וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרשן גור, איש העסקים שלף

20.9.2015 / 14:49

חברת תנובה העניקה חסות לנבחרת ישראל באליפות אירופה בתיווך פרשן ערוץ הספורט גור שלף, אלא שלוואלה ברנז'ה נודע כי על אותה עסקה גזר שלף קופון של לא פחות מ-200 אלף שקל. שלף: "בכל המשחקים לא הזכרתי את תנובה. לא ניצלתי את הבמה"

יוסי ציפקיס

בווידאו: נבחרת ישראל בכדורסל נוחתת בישראל אחרי אליפות אירופה

בבוקר עיתונאי, בערב איש עסקים שגוזר קופון: בראיון שהעניק יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי לפני כשלושה שבועות הוא בירך על הסכם החסות עם חברת תנובה וגילה ששחקן העבר, גור שלף, היה מי שסייע לנבחרת לקבל את החסות. אלא שלוואלה ברנז'ה נודע כי שלף קיבל דמי תיווך על החיבור בין הנבחרות לבין חברת תנובה - זאת בזמן שהוא משמש כפרשן הנבחרת בערוץ הספורט.

ניב רסקין שדר כדורסל (ימין) עם גור שלף. GettyImages
"מפרגן או לא בלי שום קשר". הפרשן גור שלף/GettyImages

העסקה בין תנובה לבין איגוד הכדורסל נחתמה לפני כחודשיים. על פי העסקה, למשך שנתיים תעניק תנובה חסות בסכום של 1.8 מיליון שקל. במסגרת ההסכם מעניקה תנובה חסות לנבחרות ישראל בכדורסל גברים ונשים, מגילאי הנערים ועד הנבחרות הבוגרות.

את החשיפה הרשמית והמשמעותית קיבלה תנובה במסגרת אליפות אירופה שהסתיימה בשבוע שעבר עם הדחתה של הנבחרת בשמינית הגמר מול איטליה. מי שליווה כפרשן את המשחקים ששודרו בערוץ הספורט ואף ערך ראיונות עם השחקנים ועם מאמן הנבחרת ארז אדשלטיין הוא שחקן העבר גור שלף. זאת כאשר אותו שלף קיבל מעסקת החסות עמלה של כ-10%, כך על פי גורמים המעורים בפרטים. עוד נודע לוואלה ברנז'ה כי את התיווך ביצע שלף באמצעות חברה בה הוא משמש כשותף, זאת במקביל לעבודתו כפרשן בערוץ הספורט ובערוצים 1 ו-10.

שלף: "אני מפרגן או לא מפרגן לנבחרת בלי קשר"

בשיחה עם וואלה ברנז'ה שלף עצמו סירב להתייחס לסכום שהועבר לו בעקבות העסקה, אולם אישר כי קיבל כסף עבור התיווך שנעשה באמצעות החברה, וביקש להבהיר בעקבות פניית וואלה ברנז'ה: "הייתי אוהד של נבחרת ישראל, הייתי גם שחקן של נבחרת ישראל מגיל 16 ועד גיל 34. איגוד הכדורסל ונבחרות ישראל בפרט זה נושא שמאוד קרוב ללבי. יש לי קשר עם חברות מסחריות כאלו ואחרות, היה פה חיבור בין שני גופים שאני בקשר איתם וזה היה חיבור טוב שעושה טוב לשני הצדדים. בכל המשחקים שאני פרשנתי של הנבחרת לא הזכרתי את תנובה, לא ניצלתי את הבמה, לא באתי עם חולצות של תנובה, למרות שאני חושב שמגיע להם. זה שירות טוב לאיגוד הכדורסל בכלל ולנבחרות ישראל, ולא רק הנבחרת הבוגרת בפרט. בניגוד לקבוצה כזאת או אחרת, נבחרת ישראל זה משהו של כולם. ואגב, אני מחבר כל מיני גופים מסחריים אחרים שאני מתעסק איתם בחיי הפרטים".

- אבל ההבדל הוא שבמקרה הזה אתה משמש כפרשן של הנבחרת.

"אני מפרגן או לא מפרגן לנבחרת בלי שום קשר לגוף המסחרי שאותו חיברתי. אין שום קשר. כשהיה צריך לפרגן – פרגנתי, כשהיה צריך לבקר – ביקרתי, אבל אני לא רואה בזה ניגוד עניינים. ממש לא".

בערוץ הספורט מסרו בתגובה לפניית וואלה ברנז'ה: "למדנו על הדברים מפנייתכם ונבדוק אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully