורה וכי מתנהלת חקירה פלילית נגדה - הורתה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו על הסרת הפרסומת במסגרת קמפיין רחב היקף של הקרן שמתנהל בשבועות האחרונים.

הפרסומת של קרן קלע בהשתתפותו של מוני מושונוב אף כיכבה בברייק הזהב בגמר "מאסטר שף" ו"אקס פקטור", שתי תוכניות הריאליטי המובילות של קשת ורשת בערוץ 2.

אלא שאתמול (רביעי) הודיעה הרשות לניירות ערך כי פעילות קרן קלע נעשית ללא אישורה וידיעתה וכי מתנהלת חקירה פלילית בחשד להפרת דיני ניירות ערך והונאת מאות משקיעים בסכומי עתק. ברשות לניירות ערך אף התייחסו לקמפיין ולחשש שהוא עלול להטעות את הציבור.

בעקבות הדברים הודיעה היום הרשות השנייה לזכייניות כי אין לשדר פרסומות של קרן קלע, בין אם בפרסומות, חסות או מתן פרסים תחת אזכור שמה. מנכ"ל הרשות השנייה בפועל ניר שוויקי, הוסיף כי שידור פרסומות בעתיד של קרן קלע יעשה רק לאחר קבלת אישור מראש של הרשות השנייה.

מהרשות השנייה נמסר היום כי הוחלט לאסור את שידור הפרסומת בעקבות בדיקה שנערכה בשבועות האחרונים, ומחשש להטעיית הציבור ולאור ההודעה החריגה אותה פרסמה הרשות לניירות ערך.

שוויקי מסר בעקבות ההחלטה כי: "הרשות השנייה בוחנת את הנושא בקפידה בשבועות האחרונים והודעת הרשות לניירות ערך אמש היא בחזקת הקש ששבר את גב הגמל. אחריותנו המרכזית ביותר היא כלפי הציבור הרחב והאינטרס שלו לטלוויזיה בטוחה וללא חשש להטעיה. נוכח המידע המגיע אלינו בעניין קרן קלע, לא נוכל לאפשר את פרסומה ועל כן נבקש גם כי כל פרסום עתידי יובא תחילה לאישור הרשות השנייה".

מרוביקון ביזנס גרופ נמסר בתגובה: "אנו לא מופתעים שרשות ני"ע מנסה לעצור פעילות שמעבירה משקיעים מהבורסה ושוק ההון לשוק הפרטי. רשות ממשלתית הפועלת להפסיק פרסום של קמפיין הקורא לציבור לבדוק אפשרויות השקעה נוספות מזכירה התנהלות רגולטורית במדינות חשוכות. קרן קלע ממשיכה להציע לציבור להצטרף להשקעות המאפשרות לקבל ריביות גבוהות מאלו הנהוגות במשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully